تاثیر بانکداری دیجیتال در افزایش رقابت بین‌ بانکی

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۷۴۸

یک کارشناس فناوری اطلاعات بر تاثیربانکداری دیجیتال در افزایش رقابت بین‌ بانکی تاکید و نقطه‌نظرات خود را در خصوص بانکداری دیجیتال تشریح کرد. 

فرهاد اینالویی اظهار داشت: «وجه تمایز بانکداری دیجیتال با اشکال دیگر بانکداری تمرکز آن بر نیازهای مشتری و داده‌محور بودن آن است، چراکه این داده‌محور بودن است که کلان داده‌ای از مشتری به سیستم بانکی می‌دهد. همچنین این کلان‌داده‌ها هستند که تشخیص می‌دهند چه تسهیلاتی می‌تواند در اختیار مشتری قرار دهد.»

وی مشتری مداری را در بانکداری دیجیتال محور توجه بانک دانست و افزود: در بانکداری دیجیتال فعالیت‌های مشتری از جمله؛ تراکنش‌های بانکی، موضوعات مورد علاقه، سلایق، میزان رضایتمندی از خدمات بانکی و از طریق استفاده از کانال‌های مختلف و ابزارهای دیجیتال رصد می‌شود و پس از تحلیل فعالیت‌ها، پیشنهادات و محصولات متناسب با نیاز مشتری به وی ارایه می‌شود. در همین راستا، روش‌های بهبود ارتباط مشتری با بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد.در بانکداری دیجیتال ایجاد امنیت پیچیده است، چون فین‌تک‌ها واسطه بین مشتری و بانک هستند، بنابراین وقتی امنیت در این فضا افزایش پیدا می‌کند که ابزارهای مانیتورینگ تقویت شود تا تراکنش‌ها به‌ویژه تراکنش‌های مالی تقویت شود.وی تصریح کرد: «بانکداری دیجیتال در افزایش رقابت بین‌بانکی بسیار موثر است، چراکه هر چه بانک بتواند خدمات دسته‌بندی‌شده و بهتری را در پلتفرم‌هایی قرار دهد که دیگران از آن استفاده کنند، امتیاز بیشتری کسب می‌کند، در نتیجه در ارایه سرویس به مشتری رقابت بیشتری ایجاد می‌شود. بنابراین هر بانکی نوآورتر باشد، در جذب مشتری موفق‌تر است. بانکداری دیجیتال پدیده‌ای نو در جهان بوده و در ایران هم در ابتدای راه قرار دارد.امید است در سال‌های آینده تلاش‌هایی که امروز در این زمینه انجام می‌شود، به ثمر بنشیند.

 

ارسال نظر