دنیای فناوری

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۸۶۸

لایحه جدید سناتورهای امریکایی علیه  شرکت‌های فناوری

سه سناتور دموکرات در امریکا لایحه جدیدی ارایه کرده‌اند تا بند ۲۳۰ قانون حفاظت از ارتباطات را محدود و مسوولیت شرکت‌های فناوری در قبال پست‌های کاربران شان را بیشتر کنند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، سه سناتور دموکرات مجلس امریکا لایحه‌ای برای محدود کردن بند ۲۳۰ قانون حمایت از ارتباطات ارایه کرده‌اند. این بخش از قانون امریکا، شرکت‌های آنلاین را از مسوولیت در قبال پست‌های کاربران محافظت می‌کند، اما در صورتیکه این پست‌ها به خساراتی منجر شود، شرکت‌ها را بیشتر مسوول می‌کند. مارک وارنر، میزی هیرونو و ایمی‌کلوبوچار سناتورهای امریکایی در بیانیه‌ای اعلام کردند؛ لایحه مذکور که قانون «فناوری ایمن (SAFE TECH Act) » نام دارد، مرحله تازه‌ای از تلاش‌ها برای افزایش مسوولیت شرکت‌هایی مانند گوگل، توئیتر و فیس‌بوک در قبال تعقیب سایبری، آزارهای هدفمند و تبعیض در پلتفرم‌هایشان است. پس از حمله حامیان دونالدترامپ (رییس‌جمهور پیشین) به کنگره امریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی بسیاری از قانونگذاران مشغول بررسی روش‌هایی هستند تا مسوولیت شرکت‌های فناوری در قبال گسترش اخبار جعلی قبل از شورش‌ها و نظارت بر محتوای پلتفرم‌هایشان را بیشتر کنند. این در حالی است که چند سناتور جمهوری‌خواه به دلیل تصمیمات پلتفرم‌های فناوری برای بازبینی محتوا نیز بطور جداگانه تلاش دارند تا این قانون را لغو کنند. دونالد ترامپ نیز بطور مرتب خواهان لغو حمایت قانونی شرکت‌های فناوری به دلیل سانسور محافظه‌کاران بود. مدیران ارشد گوگل، فیس بوک و توئیتر قبلاً اعلام کرده بودند این قانون برای حفظ آزادی بیان در اینترنت ملزوم است. آنها ادعا می‌کنند بند ۲۳۰ قانون حفاظت از ارتباطات این کشور، ابزارهایی در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌دهد تا بین آزادی بیان و بازبینی محتوا توازنی ایجاد کنند.

گوگل جمع‌آوری اطلاعات  از کاربران را محدود می‌کند

طبق گزارش‌هایی به نظر می‌رسد گوگل نیز قصد دارد مانند اپل قابلیت ضدردیابی را برای کاربران خود به کار گیرد تا جمع‌آوری اطلاعات از طریق اندروید را محدود کند. به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، گوگل مشغول بررسی قابلیتی مشابه ویژگی ضد ردیابی اپل برای کاربران خود است. این اقدام نشان می‌دهد شرکت فناوری مذکور آرام آرام سعی دارد حریم شخصی کاربران را رعایت کند. گوگل مشغول مذاکرات داخل شرکتی است تا به نحوی فرایند جمع‌آوری اطلاعات و ردیابی از طریق اپلیکیشن‌ها را در دستگاه‌های اندروید محدود کند. این قابلیت هرچند به اندازه ویژگی اپل سختگیرانه نیست. هم‌اکنون این شرکت سعی دارد تا میان تقاضای روزافزون برای حفظ حریم خصوصی کاربران و نیازهای مالی توسعه‌دهندگان برنامه و تبلیغ‌کنندگان توازنی برقرار کند. و یژگی جدید اپل تمام اپلیکیشن‌ها را مجبور می‌کند درباره اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران با شرکت‌های طرف سوم اجازه بگیرند. البته تا قبل از اجرای آپدیت، اپ‌ها می‌توانند به دلخواه خود از اطلاعات کاربران استفاده کنند و آنها را به تبلیغ‌کنندگان بفروشند. این آپدیت در بهار عرضه می‌شود و در نتیجه آن احتمالاً کاربران با تبلیغات شخصی‌سازی شده کمتری روبرو می‌شوند. البته به نظر می‌رسد گوگل برای اجرای ویژگی مشابه با چالش‌هایی روبرو است زیرا باید کسب و کار تبلیغات گوگل را نیز پوشش دهد. در نتیجه قوانین ردیابی اپ‌ها در گوگل آسان‌گیرانه‌تر خواهد بود. در همین راستا گوگل مشغول بررسی روشی است تا افراد را در گروه‌های تبلیغاتی ترکیب کند. این روند به شرکت اجازه می‌دهد تا به جای افراد، گروه‌ها را در نظر بگیرد که احتمالاً درباره اپ‌های اندروید نیز به کار می‌رود.

پیشنهاد سهام پارلر به ترامپ در ازای  عضویت  در  شبکه اجتماعی

اسناد جدید نشان می‌دهد پارلر برای پیوستن دونالد ترامپ به پلتفرم خود ۴۰ درصد سهام آن را پیشنهاد کرده است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، هفته گذشته مدیر ارشد اجرایی پارلر اعلام کرد هیات‌مدیره این شبکه اجتماعی وی را اخراج کرده است. این درحالی است که شبکه اجتماعی مذکور که محفلی برای تجمع طرفداران افراطی حزب راستگرای امریکا است، همچنان آفلاین باقی مانده است. در این میان گزارشی جدید در بازفیدنیوز به اسنادی اشاره می‌کند که نشان‌دهنده مذاکرات میان دونالد ترامپ و پارلر برای توافقی است تا به شبکه اجتماعی اصلی او تبدیل شود. البته رییس‌جمهور پیشین امریکا قبلاً از توئیتر مستقیم خود استفاده می‌کرد و کمپین‌های او به‌شدت به فیس‌بوک وابسته بود، او هیچ‌وقت بطور رسمی ‌عضو پارلر نشده بود. گزارش مذکور به دخالت مستقیم ترامپ اشاره نمی‌کند. اسناد فاش‌شده نشان می‌دهند پارلر به ترامپ پیشنهاد کرده تا در صورت پست یک محتوا قبل از بقیه در این پلتفرم، ۴۰ درصد سهامش را به او واگذار کند. مذاکرات تابستان گذشته و طی کمپین انتخاباتی ترامپ و همچنین در ماه نوامبر پس از باخت وی در انتخابات ریاست‌جمهوری انجام شده‌اند. به گفته برد پاسکال مدیر پیشین کمپین ریاست‌جمهوری ترامپ، رییس‌جمهور پیشین در این مذاکرات شرکت نداشته اما به گفته کارشناسان حقوقی اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، دستیابی به سهام شبکه اجتماعی به شکل ویژه خلاف قوانین این کشور است.

 

ارسال نظر