ویژه

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۶۰۹

همراه اول از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حمایت می‌کند

میزگرد تخصصی «بومی‌سازی صنعت ICT - دستاوردهای اپراتورهای موبایل» با حضور نمایندگانی از سوی اپراتورهای تلفن همراه و چهره‌های علمی برگزار و به ظرفیت‌های عملیاتی اپراتورهای تلفن همراه به خصوص همراه اول برای حمایت از شرکت‌های فناور ایرانی پرداخته شد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، میزگرد تخصصی «بومی‌سازی صنعت ICT - دستاوردهای اپراتورهای موبایل» در جریان برگزاری بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، عصر امروز به شکل آنلاین و البته با حضور اعضای مشارکت‌کننده در پنل در محل برج همراه برگزار شد. این پنل که به ریاست حمید بهروزی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول و با دبیری فرامرز رستگار، دبیر سندیکای مخابرات برگزار شد، میزبان وحید شاه منصوری، رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول، حسن بولوردی، معاون فنی و مهندسی ایرانسل، محمدرضا پاکروان، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، عباس محمدی، عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر و کریم محمدپور اقدم، عضو هیات علمی تهران بود.

  حمایت چند وجهی همراه اول 

از شرکت‌های دانش بنیان و فناور

حمید بهروزی، قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول در این پنل ضمن اشاره به فعالیت‌هایی که از سوی اپراتورهای تلفن همراه جهت حمایت از تولیدات بومی انجام شده است، اشاره‌ای به توجه ویژه هر دو اپراتور اصلی تلفن همراه به مقوله تحقیقات داشت و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری ما در حوزه پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی مخصوصا با تمرکز بر حوزه فناوری‌های نوین، این سیگنال را برای جامعه علمی داشته که «پژوهش» در کشور خریدار دارد. وی ادامه داد: این رویکرد را می‌توان در اعطای حمایت پژوهشی (گرنت) به پایان نامه‌های مرتبط با حوزه‌های مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برای تشویق دانشجویان و بهره مندی از توانمندی اساتید، شاهد بود. بهروزی همچنین اشاره‌ای به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در قالب فراخوان‌های خریدی که همراه اول داشته است، کرد و گفت: پیرو این فراخوان‌ها، شرکت‌های دانش بنیان ترغیب به سرمایه‌گذاری شدند؛ اما نکته‌ای که این شرکت‌ها باید ضمن احتساب حمایت همه‌جانبه اپراتور داشته باشند، این است که با توجه به اهمیت سرعت عمل، هم توجه خاص به امر «تیم» و هم «سرمایه‌گذاری» داشته باشند تا در روند حرکت محصول به سمت بلوغ تسهیل شود. عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف درباره حمایت از تجاری‌سازی تجهیزات بومی، یادآور شد: ما شرکت‌هایی که توان تولید تجاری دارند را شناسایی کرده، نمونه‌های اولیه آنها را در آزمایشگاه‌های خود تست و تأیید می‌کنیم و زمینه استفاده همراه اول از آن را محصولات را فراهم می‌آوریم. وی افزود: به عنوان مثال از ابتدای مطالعات مرتبط با نسل پنجم، تمرکزمان بر بومی‌سازی این نسل از فناوری بود و اکنون نیز یکی از هدف‌گذاری‌هایمان این است که بین 50 تا 80 درصد تجهیزات مورد نیاز اپراتور را ظرف سه سال آینده از طریق تولیدات داخلی تأمین کنیم؛ بنابراین اگر نگاه شرکت‌های دانش بنیان نیز «بنیادی» باشد، می‌توانند محصولی در رده بخش تلکام تولید کنند.

 

استاندار اصفهان از سامانه رویدادهای شهر اصفهان رونمایی کرد

برترین روابط عمومی‌های استان اصفهان معرفی شدند

سامانه رویدادهای شهر اصفهان با حضور استاندار اصفهان در مراسم سالانه انجمن فرهنگی روابط عمومی و همزمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی رونمایی شد. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، این سامانه توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان به آدرس  event.isfahan.ir طراحی و اجرا شده است. سامانه جدید اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان، سامانه‌ای برای اطلاع شهروندان از رویدادهای شهر اصفهان است. اطلاع‌رسانی رویدادهای مختلف شهری با قابلیت فیلتر و دسته‌بندی جهت دسترسی حوزه‌های مختلف درون و برون سازمانی، نمایش رویدادها بر پایه نقشه، امکان جست‌وجوی رویدادها براساس موضوع، مکان، رده سنی و ...، امکان ثبت رویدادهای بخش خصوصی، امکان دریافت نظرات و پیشنهادات مخاطبان هر رویداد، امکان ثبت نظر مخاطبان درباره رویدادها، امکان دسته‌بندی مجموعه رویدادها بر اساس مناسبتهای مختلف و امکان خروجی‌گیری از رویدادهای ثبت شده از ویژگی‌های این سامانه است. مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در جمع مدیران روابط عمومی استان، رییس و اعضای انجمن روابط عمومی استان در این خصوص گفت: همیشه روابط عمومی‌ها به دنبال دسترسی سریع به مخاطب هستند و مخاطب نیز به دنبال رسیدن به موضوعات مورد علاقه خود است. این سامانه به نوعی طراحی شده که این فرآیند را تسهیل می‌کند. ایمان حجتی ادامه داد: این سامانه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که هر سازمان و نهاد می‌تواند رویدادهای موردنظر خود را در آن ثبت ‌کند. در این سامانه مشخص می‌کنید رویداد چه موضوعی دارد، مناسب چه رده سنی است و در کدام نقطه جغرافیایی شهر اتفاق می‌افتد. وی تصریح کرد: ثبت دقیق اطلاعات باعث می‌شود رویدادها متناسب با دسته‌بندی‌ها و طبق علاقه‌مندی‌ها قابل‌مشاهده باشد و کمک خواهد کرد ارتباطات روند بهتری را میان مخاطب و روابط عمومی‌ها طی کند.

 

 

ارسال نظر