دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۷۱۵

آغاز پشتیبانی و بازسازی یادمان شهدای هفت تپه

اولین جلسه ستاد پشتیبانی و بازسازی یادمان شهدای هفت تپه با حضور مهندس صالح‌زاده شهردار قائم شهر، مهندس علیپور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و سردار رستمیان و سردار برسلانی فرمانده لشگر ویژه ۲۵ کربلا و سرهنگ علیزاده فرمانده سپاه ناحیه قائم شهر و سرهنگ جانی پور مسوول یادمان شهدای هفت تپه و مهندس عباسی و مهندس متانی اعضای شورای اسلامی شهر و نادر پیشگر رییس اتاق اصناف قائم شهر و معاونین و مدیران ستادی شهرداری در دفتر شهردار قائم شهر برگزار گردید. درادامه جلسه سردار رستمیان به اهمیت موضوع وجایگاه فرهنگ ایثاروشهادت وپاسداشت آن پرداخت وازمهندس صالح‌زاده شهردارقائم شهرواعضای محترم شورای اسلامی شهر به جهت پیشگامی دراحیا وبازسازی یادمان شهدای هفت تپه که نمادایثار، مقاومت وازخودگذشتگی دلاورمردان استان مازندران است تقدیروتشکرنمود. همچنین مهندس کمال علیپورنماینده محترم مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیروتشکرازاقدام انقلابی وجهادی مهندس صالح‌زاده شهردارقائم شهرواعضای محترم شورای اسلامی شهر به اهمیت مصوبات جلسه پرداخت. در پایان هرکدام ازحاضرین به بیان نقطه نظرات درخصوص احیاواهمیت بازسازی یادمان شهدای هفت تپه پرداختند. جلسه ستاد پشتیبانی از یادمان شهدای هفت تپه که به نام سردار رشید اسلام شیرسوار نامگذاری گردیده پس از بازدیدی که از طرف حضرت آیت‌الله معلمی امام جمعه معزز قائمشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به همراه مهندس کمال علیپور خنکداری نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، اعضای محترم شورای اسلامی آقایان محمد نصیر متانی، مجید عباسی، فرماندهی محترم سپاه شهرستان سرهنگ علیزاده و شهردار قائمشهر مهندس عباس صالح‌زاده صورت گرفته، رسما به نام ستاد پشتیبانی یادمان شهدای هفت تپه و به یاد شهدای ۸ سال دفاع مقدس لشگر ویژه ۲۵ کربلا نامگذاری و آغاز به کار نموده که امروز اولین جلسه آن برگزار گردید .

اهدای 1600 تبلت توسط فولاد مبارکه به دانش‌آموزان

شرکت فولاد مبارکه در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود و با توجه به شرایط ویژه آموزشی ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، 1600 دستگاه تبلت دانش‌آموزی تأمین و در بین دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار توزیع کرد.کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: از مجموع 1600 دستگاه تبلت مذکور، بالغ‌بر 600 دستگاه تبلت به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان اهدا شده است.مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در واکنش به مشارکت شرکت فولاد مبارکه در حمایت از دانش‌آموزان و خانواده‌های کم‌بضاعت استان اصفهان، ضمن اشاره به موفقیت‌های شرکت فولاد مبارکه در عرصه تولید کشور، از حمایت‌ها و مساعدت‌های خداپسندانه و پیشتاز بودن این شرکت در امر مسوولیت‌های اجتماعی در مقاطع مختلف تقدیر کرد و گفت: فولاد مبارکه همواره در حوادث غیرمترقبه ازجمله سیل، زلزله و نیز تأمین رایگان اکسیژن بیمارستان‌ها به حمایت از بیماران مبتلا به کرونا و دیگر آسیب‌دیدگان پرداخته است و با تأمین تجهیزات موردنیاز سیستم بهداشت و درمان استان و کشور، نمونه قابل‌ارایه‌ای از تعهد و عمل به مسوولیت‌های اجتماعی را برای دیگر سازمان‌ها به نمایش گذاشته است.

حل مشکل اینترنت  شاد  به دست همراه اول

شبکه آموزشی دانش‌آموزی«شاد» که پس از شیوع ویروس کرونا در کشور برای حل مشکل تحصیلی دانش‌آموزان راه‌اندازی شد، توانسته است ١٢ میلیون دانش‌آموز را به خود جذب کند. از این تعداد حدود

 ١٠ میلیون دانش‌آموز حضور فعال یعنی حداقل ۵ ساعت فعالیت هفتگی در شاد دارند. در حال حاضر بیشینه مصرف پهنای باند شبکه شاد به ٣۴۵ گیگابیت برثانیه رسیده است که نشان‌دهنده استقبال دانش‌آموزان و معلمان از این پلتفرم آموزشی است. در ابتدای فعالیت شاد برخی دانش‌آموزان و معلمان به کندی سرعت شبکه شاد انتقاد داشتند که با تلاش تیم فنی همراه اول و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی مشکل سرعت شبکه شاد تا حد زیادی برطرف شده است. تیم فنی همراه اول و مدیران شبکه شاد روزانه جلساتی را با مدیران آموزش و پرورش استان‌ها آغاز کرده‌اند تا مسائل و مشکلات هر استان از جمله موضوع سرعت را حل کند. گفتنی است، سلسله جلساتی با عنوان «٣٠ روز ٣٠ استان» با حضور سیدحسن الحسینی مدیر شبکه شاد و مدیران کل آموزش و پرورش در استان آغاز شده تا مشکلات و مسائل مربوط به این پلتفرم آموزشی حل شود.

رمزارز ‌فیس‌بوک تغییر نام  داد

پروژه رمزارز لیبرا که مورد حمایت ‌فیس‌بوک قرار دارد، در تلاش برای نشان دادن استقلال این پروژه و کسب تاییدیه رگولاتوری، نامش را به دیم (Diem) تغییر داد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، طرح رمزارز لیبرا سال گذشته از سوی ‌فیس‌بوک مطرح شد و پس از اینکه رگولاتورها و بانک‌های مرکزی نسبت به تاثیر آن روی ثبات مالی، تضعیف کنترل روی سیاست پولی و تهدید شدن حریم خصوصی ابراز نگرانی کردند، این پروژه در آوریل تضعیف شد. 

 

ارسال نظر