۱۰ میلیون سیم‌کارت به دانش‌آموزان اعطا می‌شود

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۲۳۱

وزیر ارتباطات از ارایه ۱۰ میلیون سیم‌کارت و بسته‌های اینترنت رایگان به دانش‌آموزان خبر داد. به گزارش وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری گفت: مصوبه اینترنت و کودک ما را ملزم می‌کند تا سیم‌کارت مخصوص کودکان ارایه دهیم. بنابراین باید شماره‌دهی را در اختیار اپراتورها قرار دهیم. وزیر ارتباطات با بیان اینکه ارایه سیم‌کارت دانش‌آموزی در دستور کار قرار دارد به‌طوری که ۱۰ میلیون سیم‌کارت جدید و بسته‌های اینترنتی رایگان به دانش‌آموزان عرضه شود، تاکید کرد: انتظار داریم کارها با جدیت انجام شود تا اتفاقات خوبی در مدت باقی مانده از دولت به وقوع بپیوندد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با حضور در یکی از اتاق‌های کلاب‌‌هاوس در مورد سرمایه‌گذاری به تشریح وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش ارتباطات و نقش اقتصاد دیجیتال در رشد کشور پرداخت. آذری جهرمی یکی از بزرگ‌ترین موانع در توسعه بخش ارتباطات را علاوه بر مشکل خصوصی‌سازی مخابرات، دعوای ۱۲ ساله وزارت ارتباطات با صداوسیما در زمینه واگذاری فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ اعلام کرد. جهرمی در این مورد اعلام کرد که بی انصافی همیشگی صدا و سیما به وزارت ارتباطات، آنها را مجبور کرده تا بخشی از واقعیت‌های موجود را در رسانه‌ها مطرح کنند. 

   افزایش تعرفه یک در خواست نابجاست

او به درخواست شرکت‌های اینترنت ثابت به افزایش تعرفه اشاره کرد و با اعلام اینکه این کار درست نیست، گفت: «در شرایط فعلی اپراتورهای همراه به سمت توسعه5G رفته‌اند و اپراتورهای ثابت به فکر توسعه VDSL و FTTH هستند، بحث آنها بر این است که در این سرویس‌ها بتوانند تعرفه بالاتری بگیرند که سرمایه‌گذاری و برگشت سرمایه‌شان توجیه داشته باشد، این یک حرف درست است. ما در رگولاتوری که مسوول تعیین تعرفه است، (البته که بازار رقابتی است) واقعیتی که وجود دارد برای سرویس‌های FTTH و سرویس‌های VDSL تعرفه‌گذاری نکرده‌ایم، دست اپراتور را در این زمینه باز گذاشته‌ایم تا متناسب با سرمایه‌گذاری و شرایط بازار تعرفه‌گذاری را مشخص کنند. اپراتورهای ثابت اعلام می‌کنند با توجه به شرایط رقابتی بازار وقتی آنها می‌خواهند VDSL و FTTH بیاورند، فرضا آبونه برقراری یک ارتباط حدود ۲ میلیون تومان می‌شود با توجه به اینکه باید مودم داده شود و کار فیبرکشی در منازل صورت بگیرد، بنابراین وقتی 4G وجود دارد مردم رقبتی برای گرفتن سرویس‌های جدید آنها ندارند بنابراین درخواستشان این است که تعرفه موبایل را بالا ببریم تا اپراتورهای فیکس بتوانند بازار داشته باشند.» او این در خواست را یک درخواست نابه‌جا دانست و اعلام کرد که از دید وزارت ارتباطات بخش سرمایه‌گذاری و پیدا کردن بازار متناسب با رشد بازار صورت می‌گیرد و الزاما افزایش تعرفه راهکار خوبی نیست چون به کل اکوسیستم لطمه  ‌می‌زند.

  بی‌انصافی صداوسیما

در واگذاری فرکانس‌های 8۰۰ - 7۰۰

جهرمی با اشاره به اینکه این فرکانس‌ها برای توسعه ارتباطات در کشور بسیار ارزشمند هستند، گفت: «این فرکانس در اختیار صدا و سیما است و این مجموعه نیز به دنبال این است که این فرکانس را به پول تبدیل کند.» به باور او انفال عمومی باید در اختیار مردم قرار بگیرد اما صدا و سیما به این مساله نگاه اقتصادی دارد. جهرمی می‌گوید بی‌انصافی‌ای که صدا و سیما همیشه به وزارت ارتباطات داشته، آنها را مجبور کرده که بخشی از واقعیت‌هایی که وجود دارد را مطرح کند و نشان دهد که صدا و سیما خودش یکی از مشکلات است. جهرمی از حل این مشکل با ارسال این پرونده به شورای عالی امنیت ملی خبر داد و گفت: موضوع به شورای عالی امنیت ملی رفته و جلساتی نیز برگزار شده و راهکاری هم داده است و فکر می‌کنم شاید در این دولت به خاطر حضور شخص من حل نشود؛ اما بعدا حل خواهد شد و این فرکانس به شبکه ارتباطی کشور بازخواهد گشت.

 

ارسال نظر