دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۷۰۴

توییتر درخواست کاربران را برای ویژگی‌‌های پولی بررسی‌ می‌کند

توییتر قصد دارد درخواست‌‌های کاربران برای دسترسی به ویژگی‌‌های پولی و اشتراکی را بررسی کند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، توییتر اعلام کرد درخواست‌های کاربرانی را بررسی می‌کند که می‌خواهند برای نخستین‌بار ویژگی‌های محتوای اشتراکی و بلیتی را آزمایش کنند. این در حالی است که این شبکه اجتماعی سعی دارد روش‌های بیشتری را برای درآمدزایی کاربران ایجاد کند. کاربران توییتر می‌توانند برای دسترسی به قابلیت «سوپر فالوز» درخواست خود را ارایه کنند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای انحصاری را به مشترکانی بفروشند که حق عضویت پرداخت می‌کنند. همچنین قابلیت 

«Ticketed Spaces» نیز گزینه‌ای است که در ازای دریافت هزینه به کاربران اجازه می‌دهد وارد چت روم‌هایی شوند که توییتر میزبان آنها است. هر دو ویژگی بخشی از طرح توییتر برای رقابت با شرکت‌های رسانه‌ای دیگر هستند تا ‬با‬ ایجاد درآمدزایی، ‬ تعداد بیشتری از پدیدآورندگان محتوای تأثیرگذار را جذب کند. کاربرانی می‌توانند از ویژگی «سوپر فالوز» استفاده کنند که حداقل ۱۰ هزار فالوئر در توییتر داشته باشند. همچنین افرادی با هزار فالوئر می‌توانند به ویژگی «Ticketed Spaces» نیز دسترسی یابند. در این میان توییتر ۳ درصد از درآمد پدید آورنده محتوا را دریافت می‌کند. اما هنگامی که درآمد کاربر از ۵۰ هزار دلار بیشتر شد، این شبکه اجتماعی سهم ۲۰ درصدی از درآمد وی کسر می‌کند. البته این شبکه اجتماعی هم‌اکنون روی درخواست‌های افراد برای دسترسی به این ویژگی‌ها تمرکز می‌کند اما در آینده برندها، ناشران و سازمان‌های غیرانتفاعی که در توییتر مخاطب دارند نیز می‌توانند از ویژگی‌های جدید استفاده کنند.

اطلاعات یک مخزن نتایج  آزمایش کووید۱۹ در سوئد هک شد

مخزنی حاوی اطلاعات بیماران و نتایج آزمایش‌‌های کووید۱۹ در یک شرکت سوئدی با نشت اطلاعات روبرو شده است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک شرکت فناوری اطلاعات سوئدی روز گذشته اعلام کرد مخزن داده‌ای حاوی اطلاعات بیماران از جمله نتایج تست‌های کووید ۱۹ آنان هک شده و هنوز مشخص نیست محتوای آن فاش شده است یا خیر. شرکت «اینفو سولوشنز» در بیانیه‌ای اعلام کرد هفته گذشته این هک را شناسایی کرده اما از آن زمان تاکنون شکاف امنیتی برطرف شده است. در بیانیه این شرکت آمده است: نمی‌توان این ادعا را رد کرد که اطلاعات خوانده نشده‌اند اما به اعتقاد اینفوسولوشنز چنین ریسکی بسیار پایین است. اینفوسولوشنز به نمایندگی از آژانس بهداشت عمومی سوئد، ژورنال‌های دیجیتال، از جمله نتایج آزمایش‌ها را برای ۱۵ منطقه از ۲۱ منطقه سوئد فراهم می‌کند. این شرکت طی ماه‌های گذشته دو بار مخزن اطلاعات را تعطیل کرده و گزارش تخلفات مشکوک را به پلیس اعلام کرده است.

اعتراض گوگل و آمازون به تصویب قوانین ضدانحصار

آمازون و گوگل نسبت به تصویب قوانین آنتی‌تراست در مجلس امریکا هشدار داده و معتقدند این قوانین روی کسب و کارهای کوچک و مشتریان تاثیر منفی خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی‌سی، قرار است امروز سناتورهای امریکایی درباره لایحه‌های آنتی تراست بحث و گفت‌وگو کنند. در این میان شرکت‌های بزرگ فناوری نسبت به این اقدامات اعتراض کرده‌اند. قرار است امروز ۶ لایحه در مجلس امریکا بررسی شود و قانونگذاران اصلاحات آنها را بررسی و سپس درباره تأثیرگذاری لوایح در صنعت فناوری و فراتر از آن تصمیم می‌گیرند. گوگل و آمازون طی بیانیه‌ای مخالفت خود با این لوایح را اعلام کردند. از سوی دیگر اپل و فیس بوک که هدف تحقیقات کمیته قضایی مجلس امریکا در بازارهای دیجیتال نیز قرار دارند، هنوز بیانیه‌ای در این باره منتشر نکرده‌اند. این در حالی است که گروه‌های صنعتی با پشتیبانی شرکت‌های فناوری با تصویب لوایح مذکور مخالف هستند و معتقدند آنها اجازه نمی‌دهند شرکت‌ها سرویس‌های محبوب را عرضه کنند و در نتیجه به کسب و کارهای کوچک و کارآفرین‌ها خسارت می‌زنند. در این میان آمازون و گوگل از کمیته قضایی مجلس خواسته‌اند تا تصویب این لوایح را متوقف کند. مارک ایزاکوویتز، نایب‌رییس بخش امور دولتی و سیاست‌گذاری گوگل در بیانیه مذکور نوشته شرکت متبوعش با قوانین جدید مخالف نیست بلکه هشدار می‌دهد لوایح مذکور سرویس‌های مصرفی محبوب را مختل می‌کنند. در بخشی از نامه آمده است: همانطور که گروه‌ها و شرکت‌های بسیار ناظر هستند، براساس این لوایح سرویس‌های ما باید کاهش یابند و نمی‌توانند ویژگی‌های مهمی را ارایه کنند که صدها میلیون امریکایی از آنها استفاده می‌کنند. این امر بر رهبری امریکا در حوزه فناوری تأثیر می‌گذارد و نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی جدی را ایجاد می‌کند. احتراماً تقاضا داریم کنگره قبل از هر اقدامی این عواقب را در نظر بگیرد. قوانین مذکور شامل پلتفرم‌هایی با بیش از ارزش بازاری ۶۰۰ میلیون دلار و۵۰ میلیون کاربر فعال در ماه می‌شوند. به این ترتیب این قوانین فقط کسب و کارهای بزرگ را هدف گرفته است. اما دست اندرکاران صنعت معتقدند پیامدهای تصویب آنها بسیار فراتر است و روی زندگی مشتریان نیز تأثیر می‌گذارد. دو مورد از لوایح خواستار تغییرات ساختاری یا تجزیه چند پلتفرم هستند.

 

ارسال نظر