ویژه

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۰۰۴

همراه اول حامی مسابقه بین‌المللی «فلسطین تنها   نیست»

همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور ضمن توجه به اهمیت اتحاد بین کشورهای اسلامی و مقوله مقاومت، حامی مالی مسابقه بین‌المللی پوستر، کارتون و کاریکاتور «فلسطین تنها نیست» شد. این رویداد بین‌المللی که به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی در حال برگزاری است، توانسته بیش از سه هزار اثر از ۶۶ کشور را جذب و با تیمی از داوران ملی و بین‌المللی، آثار منتخب را روانه فضای نمایشگاهی کند. به گفته دبیر این مسابقه، ۲۳۷ هنرمند ایرانی در این رویداد بین‌المللی حضور دارند که نشان می‌دهد چهره‌های نخبه کشورمان تا چه میزان به بحث مقاومت در عرصه بین‌الملل اهمیت می‌دهند. اختتامیه این مسابقه هم‌زمان با «روز جهانی قدس» در حوزه هنری برگزار و از برندگان تقدیر خواهد شد.

مشارکت بنیاد برکت

با یک واحد تولید شمش روی رقم زد  اشتغال 450 نفری و صادرات  2 میلیون دلاری

با مساعدت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و با آغاز به‌کار مجدد یک واحد تولید شمش روی، برای 450نفر اشتغال‌آفرینی شده است.  معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در یک کارخانه تولید شمش روی در شهرستان آشتیان استان مرکزی، علاوه بر صادرات 2 میلیون دلاری محصولات، باعث ایجاد اشتغال برای 450 نفر شده است. هادی جوهری تاکید کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیا و آغاز به فعالیت مجدد کارخانه ذوب روی ایجرود در شهر صنعتی آشتیان بالغ بر 150 میلیارد ریال است. وی ادامه داد: این کارخانه تولید شمش روی حدود یک دهه به علت مشکلات مالی و کمبود نقدینگی تعطیل بود، اما با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت و بازگشت به چرخه تولید، اشتغال‌زایی 450 نفری و ارزآوری 2 میلیون دلاری را به دنبال داشته است. جوهری با اشاره به قدمت 30 ساله این واحد صنعتی گفت : با ورود بنیاد برکت به این کارخانه ورشکسته ساختمان‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات قدیمی بازسازی و نوسازی شدند و تولید از سر گرفته شد. هم‌اکنون این کارخانه با ظرفیت 80 درصدی و تولید روزانه 4 تن شمش روی در حال فعالیت است که پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، میزان تولید به 6 تن در روز برسد. به گفته معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، کارخانه مشارکتی این بنیاد تاکنون 2 میلیون دلار شمش روی به کشورهای ترکیه، افغانستان و عراق صادر کرده است. وی تصریح کرد: بنیاد برکت از سال 95 اقدام به ورود و مشارکت با کارخانه ذوب روی ایجرود کرده و در حال حاضر، تولیدات و محصولات این کارخانه، چرخ 400 صنعت وابسته را هم می‌چرخاند.

استفاده دو هزار و ۵۰۲  دوچرخه‌سوار از مترو در سال ۹۹

مشاور مدیرعامل و مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: ۲هزار و ۵۰۲ نفر دوچرخه سوار از فروردین ماه سال۹۹ تا پایان اسفندماه ۹۹ با مترو تردد کرده‌اند. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه محسن محمدیان افزود: سال گذشته بیشترین آمار استفاده سفر ترکیبی مترو و دوچرخه به ترتیب در خردادماه ۷۰۰و تیرماه ۵۶۲ دوچرخه‌سوار بوده است.  وی با اشاره به اینکه در ۳ ماهه ابتدایی سال نود و هشت، ۴هزار و ۲۹۸ دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند، گفت: در ۳ ماه ابتدایی سال نود و نه، ۸۷۳ نفر از سفر ترکیبی مترو و دوچرخه استفاده کردند.  محمدیان افزود: در ۳ ماهه آخرسال۹۸ نیز هزار و ۶۱۶ دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند و ۳ ماهه آخر سال نود و نه نیز به ۴۱۰ نفر رسید. و کمترین آمار سفر با دوچرخه به ترتیب در فروردین ماه ۵۳ نفر، شهریورماه ۱۵۳ و مردادماه ۲۱۷ نفر به ثبت رسیده است.  وی با اشاره به اینکه خط ۵ متروی تهران دسترسی راحت‌تر به بوستان چیتگر را مهیا کرده گفت: بیشترین آمار سفر با دوچرخه در خط ۵ متروی تهران و حومه به ثبت رسیده است و بعد از آن به ترتیب خط ۳ متروی تهران به دلیل دسترسی به بوستان ولایت و خط ۲ به دلیل داشتن تقاطع با خط ۵ بیشترین آمار سفر با دوچرخه را طی ۷ ماه گذشته داشتند.

بابل؛ قطب کاشت حلزون  در استان‌های مازندران  گلستان و سمنان شد

به گزارش روابط عمومی واموربین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، عمل جراحی کاشت حلزون برای دختر  18 ماهه و پسر 23 ماهه در بابل و قابلیت انجام این نوع جراحی برای کودکان، بابل را به قطب کاشت حلزون شنوایی در استان تبدیل خواهد کرد. دکتر سیدفرزاد جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل، کاشت حلزون شنوایی، بخشی از جراحی گوش و حلق و بینی است که اولین مرکز آن در ایران از سال 1376 در دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران آغاز شد و امروز شاهد ارایه این خدمت در بابل برای کودکان ناشنوا هستیم. وی با ذکر اینکه روند دریافت مجوز و راه‌اندازی آن بسیار پیچیده و سخت‌گیرانه بوده و سال‌ها به طول انجامیده، گفت: این امتیاز به دلیل پیچیده بودن تنها به مراکز خاصی از سوی وزارت بهداشت اعطا می‌گردد که علاوه بر رشته جراحی گوش، رشته های توانبخشی، شنوایی سنجی و کودکان قوی داشته و از زیرساخت‌ها و تجهیزات با تکنولوژی بالا برای کشف بیماران ناشنوا در ماه‌های اول تولد برخوردار باشند .واین افتخار برای دانشگاه علوم پزشکی بابل پیش آمد که با تهیه همه این مقدمات موفق به دریافت این مجوز شد.

 

ارسال نظر