اخبار

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۰۲۶

ساخت قابلیت توییت  به مخاطبان خاص در توییتر

توییتر سرگرم بررسی را‌ه‌های جدیدی برای فراهم کردن امکان اشتراک‌گذاری توییت با گرو‌ه‌های خاص برای کاربرانش است. به گزارش ایسنا، این شرکت رسانه اجتماعی دو مفهوم برای این قابلیت‌های جدید نمایش داده که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به تغییر اکانت یا تغییر تنظیمات حریم خصوصی، توییت‌های‌شان را به مخاطبان خاص خود ارسال کنند. نخستین مفهوم به کاربران اجازه می‌دهد دوستان مورد اطمینان‌شان را انتخاب کنند تا بعضی از توییت‌ها تنها برای این گروه از دوستان‌شان قابل مشاهده باشد. این ایده مشابه قابلیت «دوستان نزدیک» اینستاگرام برای استوری است. قابلیت دیگر به کاربران اجازه می‌دهد هویت متفاوت دیگری برای همان اکانت داشته باشند. به عنوان مثال یک کاربر می‌تواند هویت حرفه‌ای داشته باشد که در آن توییت‌هایی با موضوعات مربوط به کار ارسال می‌کند و یک هویت شخصی داشته باشد که بیشتر برای دوستان و خانواده خواهد بود. طبق تصاویری که منتشر شده، کاربران می‌توانند هویت‌شان را عمومی یا خصوصی کنند و هواداران جدید می‌توانند انتخاب کنند توییت‌های مربوط به کدام وجه آنها را مشاهده کنند. اندرو کورتر، طراح توییتر مفهوم جدیدی را برای فیلترینگ پاسخ‌ها نشان داد که به کاربران اجازه می‌دهد واژ‌ه‌ها یا عبارات خاصی که مایل نیستند مشاهده کنند را انتخاب کنند. سپس اگر کاربری که به توییت آنها پاسخ می‌دهد یا آنها را منشن می‌کند، تلاش کند از این واژ‌ه‌ها یا عبارات استفاده کند، توییتر به آنها اطلاع خواهد داد که کلمات مورد استفاده‌ شان خلاف تمایل شخص مورد نظر بوده است. این قابلیت مانع از ارسال پیام با عبارات توهین‌آمیز نمی‌شود اما امکان مشاهده آن را برای فردی که دریافت‌کننده پیام است، کمتر می‌کند. توییتر در گذشته هم تدابیری ضد آزار و اذیت به اجرا گذاشته اما این قابلیت یک گام فراتر رفته و به هر کاربر اجازه می‌دهد مرزهای مکالمه‌ای خود را تعیین کند. بر اساس گزارش انگجت، کورتر خاطرنشان کرد تمامی این قابلیت‌ها در حد ایده هستند که هنوز ساخته نشده‌اند بنابراین ممکن است هرگز واقعا عرضه نشوند. اما این شرکت به دنبال نظرخواهی درباره این طراحی‌هاست تا بتواند ابزارهای آتی که توییتر تصمیم به ساختن آنها می‌گیرد را به اطلاع برساند.

ثبت شکایت دسته جمعی از گوگل

گروهی از کاربران موبایل از گوگل شکایت کرده‌اند. آنها ادعا می‌کنند گوگل به وسیله دستیار صوتی هوشمندش، محاور‌ه‌های آنان را بدون اجازه برای تبلیغات هدفمند استفاده کرده است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک قاضی فدرال اجازه داد شکایتی دسته‌جمعی علیه گوگل ثبت شود. براساس این شکایت گوگل به ثبت و انتشار محاورات خصوصی افرادی متهم شده که به‌طور تصادفی دستیار صوتی هوشمند را در موبایل‌های‌شان فعال کرده بودند. بت لابسون فریمن قاضی دادگاه فدرال امریکا اکنون به شاکیان اجازه داده به دلیل نقض قانون حریم خصوصی فدرال و نقض قوانین قرارداد، شکایت گروهی علیه گوگل و شرکت مادر آن (آلفابت) ثبت کنند. البته فریمن ادعاهای مربوط به شاکیان نقض قانون حمایت از مصرف‌کننده را رد کرد اما به گفته او ممکن است درباره این شکایت تجدیدنظر شود. هنگامی که کاربر اصطلاحاتی موسوم به «عبارات داغ» مانند «سلام گوگل» یا «اوکی گوگل» را می‌گوید، دستیار هوشمند گوگل فعال می‌شود. اما شاکیان ادعا می‌کنند گوگل اجازه ندارد از صدای محاورات آنها برای تبلیغات هدفمند استفاده کند. فریمن افزود: «هرچند گوگل در بخش سیاست‌های حریم شخصی خود اعلام کرده است که اطلاعات را برای تبلیغات هدفمند جمع‌آوری می‌کند، اما درباره اینکه از محاورات سهواً و بدون وجود عبارات داغ هم استفاده می‌کند، به اندازه کافی به کاربران اطلاع‌رسانی نکرده است.» از سوی دیگر گوگل ادعا می‌کند شاکیان نشان نداده‌اند که در نتیجه این رفتار آسیبی دیده‌اند یا ضمانت‌های قراردادی لغو شده است.

نشت کدهای زیرساختی سالانه ۱.۲ میلیون دلار، خسارت می‌زند

بر اساس بررسی که توسط موسسه وان پسورد انجام شده، نشت اطلاعات مربوط به کدهای زیرساختی آی‌تی در شرکت‌های مختلف سالانه به‌طور متوسط ۱.۲ میلیون دلار خسارت وارد می‌کند. به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، حدود ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در پژوهش وان پسورد اظهار کرده‌‌اند که سازمان آنها با موارد متعدد نشت کلیدهای امنیتی اس اس اچ، ‌ای پی‌ای و گواهی امنیتی خصوصی مواجه شده است. نشت اطلاعات بدین شکل باعث افشای اسرار بسیاری از شرکت‌های تجاری شده و محققان می‌گویند متخصصان امنیت آی‌تی باید با پیکربندی دقیق اطلاعات خود مانع از دسترسی آسان به آنها توسط هکرها شوند. بررسی یادشده در آوریل سال ۲۰۲۱ و با همکاری ۵۰۰ متخصص فناوری اطلاعات در شرکت‌های مختلف امریکایی انجام شده است. اگر چه متوسط خسارت سالانه واردشده به علت این نوع نشت اطلاعات ۱.۲ میلیون دلار در سال بوده، اما در ۱۰ درصد موارد این رقم از ۵ میلیون دلار فراتر رفته است. اعتبار ۴۰ درصد این شرکت‌ها به علت حملات مذکور زیر سوال رفته و ۶۵ درصد از آنها نیز از افشای بیش از ۵۰۰ مورد اسرار تجاری بدین شیوه خبر داده‌اند. 

 

ارسال نظر