دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۲۳۹

تحقیق اروپا درباره پردازش اطلاعات کودکان در اینستاگرام

سازمان قانونگذار حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران در اتحادیه اروپا تحقیقاتی را درباره پردازش اطلاعات کودکان در اینستاگرام آغاز کرده است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند (DPC) به دلیل افزایش نگرانی‌ها درباره شیوه مدیریت اطلاعات شخصی کودکان در اینستاگرام دو تحقیق از ‌فیس‌بوک را آغاز کرده است. این کمیسیون قانونگذار اصلی اطلاعات شخصی کاربران در اتحادیه اروپا است و تاکنون در این زمینه شکایات زیادی از افراد دریافت کرده است. گراهام دویل رییس این کمیسیون در بیانیه‌‌ای در این باره نوشت نگرانی‌هایی در خصوص پردازش اطلاعات شخصی کودکان در اینستاگرام به وجود آمده، درهمین راستا از ماه گذشته دو تحقیق در این باره آغاز شده است. ‌فیس‌بوک هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

توییت مشاور علمی ترام‍پ مسدود شد

مشاور علمی رییس‌جمهوری امریکا در توییتی اشاره کرده بود که استفاده از ماسک از گسترش کووید۱۹ جلوگیری نمی‌کند که این پیام مسدود شد. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، اسکات اطلس که در ماه آگوست به عنوان مشاور علمی دونالد ترامپ فعالیت خود در کاخ سفید را آغاز کرده، در توییتی نوشت استفاده گسترده از ماسک‌ها تایید نشده است و توییتر این پست را مسدود کرد. طبق قوانین توییتر هرگونه اشتراک‌گذاری اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده درباره کووید۱۹ که به خسارتی منجر شود، ممنوع است. اطلس توییتر را به سانسور متهم کرد و به گفته او هدف از انتشار توییت‌ها آن بود که نشان دهد استفاده عمومی از ماسک و قوانین مربوط به استفاده اجباری از آن کارآمد نیستند. همچنین وی توضیح داده بود که شیوه درست، استفاده از ماسک در زمانی است که فرد نمی‌تواند فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کند. البته کارشناسان بهداشتی پس از تحقیقات به این نتیجه رسیدند استفاده از ماسک شیوع ویروس را کنترل می‌کند و از مردم خواسته‌اند تا از آنها استفاده کنند. دونالد ترامپ نیز اهمیت ماسک در جلوگیری از گسترش ویروس را حتی پس از ابتلا به کووید۱۹ نادیده می‌گیرد. او و کارمندانش بیشتر اوقات بدون ماسک در کمپین‌های انتخاباتی ظاهر می‌شوند.

طرح چین برای جلوگیری از اعتیاد کودکان به محتوای دیجیتال

چین اقدامات سختگیرانه‌تری برای دور نگه داشتن کودکان از محتوای اعتیادآور دیجیتال اجرا می‌کند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، دولت چین رأی به اصلاح قوانینی داده که محصولات و سرویس‌های اینترنتی اعتیادآور برای کودکان را ممنوع می‌کند. سازندگان بازی‌های رایانه‌ای، سرویس‌های پخش آنلاین محتوا و شبکه‌های اجتماعی باید محدودیت‌های زمانی و میزان مصرف را برای کاربران خود اعمال کنند. این اقدامات همچنین به کودکان و والدینشان حق می‌دهد از شرکت‌های اپراتور اینترنت درخواست کنند اقدامات ملزوم برای مقابله با قلدری سایبری مانند مسدود کردن و حذف محتوا را اجرا کنند. قوانین اصلاح‌شده از یکم ژوئن ۲۰۲۱ میلادی اجرا می‌شوند. قانونگذاران این کشور در حال حاضر مشغول بررسی جنبه‌های اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای هستند و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مانند شرکت تنسنت نیز اقدامات نظارتی را اجرا می‌کنند. اما ممنوعیت آشکار محتوای اعتیادآور، سایت‌ها و سازندگان بازی‌های آنلاین را مجبور می‌کند حتی اگر نسبت به زیان‌آور بودن محتوا شک دارند، اقداماتی احتیاطی در این زمینه را انجام دهند. هرچند این قوانین بیشتر به محصولات دیجیتالی چینی مربوط است، اما روی بازی‌های رایانه‌ای و سرویس‌های چینی که در نقاط دیگر عرضه می‌شود، تأثیرگذار خواهد بود.

برای پیدا کردن آهنگ محبوب‌تان برای گوگل زمزمه کنید

گوگل قابلیتی را برای یافتن آهنگی که مرتب در ذهن کاربر تکرار می‌شود اما هیچ کلمه‌‌ای از آن را به خاطر ندارد، عرضه کرد. به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس اینسایدر، قابلیت Hum to search یا «برای جست‌وجو زمزمه کنید» توسط گوگل اندروید عرضه شد. کاربران می‌توانند با زمزمه کردن یا آواز خواندن در میکروفون گوشی، آهنگ مد نظرشان را پیدا کنند. این فناوری به این صورت کار می‌کند که کاربر به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه آهنگی که در ذهنش تکرار می‌شود را زمزمه می‌کند و فناوری گوگل ملودی آهنگ را گرفته و آن را به یک توالی مبتنی بر اعداد تبدیل می‌کند و این توالی می‌تواند برای شناسایی آهنگها بر مبنای منابع مختلف شامل آواز افراد، زمزمه کردن یا سوت زدن و همچنین رکوردینگ استودیو مورد استفاده قرار گیرد. گوگل هوش مصنوعی شناسایی‌کننده آهنگ را در سال ۲۰۱۷ با گوشی پیکسل ۲ عرضه کرد که تلاشی برای فراهم‌سازی امکان شناسایی آهنگ توسط گوشی بدون اتصال به اینترنت بود. این شرکت سال بعد هوش مصنوعی را به اپلیکیشن توسعه داد که در آن کاربران می‌توانستند از اپلیکیشن بپرسند چه آهنگی پخش می‌شود. این فناوری انتظار ندارد کاربر خواننده کامل باشد و نتایج بر مبنای آهنگ باشد. زمانی که نتایج ظاهر می‌شوند، کاربر می‌تواند آهنگی که فکر می‌کند مورد نظرش بوده است را انتخاب کند. این قابلیت در حال حاضر در ۲۰ زبان موجود است و گوگل امیدوار است در آینده زبانهای بیشتری را اضافه کند.

 

ارسال نظر