دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۹۸۱

هشدار کارشناسان در مورد کاهش هزینه حملات هکری

کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند هزینه انجام یکی از متداول‌ترین حملات هکری موسوم به «دی‌او‌اس» کاهش چشمگیری یافته و سهولت انجام آن نیز افزایش یافته است. به گزارش مهر به نقل از زد‌دی‌نت، بررسی‌های انجام‌شده در این زمینه نشان می‌دهد انجام حملات دی‌او‌اس با سوءاستفاده از محصولات ناایمن مورد استفاده برای اتصال به اینترنت روزبه‌روز در حال گسترش است و هزینه این حملات نیز آنقدر کاهش یافته که تقریباً هر فردی در جهان می‌تواند آن را تأمین کند. حملات دی‌او‌اس مبتنی بر کنترل لشگری از ابزار قابل اتصال به اینترنت توسط هکرها و بهره‌گیری از آنها برای ایجاد ترافیک اینترنتی فزاینده روی سایت‌های هدف به‌منظور از دسترس خارج کردن آنها است. این اختلال در یک دهه اخیر به‌طور گسترده صاحبان مشاغل را تهدید کرده و سوءاستفاده از آن بعد از شیوع ویروس کرونا نیز بیشتر شده است. یافته‌های موسسه امنیتی دیجیتال شادو نشان می‌دهد هزینه هر حمله دی‌او‌اس از ۲۵ دلار در سال ۲۰۱۷ به تنها ۷ دلار در سال جاری میلادی کاهش یافته و پیچیدگی‌های فنی این کار نیز کمتر شده است. همچنین این حملات را می‌توان به راحتی برای مدت چند دقیقه تا چند ساعت برنامه‌ریزی کرد. یکی از دلایل فنی کاهش شدید هزینه حملات دی‌او‌اس، همه‌گیر شدن ابزار و وسایل مبتنی‌بر اینترنت اشیا است که در اکثر موارد کاربران آنها به دلیل بی‌توجهی از کلمات عبور پیش‌فرض این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و همین امر موجب می‌شود هکرها به راحتی کنترل ابزار یادشده را برای حملات دی‌او‌اس در دست بگیرند.

واتس‌اپ در آلمان زیر ذره‌بین رفت

رگولاتور آلمان از واتس‌اپ و سایر سرویس‌های پیام‌رسان درباره نحوه نگهداری اطلاعات خصوصی کاربران و وضعیت حریم خصوصی در صورت امکان ارسال پیام میان پیام‌رسان‌های مختلف تحقیق می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، دفتر کارتل فدرال آلمان با اشاره به نقض احتمالی قانون حمایت از مصرف‌کننده، اعلام کرد تحقیقاتی را درباره سرویس‌های پیام‌رسان گشوده است که احتمالا به رگولاتورها کمک خواهد کرد دریابند اگر ارسال پیام میان اپلیکیشن‌های پیام‌رسان امکان‌پذیر شود آیا کاربران می‌توانند سرویس‌هایی را انتخاب کنند که اقدامات بیشتری برای حفظ حریم خصوصی انجام می‌دهند. اندرس مانت، رییس دفتر کارتل فدرال آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد این موضوع سوال‌برانگیز است که آیا این سرویس‌ها از اطلاعات شخصی کاربران حمایت می‌کنند و این حمایت تا چه حدی انجام می‌گیرد. این تحقیقات همچنین این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد که در صورت امکان ارسال پیام بین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، آیا مصرف‌کننده می‌تواند سرویسی را انتخاب کند که حمایت بهتری از اطلاعات کاربران فراهم می‌کند. واتس‌اپ پراستفاده‌ترین پیام‌رسان برای آلمانی‌هایی است که از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند و طبق آمار استاتیستا، روزانه بیش از هفت میلیون کاربر دارد. مسنجر فیس‌بوک با ۲.۸ میلیون کاربر روزانه و اسکایپ مایکروسافت با ۱.۸ میلیون کاربر روزانه، در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. واتس‌اپ که متعلق به فیس بوک است اطلاعات محدودی را با این شرکت برای کمک به شناسایی کاربران به اشتراک می‌گذارد و اطلاعاتی که به تبلیغات هدفمند در فیس‌بوک کمک کند را ارایه نمی‌کند. این شرکت اعلام کرده تنها در صورت موافقت رگولاتورهای حریم خصوص ایرلند که مقر فعالیت‌های اروپایی فیس‌بوک است، چنین اطلاعاتی را به اشتراک خواهد گذاشت. فیس‌بوک آخرین بار درخصوص نحوه ردیابی استفاده وب توسط کاربران این شبکه اجتماعی هدف تحقیقات ضدانحصارطلبی رگولاتور آلمان قرار گرفت. درخواست تجدیدنظر فیس‌بوک برای حکمی که در سال ۲۰۱۹ صادر شده بود و این شرکت را ملزم کرده بود جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات و یکی کردن آنها با حساب‌های فیس‌بوک کاربران بدون کسب رضایت آنها را متوقف کند، اوایل امسال رد شد. اقدام رگولاتور آلمان در استناد به قانون ضدانحصارطلبی در خصوص اطلاعات مربوط به حریم خصوصی کاربران، اقدام جدیدی محسوب می‌شود. این رگولاتور تحت قانون مصرف‌کننده قدرت ندارد به یک شرکت برای متوقف کردن رفتار خاصی دستور دهد.

تعویق ممنوعیت تیک‌تاک در امریکا

وزارت بازرگانی امریکا دستور ممنوعیت تیک‌تاک در امریکا را به تعویق انداخته است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، اواخر اکتبر گروهی از کاربران تیک‌تاک شکایتی علیه تصمیم دولت برای تعطیلی تیک‌تاک و ضرر به کسب‌و‌کارشان ثبت کردند. یک قاضی دادگاه فدرال در ایالت فیلادلفیا نیز رای به توقف این دستور داد. درهمین راستا وزارت بازرگانی امریکا نیز در بیانیه‌ای به رای دادگاه اشاره و اعلام کرد به دلیل تحولات قانونی پیش رو این دستور را اجرا نخواهد کرد. در حال حاضر دو پرونده حقوقی مربوط به تیک‌تاک در جریان است و این اپلیکیشن چینی سعی دارد از ممنوعیت کامل در امریکا اجتناب کند. دولت دونالد ترامپ به بایت‌دنس (شرکت مادر تیک‌تاک) مهلت داده بود تا برای ادامه فعالیت خود در امریکا با شرکت امریکایی همکاری و اطلاعات شهروندان امریکایی را داخل این کشور ذخیره کند. این شرکت نیز اعلام کرد با اورکل و والمارت در این زمینه همکاری خواهد کرد. دولت امریکا این معامله را تایید کرد اما از آن زمان تاکنون اقدامی در راستای اجرایی شدن آن انجام نشده است.

 

ارسال نظر