دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۰۶۰

هشدار مایکروسافت  به ناکارآمدی احراز هویت

یکی از مدیران مایکروسافت نسبت به ناکارآمدی پسوردها و همچنین روش‌های احراز هویت چندعاملی هشدار داده است. به گزارش مهر به نقل از فوربس، مدیر بخش امنیت هویت در مایکروسافت نسبت به ناکارآمدی پسوردها و همچنین شیوه‌های احراز هویت چندعاملی هشدار داده است.  آلکس وینرت چندی قبل هشدار داد که پسوردها کارآمد نیستند و با دلایلی ادعا کرد حتی پسوردهای قدرتمند نیز لزوما کارآمد نیستند.  او در این باره گفت: «هنگام بررسی ترکیب و تعداد کاراکترها، پسورد اهمیت زیادی ندارد. به یاد داشته باشید هکرها تمام توجهشان معطوف سرقت پسوردها است. این یک نکته تمایز میان امنیت در وضعیت نظری و عملی است.» به عبارت دیگر با وجود تمام تلاش کاربران، هکرها پسوردها را سرقت می‌کنند و حتی پسوردهای قدرتمند نیز مانعی برای مجرمان سایبری به حساب نمی‌آید. این در حالی است که به گفته این مدیر مایکروسافت شیوه‌های احراز هویت چند عاملی مبتنی بر تلفن (مانند ارسال پیامک رمز یک‌بار مصرف برای انجام تراکنش بانکی) نیز ایمن نیست. وینرت در یک پست وبلاگی در این باره نوشت: «تصور می‌کنم این غیرایمن‌ترین روش احراز هویت چندعاملی باشد. هنگامیکه پروتکل‌های پیامکی و صوتی توسعه یافتند، بدون رمزگذاری طراحی شده بودند. این بدان معنا است که هرکسی که دسترسی به شبکه سوییچ تلفن‌ها داشته باشد می‌تواند به آنها دسترسی بیابد» به گفته او برای این منظور می‌توان از احراز هویت مبتنی بر اپلیکیشن استفاده کرد. اپ ایمنی بیشتری دارد زیرا برای ارایه سرویس به اپراتور موبایل اتکا ندارد. کدها در اپ توسعه یافته‌اند و به سرعت منقضی می‌شوند.

ساخت مقر جدید گوگل  در خانه رقیبان

شرکت گوگل در حال ساخت مقر جدیدی نزدیک سیاتل است و حضورش در منطقه‌ای که خانه آمازون و مایکروسافت است را افزایش می‌دهد. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، گوگل قطعه زمین ۱۰ هکتاری نزدیک مقر فعلی خود در کرکلند واشنگتن خریداری کرده و قصد دارد از آن برای توسعه این محیط استفاده کند. پیشتر بیزنس اینسایدر با اشاره به اطلاعات املاک گزارش کرده بود که گوگل یک نمایندگی خودروی قدیمی را در این منطقه خریداری کرده است. گوگل در ژوییه ۴۰ میلیون دلار برای قطعه زمین دیگری در همان نزدیکی پرداخت کرده بود. حتی پیش از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت‌های فناوری به دنبال توسعه حضورشان در حومه شرقی سیاتل بودند تا به محل زندگی برخی از کارمندانشان نزدیکتر باشند. با وجود اینکه همه‌گیری باعث تعطیلی دفاتر و دورکاری کارمندان شده است، بسیاری از آنها همچنان به این برنامه‌ها ادامه داده‌اند. شرکت فیس‌بوک در بل ویو واقع در جنوب کرکلند فضایی را خریداری و اجاره داده است. شرکت آمازون در سپتامبر اعلام کرد قراردادهای اجاره جدیدی در بل ویو امضا کرده و احتمالا ۲۵ هزار کارمند را در این محل به‌کار می‌گیرد که بالاتر از حدود سه هزار نفر در آن زمان بود. یک مدیر گوگل در یادداشتی برای کارمندان این شرکت نوشت: «این معامله تعهد ما برای اینکه در بلندمدت بخشی از جامعه کرکلند باشیم را عمیق‌تر می‌کند و انعطاف‌پذیری ارزشمندی را برای تسهیل رشد آتی گوگل کرکلند فراهم خواهد کرد.»

اختلالات آیفون ۱۲  کاربران را عاصی کرد

برخی از کاربران آیفون ۱۲ از غیرفعال بودن قابلیت لمس نمایشگر در قسمت قفل آن گله دارند. برخی گزارش‌ها نیز از اختلال در بخش پیامک این دستگاه‌های جدید خبر می‌دهد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، هنوز مدتی از عرضه آیفون ۱۲ نگذشته که برخی کاربران از اختلالاتی در دستگاه‌هایشان گله دارند. طبق گزارش وب سایت‌های مک رومرز، اپل فوروم و ردیت برخی کاربران آیفون ۱۲ مینی ادعا می‌کنند قابلیت لمس نمایشگر در قسمت قفل صفحه غیرفعال است. آنها نه تنها برای باز کردن اپ دوربین یا چراغ قوه با مشکل روبرو هستند، بلکه برای استفاده از آن با یک دست نیز دچار مشکل شده‌اند. البته هنوز گستردگی این چالش مشخص نیست. از سوی دیگر نشریه فوربس نیز به یک چالش دیگر آیفون‌های نسل جدید اشاره می‌کند. طبق نوشته این وب‌سایت تعداد انبوهی از کاربران آیفون ۱۲ ادعا می‌کنند قابلیت ارسال پیامک در این دستگاه‌ها غیرفعال است. برخی از کاربران ادعا می‌کنند قادر به ارسال یا دریافت پیامک نیستند، برخی دیگر از عدم امکان ارسال پیامک در گروه‌ها و عده‌ای از عدم دریافت نوتیفیکیشن برای پیامک‌ها گله دارند. همچنین به نظر می‌رسد این چالش در برخی مدل‌های قدیمی‌تر آیفون نیز رصد شده است.

عینک هوشمندی که  مسیر را به کاربران نشان می‌دهد

مهندسی به نام سام مارچ با استفاده از یک اپلیکیشن و برخی تجهیزات سخت افزاری عینک هوشمندی تولید کرده که می‌تواند مسیر رسیدن به مقصد را به کاربران نشان دهد. به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، سام مارچ سال گذشته هم ساعتی هوشمند با قابلیت‌های منحصر به فرد تولید کرده بود. وی که تمامی اجزا و قطعات این عینک را به‌طور شخصی تولید کرده، افزوده که عینک یادشده مجهز به چراغ‌های ال‌ای‌دی است و روشن شدن چراغ‌های یادشده در سمت راست یا چپ عینک مسیر حرکت را به کاربران نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر