دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۴۹۴

فیس‌بوک ده‌ها حساب کاربری را مسدود کرد

تنها یک هفته قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، فیس‌بوک از مسدود کردن حساب‌های کاربری متعدد که قصد داشتند روی افکار عمومی این کشور تأثیر منفی بگذارند، خبر داده است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، یکی از این حساب‌ها در فیس‌بوک و ۲۲ حساب در اینستاگرام مربوط به مکزیک و ونزوئلا اعلام شده‌اند و فیس‌بوک ادعا کرده که این حساب‌ها مطالبی را به انگلیسی و اسپانیایی در مورد وقایع و رویدادهای سیاسی امریکا با هدف دستکاری افکار عمومی منتشر می‌کردند. فیس‌بوک افزوده که ۱۲ حساب کاربری و 6 صفحه دیگر در فیس‌بوک و نیز ۱۱ حساب کاربری در اینستاگرام را نیز به همین علت مسدود کرده است. ناتانیل گلیشر، رییس واحد سیاست‌گذاری امنیتی فیس‌بوک تلاش‌های انجام‌شده در این زمینه را محدود و ناموثر دانسته و هدف از این اقدامات را ایجاد بی‌اعتمادی و تفرقه دانسته است. برخی سیاستمداران جمهوری‌خواه امریکایی و در رأس آنها ترامپ، رییس‌جمهور فعلی امریکا بارها فیس‌بوک، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی این کشور را به اهمال در برخورد با حساب‌های کاربری‌ای که قصد دارند در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا دخالت کنند، متهم کرده‌اند. با این حال مدیران شبکه‌های اجتماعی یادشده این اتهامات را رد کرده‌اند.

پخش زنده اینستاگرام  چهار ساعت شد

اینستاگرام تغییراتی را برای افزایش جذابیت این شبکه اجتماعی انجام داده که از جمله آنها می‌توان به افزایش زمان پخش زنده به چهار ساعت اشاره کرد. به گزارش فارس به نقل از انگجت، از جمله دیگر تغییرات مهم اینستاگرام می‌توان به امکان آرشیو کردن فایل‌های پخش زنده برای حداکثر 30 روز اشاره کرد. تا پیش از این پخش زنده اینستاگرام تنها برای یک ساعت ممکن بود و حالا سه ساعت دیگر به این زمان افزوده شده است. به نظر می‌رسد این تغییر برگزاری جلسات پرسش و پاسخ طولانی‌تر و نشست‌های چالشی بیشتر را تسهیل کند. البته اینستاگرام هشدار داده اگر از این قابلیت برای پخش زنده فیلم و تئاتر و غیره استفاده شود حتما برخورد لازم با مالک حساب کاربری متخلف صورت می‌گیرد. همچنین کاربران می‌توانند برای ذخیره‌سازی 30 روزه فایل‌های پخش زنده روی سرویس آی‌جی‌تی‌وی اقدام کنند. همچنین قرار است بخش پخش زنده فعلی در‌آی جی تی وی به روز شود تا مشاهده آنها تسهیل شود و کاربران بتوانند موارد مد نظر خود را شناسایی کرده و مشاهده کنند.

کرونا درآمد مایکروسافت را ۱۲ درصد افزایش داد

در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، مایکروسافت با تکیه بر ارایه سرویس‌های ابر رایانشی، بازی‌های رایانه‌ای و فروش تبلت و لپ‌تاپ توانسته درآمد خود را در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ تا ۱۲ درصد افزایش دهد. به گزارش مهر به نقل از تلگراف، درآمد مایکروسافت در پایان سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۲ درصد رشد کرده و به ۳۷.۲ میلیارد دلار رسیده است. سودآوری شرکت نیز با ۳۰ درصد رشد ۱۳.۹ میلیارد دلار اعلام شده است. گسترش سرویس‌های دیجیتال و دورکاری کارمندان شرکت‌ها به افزایش درآمد مایکروسافت در اوج بحران کووید ۱۹ کمک کرده‌اند. درآمد سرویس ابر رایانشی آزور این شرکت ۴۸ درصد رشد کرده است. از سوی دیگر درآمد بخش بازی رایانه‌ای ایکس باکس نیز ۳۰ درصد رشد کرده است. در کنار این موارد فروش تبلت و لپ‌تاپ‌های مایکروسافت نیز ۳۷ درصد افزایش یافته است. به گفته ساتیا نادلا، مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت روند دورکاری تا مدت‌ها ماندگار است. او در این باره گفت: «در دهه آینده عملکرد اقتصادی همه کسب‌وکارها با توجه به سرعت تحولات دیجیتالی آنها تعیین می‌شود. ما مشغول نوآوری هستیم تا به مشتریانمان در صنایع مختلف کمک کنیم تا با 

صرفه جویی در زمان هزینه‌ها را کاهش دهند.» همچنین مایکروسافت ادعا می‌کند با دورکاری کارمندانش توانسته برخی هزینه‌های فزاینده زیربنای سرویس ابررایانشی را جبران کند. این شرکت به کارمندانش اجازه داده حتی پس از بازشدن دفاتر، در صورت تمایل به‌طور دایم دورکار بمانند. البته درآمد تبلیغات مایکروسافت از طریق موتور جست‌وجوی بینگ حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و نشان‌دهنده عمیق‌تر شدن شکاف این شرکت با رقیب خود یعنی گوگل است.

امکان کنترل لوازم خانگی  در حین رانندگی

شرکت مرسدس بنز دستیار صوتی هوشمند خود را به‌روز کرد تا امکان کنترل لوازم خانگی از راه دور و حین رانندگی ممکن شود. به گزارش مهر به نقل از انگجت، ارایه این خدمات با همکاری سامسونگ امکان‌پذیر شده و قرار است اولین بار در سال ۲۰۲۱ و از طریق خودروهای کلاس اس مرسدس بنز ارایه شود. از جمله لوازم خانگی که کنترل آنها با دستیار صوتی MBUX مرسدس بنز ممکن خواهد بود، می‌توان به انواع چراغ‌های روشنایی، قفل‌های هوشمند درب، ترموستات‌ها، سیستم‌های امنیتی منزل، درب‌های پارکینگ‌ها و غیره اشاره کرد. سامسونگ قصد دارد اپلیکیشن اسمارت تینگز خود را به‌روز کند تا خدمات کنترل لوازم منزل در زمان رانندگی با استفاده از اتومبیل‌های بیشتری ممکن شود. پیش از این شرکت‌هایی مانند تسلا در امریکا و سوبارو در ژاپن هم چنین خدماتی ارایه کرده بودند.

 

ارسال نظر