اخبار وی‍ژه

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۱۹۱

انجام چند طرح عمرانی  در بندر امیرآباد طی سال 99

معاون امور دریایی اداره کل بندر امیرآباد در تبیین عملکرد سال ۹۹ اعلام کرد که اجرای عملیات هیدروگرافی به مساحت ۵۵ میلیون مترمربع، ورود ۶۹۰ فروند کشتی به آب‌های بندرامیرآباد و اجرای مراحل اولیه هوشمندسازی فرآیندهای راهنمایی انجام شده است. معاون امور دریایی اداره کل بنادرودریانوردی با اشاره به اجرای عملیات هیدروگرافی به مساحت ۵۵ میلیون متر مربع جهت تهیه نقشه‌های به روز دریایی، از ورود ۶۹۰ فروند کشتی به آب‌های بندرامیرآباد در سال ۹۹ خبر داد. حبیب‌الله طالبی در در تشریح اهم اقدامات انجام شده سال گذشته معاونت امور دریایی بندرامیرآباد گفت در راستای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و الزام به رعایت دستورالعمل‌های بین‌المللی جهت کنترل و بازرسی از کشتی‌های متردد خارجی و تحت پرچم، امسال از ۶۹۰ فروند کشتی‌ ایرانی و خارجی ورودی به بندرامیرآباد، در مجموع ۲۹۶ مورد بازرسی اولیه و مجدد به عمل آمده است. وی در تبیین عملکرد بخش ایمنی و حفاظت دریایی دریانوردی معاونت امور دریایی در سال ۹۹ اظهار داشت ۵۵ میلیون متر مربع عملیات هیدروگرافی جهت تهیه نقشه‌های به روز دریایی و همچنین همگام‌سازی بیکن‌های بندرامیرآباد و ایجاد بویه‌های مجازی جهت کاهش هزینه‌ها و ارتقاء ایمنی این بندر انجام شد. معاون امور دریایی یکی دیگر از عملکردهای سال گذشته بندرامیرآباد در بخش دریایی را انجام مطالعات در خصوص هوشمندسازی فرآیند راهنمایی عنوان کرد و از بازنگری گزارشات ارایه شده در سیستم جامع دریایی، با بررسی و ارایه این طرح به عنوان بندری پایلوت در بنادر کشور خبر داد.

 توسعه ارتباطات و مخابرات  در استان مرکزی

مهندس دهناد در آیین تکریم و معارفه مدیر مخابرات منطقه مرکزی گفت: امروز، نیاز به ارتباطات و مخابرات برای مردم و حاکمیت، حیاتی است.  نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید مخابرات منطقه مرکزی با بیان این مطلب افزود: جایگاه شرکت مخابرات ایران در ارایه خدمات ارتباطی و مخابراتی به آحاد جامعه بسیار جایگاه مهمی ا ست، از این رو، شایسته است که همه نهادهای بالادستی از این شرکت حمایت نند. به هر میزان به مخابرات توجه شود به همان میزان به ارتقاء سطح رفاه مردم کمک خواهد شد. نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، مانع تراشی در ارایه خدمات ارتباطی به مردم را آسیب رساندن به نیاز مخابراتی آنان عنوان کرد و افزود: هر کسی که مانعی در روند رشد و توسعه ارتباطات ایجاد کند در حقیقت به مردم میهن اسلامی جفا کرده است.با تضعیف مخابرات، نه تنها مشکلی از مردم حل نخواهد شد، بلکه اختلال در ارایه خدمات به مردم به وجود خواهد آمد. از این رو، هرچقدر به رفع مشکلات مخابرات توجه شود، میدان خدمات بیشتر به مردم وسیع‌تر خواهد شد.

مهندس دهناد به توصیف روند رشد فناوری و حرکت پر شتاب بروز سرویس‌های نوین مخابراتی پرداخت و تاکید کرد: عزم ما در جهت خدمت به مردم بزرگ ایران اسلامی یک اراده جدی است، از این رو، با ماهیتی که شرکت بزرگ مخابرات ایران دارد، می‌طلبد که با توسعه زیرساخت‌های فنی، فناوری‌های نوین را در راه خدمت به مردم به‌کار ببندیم. مهندس دهناد به توصیف روند رشد فناوری و حرکت پر شتاب بروز سرویس‌های نوین مخابراتی پرداخت و تاکید کرد: عزم ما در جهت خدمت به مردم بزرگ ایران اسلامی یک اراده جدی است، از این رو، با ماهیتی که شرکت بزرگ مخابرات ایران دارد، می‌طلبد که با توسعه زیرساخت‌های فنی، فناوری‌های نوین را در راه خدمت به مردم به‌کار ببندیم. نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، در بخش دیگری از سخنان خود، به جایگاه ویژه استان مرکزی به لحاظ شرایط جغرافیایی و وجود شهرک‌های صنعتی متعدد اشاره و اظهار کرد: استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی بزرگ کشور است، بنا براین ارایه خدمات مخابراتی وسهم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در این استان باید مناسب و مطلوب باشد.

گازرسانی به شهرهای استان ایلام به اتمام می‌رسد

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به کلیه شهرهای استان ایلام تا پایان دولت خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵ شهر استان گازدار شده و تنها شهر پهله در دست اقدام می‌باشد که عملیات گازرسانی به این شهر نیز تا پایان کار دولت تدبیر و امید به اتمام می‌رسد. عباس شمس‌اللهی در دیدار با استاندار جدید ایلام افزود: در طول ۴ سال گذشته در دولت دوم تدبیر و امید تاکنون، ۳ شهر استان گازدار شده و انشاءالله تا پایان کار دولت، همه شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند. وی اظهار داشت: در طول ۴ سال گذشته ۲۰۵ روستا گازدار شده‌اند و با اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای در دست اقدام تا پایان دولت، ضریب نفوذ گازرسانی روستایی استان به 97 درصد می‌رسد و کار مطالعه، طراحی و اجرای گازرسانی به سه درصد روستاهای باقیمانده استان در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: در دولت دوم تدبیر و امید تاکنون ۵۳۶ واحد صنعتی، تولیدی در اقصی نقاط مختلف استان گازدار شده است. وی با بیان اینکه شرکت گاز در پایان سال جاری اقدام به پرداخت مبلغ 18 میلیارد ریال از مطالبات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نموده، ادامه داد: شرکت گاز به منظور عمران و آبادانی و رفع مشکلات طرح هادی روستاها و غیره هرساله مبلغ قابل توجهی به روستاهایی که کار گازرسانی در آنها انجام می‌شود، به عنوان هزینه حفاری پرداخت می‌کند.

 

ارسال نظر