همراه اول، همراه مردم علیه کرونا

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۲۹۷

از دیگر اقدامات شرکت همراه اول در راستای مسوولیت اجتماعی، می‌توان به مشارکت با سازمان حج در تهیه غذای مخصوص بیماران کرونایی، کمک به ایجاد اشتغال و رونق کسب و کارهای آسیب ‌دیده از ‎کرونا و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای اقشار محروم جامعه اشاره کرد. به گزارش پایگاه 598، بروز بیماری کرونا که از اواخر سال گذشته در کشورمان به وجود آمده است باعث شد تا شیوه‌ها و راه‌های مختلف برای قطع زنجیره انسانی به عنوان راهکاری برای خروج از این مساله پیاده شود که این راهکارها شامل استفاده از ماسک، دستکش، در خانه ماندن، رعایت فاصله یک تا ۲ متری، شست و شوی مرتب دست و ضدعفونی می‌باشد. اما رعایت تمام این راهکارها به تنهایی برای مقابله با کووید19 کافی نبود و در کنار این موارد تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها به کمک مردم آمده و در راستای مسوولیت اجتماعی خود به کمک برای مقابله با این ویروس منحوس پرداختند. موضوع مسوولیت اجتماعی سازمان‌ها نسبت به شهروندان و عامه مردم ازجمله موضوعات مهمی است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرارگرفته است.  در همین راستا اپراتور اول تلفن همراه کشور نیز همزمان با شیوع این ویروس در کشور و در چارچوب مسوولیت‌های اجتماعی خود، اقدامات ویژه‌ای را انجام داده است که در ادامه بخشی از آن می‌آید. 

 

   ارایه بسته ‎اینترنت ۲۰ و 200 گیگی 

به معلمین و خبرنگاران کشور

هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و الزام سیستم آموزشی کشور به در خانه ماندن و استفاده دانش‌آموزان از ابزارهای ارتباطی برای آموزش از راه دور، همراه اول در راستای مسوولیت اجتماعی خود و به پاس قدردانی و حمایت از معلمان گرانقدر، اقدام به ارایه بسته هدیه اینترنت به این قشر متعهد و تلاشگر کرد. همچنین شرکت ارتباطات سیار ایران، به مناسبت روز خبرنگار و برای تکریم خبرنگاران که در ایام کرونا در آگاه‌سازی مردم نقش ویژه‌ای به عهده داشتند، اقدام به ارایه بسته اینترنت ویژه یک ساله با حجم ۲۰۰ گیگابایت کرد.

      رایگان کردن تماس ۶۰ هزار بهورز

با آغاز طرح بسیج ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا، اپراتور اول در راستای مسوولیت اجتماعی، تماس ۶۰ هزار مراقب سلامت و بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور را به‌منظور آموزش، پیشگیری و مراقبت از خانوارهای ایرانی رایگان کرد. مشارکت ۳۰ میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان و توزیع بیش از 16 میلیون ماسک رایگان در مناطق محروم در زمان بحران یکی از اولین اولویت‌ها برای جبران کمبود امکانات پزشکی و کمک به وزارت بهداشت ساخت بیمارستان صحرایی و سیار برای خدمت رسانی سریعتر به بیماران است.  در همین راستا اپراتور اول تلفن همراه کشور اعلام کرد که در راستای انجام مسوولیت اجتماعی خود با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال در ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از یک بیمارستان سیار مشارکت می‌کند. این بیمارستان سیار باهدف ارایه خدمت در بحران‌ها و بلایای طبیعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. همچنین این اپراتور به منظور فرهنگ‌سازی و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا توانست بیش از 16 میلیون ماسک رایگان در مناطق محروم کشور به صورت رایگان توزیع کند.

   ‌ یک سوم کردن تعرفه ترافیک 

سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها

با گسترش ویروس کرونا و خطر فراگیری آن یکی از اولین تصمیمات مسوولان تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بود. به همین منظور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پس از تعطیلی مراکز خود تصمیم به آموزش مجازی دانشجویان گرفتند در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران در راستای مسوولیت اجتماعی و حفظ سلامت دانشجویان در خبری اعلام کرد: همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در ارایه خدمات نوین، تعرفه دسترسی به سامانه‌های آموزش مجازی تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به یک سوم کاهش داد.

   راه‌اندازی سامانه ‎شاد 

با مشارکت آموزش و پرورش

با تداوم همه‌گیری کویید 19، وزارت آموزش و پرورش به ناچار مجبور به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی کشور شد. در این میان جای خالی آموزش از راه دور خیلی احساس می‌شد که بالاخره با راه‌اندازی شبکه شاد (شبکه آموزشی دانش‌آموزان) این خلأ بین معلم و دانش‌آموز برطرف شد. همراه اول در راستای مسوولیت اجتماعی خود با طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) نقش پررنگی در فراگیری آموزش مجازی در کشور ایفا و به برگزاری غیرحضوری کلاس‌های دانش‌آموزان کمک کرده است. هم اکنون بیش از ١١ میلیون دانش‌آموز و حدود ١١۴ هزار مدرسه در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند و از خدمات این پلتفرم استفاده می‌کنند.

   پوشش زنده هیئات در ایام محرم و صفر 

در ‎روبیکا

با آغاز ماه محرم و شروع ایام عزاداری اباعبدالله، همه فعالان و دست اندرکاران فضای مجازی کشور دست به کار شده تا بیشتر از گذشته از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی و عمومی برای ترویج و تعظیم شعائر الهی و جاودانگی نهضت الهی حضرت سیدالشهداء استفاده کنند. در همین خصوص نرم افزار ایرانی روبیکا با همکاری اپراتورهای کشور در اقدامی تحسین برانگیز با ارائه پلتفرمی به کمک هیئات عزاداری آمده و بستری را فراهم کرد تا مردمی که به دلیل محدودیت کرونایی نمی‌توانستند به صورت حضوری در مراسم‌های عزاداری شرکت کنند، به وسیله این اپلیکیشن تمام مراسم‌های عزاداری را با اینترنت رایگان به صورت لایو (زنده) مشاهده نموده و یا از فیلم و صوت مراسم‌ها به صورت آفلاین بهره ببرند.

   راه‌اندازی سامانه پارلمان مجازی 

برای ارتباط مردم با نمایندگان مجلس

یکی دیگر از اقدامات ارزنده شرکت همراه اول راه‌اندازی سامانه پارلمان مجازی می‌باشد. «پارلمان مجازی ایران» هجدهم آذرماه در مراسمی با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران، مهدی غیناقی عضو هیات مدیره همراه اول و حسین طهرانی مدیرعامل 

مبین نت و جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران همراه اول رونمایی شد. در سامانه تعاملی پارلمان مجازی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند درباره مهم‌ترین طرح‌ها و لوایح با مردم مشورت و نظرات و پیام‌های مردمی را دریافت کنند. هر نماینده در پارلمان مجازی ایران دفتر مجازی دارد و مردم می‌توانند به جای صرف وقت و هزینه، مراجعات خود را از طریق دفتر مجازی انجام دهند.

از این پس، رسالت یکپارچه‌سازی ارتباطات مردم با تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با این سامانه و راهبری مدیریت مرکز تماس، پیامک، ایمیل و موارد ارتباطی دیگر از جمله خدمات پارلمان مجازی ایران خواهد بود. «پارلمان مجازی ایران» با همکاری و مشارکت «همراه اول کسب‌وکار» در مجلس شورای اسلامی ایران پیاده‌سازی و اجرا شده است. از دیگر اقدامات شرکت همراه اول در راستای مسوولیت اجتماعی، می‌توان به مشارکت با سازمان حج در تهیه غذای مخصوص بیماران کرونایی، کمک به ایجاد اشتغال و رونق کسب و کارهای آسیب ‌دیده از ‎کرونا و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای اقشار محروم جامعه اشاره کرد. همراه اول با پوشش 1321 شهر و 44918 روستا و پوشش جمعیتی 96.9 درصد در کشور، بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه به حساب می‌آید

 

ارسال نظر