اخبار ویژه

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۲۸۱

 آغاز عملیات گازرسانی به شهرهای حوزه سیستان

مدیرعامل شرکت گاز استان با حضور در منطقه سیستان، از انجام عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای حوزه سیستان خبر داد و گفت: گازرسانی به منطقه سیستان در ۵ فاز صورت می‌گیرد که سه فاز آن متعلق به شهر زابل است و فاز اول آن اجرایی و فاز دوم آن با انتخاب پیمانکار در حال اجرا و فاز سوم آن نیز در مرحله انتخاب پیمانکار می‌باشد. پنجابی افزود: عملیات مربوط به گازرسانی به شهرهای حوزه سیستان شامل ادیمی، دوست محمد، زهک و محمد آباد بنا به دستور وزیر نفت تسریع و از تاریخ ۱۵ مهرماه عملیات اجرایی آن آغاز گردید.این عملیات در مجموع نیازمند ۲۸۰ کیلومتر شبکه‌گذاری و نصب تعداد ۸۵۰۰ علمک در شهرهای مذکور می‌باشد. این مقام مسوول در دیدار با فرمانداران و مسوولان دستگاه‌های دخیل در امر گازرسانی به این شهرها برتعامل و همکاری دو سویه تاکید نمود و گفت: گاز رسانی و خدمت به مردم شریف استان افتخاری است که نیازمند یاری و همکاری همه‌جانبه مسوولان دستگاه‌های اجرایی است.تلاش‌ها همواره بر این است که با رفع موانع شاهد آسایش و بهره مندی مردم عزیز این شهرها از نعمت گاز طبیعی باشیم.

تولید ۲۴ میلیارد متر مکعب

گاز زاگرس جنوبی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تولید ۲۴ میلیارد و ۷۷۹ میلیون متر مکعب گاز طی ۶ ماه نخست امسال در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی خبر داد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، رامین حاتمی در جلسه پیش بینی بهره دهی چاه‌های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برای نیمه دوم امسال، در رابطه با جزییات تولید نفت و گاز از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه این شرکت در مجموع ۲۴ میلیارد و ۷۷۹ میلیون متر مکعب گاز تولید کرده است.وی گفت: میزان تولید تجمعی میعانات گازی در مدت یاد شده معادل ۷ میلیون و ۷۸۱ هزار بشکه و تولید نفت تجمعی نیز یک میلیون و ۱۴۴ هزار بشکه است.حاتمی با اشاره به اینکه میزان تحقق تولید در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی بالاتر از برنامه تکلیفی است، تصریح کرد: درصد تحقق تولید تکلیفی گاز، میعانات گازی و نفت در این شرکت به ترتیب ۱۰۰.۵، ۱۰۴.۹ و ۱۱۶ درصد بوده است.مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از عملیات حفاری ۱۹ حلقه چاه جدید و تعمیری در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی خبر داد و افزود: در این شرکت ۱۲ حلقه چاه از ابتدای امسال حفاری و راه‌اندازی شده و هفت حلقه چاه دیگر نیز در نیمه دوم سال به اتمام می‌رسد.

بهره‌مندی 31 روستا در اردستان از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ

مدیر آبفا اردستان گفت: در حال حاضر 5 مجتمع آبرسانی، درشهرستان اردستان شامل مجتمع باقرآباد با 5 روستا، مجتمع جنبه و مکان با 2 روستا، مجتمع اونج، ظفرقند و لاسیب با 7 روستا، مجتمع هندوآباد، کچو مثقال و سرابه با 6 روستا و مجتمع ریگستان یک با 11 روستا تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند. رضا دهقانی عنوان کرد: هم‌اکنون از 174 روستای موجود در اردستان با جمعیت 15 هزار و 700 نفر  108 روستا تحت پوشش آبفا قرار دارد. وی افزود: منطقه اردستان دارای 7 مجتمع آبرسانی روستایی است که 5 مجتمع آن تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارد و 2 مجتمع روستایی دیگر به نام مجتمع روستایی موغار با 8 روستا و مجتمع ریگستان 2 با 9 روستا، آب شرب مورد نیاز آنها از طریق سه حلقه چاه تامین می‌شود. دهقانی پیرامون احداث مجتمع برزاوند خاطرنشان ساخت: حدود 108 کیلومتر طول خط انتقال آب در مجتمع برزاوند می‌باشد که تاکنون 12 کیلومتر آن اجرا شده است، این در حالی است که مقرر گردیده اعتبار این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شود.

بازدید مدیرکل ارشاد هرمزگان از موسسه قرآنی بیت شمیم وحی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به همراه جمعی از فعالان قرآنی از موسسه قرآنی بیت شمیم وحی به مدیریت ناصر جعفرزاده بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رضا کمالی زرکانی به اهمیت نقش و جایگاه موسسات قرآنی در ترویج و اشاعه قرآن در جامعه پرداخت و گفت: موسسات قرآنی بهترین مرجع برای خانواده‌ها در جهت قرآن آموزی و گسترش فرهنگ قرآنی است. وی به مشکلات و کمبودهای این حوزه اشاره کرد و افزود: کمبود مکان مناسب و استاندار یکی از مهم‌ترین مشکلات موسسات قرآنی در بندرعباس می‌باشد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد: به موسسات آسیب دیده از بیماری کرونا نیز تسهیلاتی اختصاص می‌یابد و پیگیری‌های لازم از سوی وزارتخانه صورت گرفته که به زودی اعلام می‌شود. وی اضافه کرد: استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های متنوع برای آموزش قرآن کریم ضروری است و باعث می‌شود که بچه‌ها احساس خستگی نکنند.گفتنی است: در پایان با اهدای لوح سپاس از زحمات و تلاش‌های ناصر جعفرزاده تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظر