دنیای فناوری 

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۱۰۹

رگولاتور چینی دستور حذف اپ تاکسی اینترنتی را صادر کرد

اداره فضای مجازی چین به اپ استورها دستور داده یک اپ تاکسی اینترنتی را حذف کنند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، رگولاتور فضای سایبری چین به اپ استورهای موبایل دستور داده تا اپ تاکسی اینترنتی «دی دی گلوبال» را حذف کنند زیرا به‌طور غیرقانونی اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کرده است. اداره فضای مجازی چین (CAC) به این اپ دستور داده تا با انجام تغییراتی با قوانین حفاظت از اطلاعات چین همخوانی کند. چهار روز قبل سهام این شرکت تاکسی آنلاین در بورس نیویورک عرضه شد. پس از آن CAC روز جمعه اعلام کرد برای حفظ امنیت ملی و منافع عموم مردم تحقیقی درباره دی دی انجام می‌دهد. در پی این امر قیمت سهام اپ مذکور ۵.۳ درصد کاهش یافت. در مقابل این شرکت نیز ثبت‌نام کاربران جدید را متوقف کرده و اپ خود را از اپ‌استورها حذف خواهد کرد. همچنین دی دی اعلام کرد تغییراتی در راستای همخوانی با قوانین حفاظت از اطلاعات کاربران اعمال می‌کند. البته کاربران داخل چین که قبلاً این اپ را دانلود کرده‌اند، قادر به استفاده از آن خواهند بود. دی دی از این اطلاعات برای فناوری‌های خودروی خودران و همچنین تحلیل ترافیک استفاده می‌کند.

شبکه اجتماعی حامی ترامپ هک شد

شبکه اجتماعی که مشاور ارشد ترامپ راه‌اندازی کرد هک شد و هکرها نام برخی کاربران این شبکه را تغییر دادند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، چند روز قبل جیسون میلر یکی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا یک شبکه اجتماعی جدید به نام GTTR راه‌اندازی کرد که برای مدت کوتاهی هک شد. این درحالی است که ۵۰۰ هزار نفر در آن ثبت‌نام کرده بودند. میلر در یک بیانیه ایمیلی درباره هک نوشت: مشکل ظرف چند دقیقه ردیابی و برطرف شد. هکرها فقط توانسته بودند نام چند کاربر را تغییر دهند. در این میان یکی از خبرنگاران نشریه سالن اسکرین‌شات‌هایی از چند پروفایلGTTR در توئیتر منتشر کرد از جمله حساب کاربری مایک پمپئو (وزیر امور خارجه دولت ترامپ) و خود میلر که طی هک تغییراتی در آنها ایجاد شده بود. او همچنین درباره امنیت این شبکه اجتماعی گفت که وضعیت آن اصلاح شده است. جالب آنکه ظاهر این اپ شباهت بسیار زیادی به توئیتر دارد و در حقیقت بخش‌های خانه، پست‌ها و پروفایل کاربران با توئیتر یکسان است. GTTR در اپ استورهای اپل و گوگل خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی بدون تبعیض برای مردم سراسر جهان معرفی کرده است.

گوگل اپلیکیشن‌های سارق پسورد فیس بوک را حذف کرد

گوگل ۹ اپ اندروید را از پلی استور حذف کرده که با سرقت اطلاعات ورود به حساب کاربری فیس بوک افراد، قوانین حریم خصوصی را نقض کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، تحلیلگران «Dr.Web» (یک تولید‌کننده روسی نرم افزار آنتی ویروس) ۹ اپ حاوی تروژان کشف کردند که اطلاعات ورود به حساب کاربری فیس بوک (نام و پسورد) را سرقت می‌کنند. پس از این کشف، گوگل اپلیکیشن‌های مذکور را از پلی استور حذف کرد. این اپ‌ها نام‌های مبهمی نداشتند و بدافزار موجود در آنها به‌طور کلی ۵.۸ میلیون بار دانلود شده بود.

 

ارسال نظر