اخبار ویژه

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۱۵۴

در رویداد تخصصی اینترنت اشیا:

بازدید وزیر ارتباطات از غرفه همراه اول

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین روز برگزاری رویداد تخصصی اینترنت اشیا  از دستاوردها و اقدامات همراه اول در حوزه راهکارهای هوشمند دیجیتال بازدید کرد. به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح سه‌شنبه ٢٨ بهمن و همزمان با دومین روز برگزاری نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا  در هفته ایران دیجیتال، ضمن بازدید از غرفه‌های گروه همراه اول در جریان آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای تکنولوژیک اپراتوراول تلفن‌همراه قرار گرفت. در این بازدید، نماینده مرکز تحقیق و توسعه همراه اول ضمن تشریح رسالت این مرکز مبنی بر تمرکز بر تحقیق، توسعه، نوآوری و بومی‌سازی فناوری‌های نوین در دو حوزه نسل پنجم و راهکارهای هوشمند دیجیتال، به تشریح آخرین وضعیت فعالیت‌های جاری و طرح‌ریزی شده اقدام کرد. همچنین در ادامه، پلتفرم «همات» به عنوان مرجع معتبر ارایه API در ایران نیز در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه شد که مورد استقبال وی قرار گرفت. این پلتفرم توانمندساز کسب‌وکارها، توسعه‌دهندگان و سایر بازیگران عرصه دیجیتال است. این رویداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در سطح B2G و B2B  در سالن ۲۷ محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزار شد و همراه اول نیز به عنوان حامی و با شعار «همراه فناوری، حامی نوآوری» در این نمایشگاه حضور داشت. شرکت ارتباطات سیار ایران با هدف ارایه توانمندی‌های خود در حوزه تحقیق و توسعه، بومی‌سازی و همچنین شناسایی توانمندی‌های اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در این رویداد دو روزه شرکت کرده است.

اهدای تندیس«جایزه ملی مدیریت مالی ایران» به همراه اول

همراه اول برای چهارمین سال پیاپی برنده تندیس زرین «جایزه ملی مدیریت مالی ایران» شد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، یازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، صبح روز سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه با حضور جمعی از مسوولان کشوری، مدیران شرکت‌ها و اساتید دانشگاه در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی، برگزار شد. در این دوره با اعلام نتایج ارزیابی‌ها توسط کمیته داوران، «همراه اول» با توجه به شفافیت مالی برای چهارمین بار پیاپی حائز امتیاز لازم برای دریافت تندیس زرین، بالاترین سطح جایزه شد. جایزه ملی مدیریت مالی ایران در سه بخش تندیس، تقدیرنامه و گواهینامه به شرکت‌های حائز رتبه بصورت سالانه ارایه می‌شود. در این دوره فقط 4 بنگاه اقتصادی موفق شدند که در سطح تندیس حضور یابند که 3 بنگاه اقتصادی بانکی و همراه اول تنهای بنگاه اقتصادی ارتباطی کشور بود که موفق به دریافت تندیس زرین این جایزه شد. جایزه ملی مدیریت مالی ایران که از سال ۱۳۸۹ هرساله برگزار می‌شود، بسترساز بهبود و ارتقای سطح مدیریت مالی و اقتصادی در شرکت‌ها و سازمان‌های شرکت‌کننده است. حمایت مدیریت مالی حرفه‌ای در مسیر دستیابی به جایگاه واقعی در شرکت‌ها و سازمان‌ها، تشویق و ترغیب شرکت‌ها برای انجام خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف و زمینه‌های بهبود، ایجاد فضای رقابتی مناسب و حرفه‌ای شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی، تعریف راهبردی از مدیریت مالی و اقتصادی سازمان در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک، معرفی و قدردانی از شرکت‌ها و سازمان‌های برتر در مالی و اقتصادی، فراهم کردن امکان تبادل تجربیات موفق مدیران مالی از جمله اهداف برگزاری این جایزه عنوان شده است.

بررسی مشکلات مراکز بهره‌برداری منطقه 9 عملیات انتقال گاز

جلسه بررسی مسائل و مشکلات موجود در مراکز بهره‌برداری منطقه 9 عملیات انتقال گاز برگزار شد. مقدم بیگلریان مدیر منطقه به روسای مراکز بهره‌برداری تاکید کرد تا بر فعالیت‌های اصلی مراکز بهره‌برداری (حریم، ایمن‌سازی خطوط لوله، حفاظت کاتدیک و شیرهای خودکار) تمرکز و توجه بیشتری داشته و همچنین با توجه به برگزاری المپیاد در حوزه بهره‌برداری خطوط لوله، آمادگی لازم را کسب کنند. وی خواستار توجه و اهتمام بیشتری در خصوص مبحث حریم منطقه شد و افزود: مراکز بهره‌برداری، پیگیری ویژه‌‌ای در رابطه با پروژه‌های تغییر کلاس در حوزه خود داشته باشند و همچنین برنامه‌ریزی لازم برای تعمیرات خطوط لوله بعد از انجام پیگرانی هوشمند را انجام دهند.

]مدیریت جهادی راه‌حل برون‌رفت از مشکلات

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با سردار مسلمی فرماندهی سپاه کربلا در راستای توسعه تعاملات فی مابین در حوزه‌های فرهنگسازی، عمرانی و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفاظت از اماکن و تجهیزات شبکه برق دیدار و گفت‌وگو کرد. فرامرز سپری به اقدامات جهادی این شرکت در راستای خدمت‌رسانی به مردم مازندران اشاره کرد و گفت: مانورهای جهادی در مازندران در راستای پویش «این خانه روشن است» و همزمان با سراسر کشور به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود و اصلاح روشنایی معابر، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بهبود و ارتقای  شاخص‌های عملکردی طرح سیما، افزایش پایداری و اطمینان شبکه و بهبود رضایت مشترکین در شرکت توزیع نیروی برق مازندران ازاهداف این مانورها است. وی همچنین به اینترنتی شدن ارایه 40 خدمت این شرکت به مشترکان در بستر اینترنت و در قالب اپلیکیشن «برق من» از 9 آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: مشترکان می‌توانند بدون حضور به امورهای توزیع تنها با نصب اپلیکیشن برق من این خدمات را دریافت کنند. 

 

ارسال نظر