دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۷۷۸

‌اتحاد استارت‌آپ‌های هندی علیه گوگل

‌استارت‌آپ‌‌‌های هندی تصمیم دارند با اتحاد با یکدیگر علیه سلطه بیش از حد گوگل بر اپلیکیشن‌های کلیدی به دولت هند یا دادگاه شکایت کنند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، حدود ۱۲ ‌استارت‌آپ فناوری در هند که از سلطه گوگل بر اپلیکیشن‌‌‌های کلیدی خسته شده‌اند، تصمیم دارند این شرکت امریکایی را به چالش بکشند. این شرکت‌ها مشغول بررسی روش‌های مختلف برای این امر از جمله شکایت به دولت هند و دادگاه هستند. هرچند گوگل همکاری نزدیکی با بخش نوپای ‌استارت‌آپ‌ها در هند دارد و مشغول افزایش سرمایه‌گذاری خود در این بخش است، اما اخیرا به‌دلیل برخی عملکرد‌‌های ناعادلانه، شرکت‌‌‌های هندی را عصبانی کرده است. درهمین راستا کارآفرینان هندی در هفته گذشته استراتژی‌‌‌های مختلف برای اقدامی علیه گوگل را بررسی کردند. دینش آگراوال مدیر ارشد اجرایی شرکت تجارت آنلاین «ایندیامارت» می‌گوید این یک جنگ سخت خواهد بود و گوگل دیر یا زود در این مبارزه می‌بازد. به گفته او مدیران ارشد اجرایی شرکت‌ها برای ایجاد یک اتحادیه جدید ‌استارت‌آپی بحث و گفت‌وگو کردند که هدف اصلی آن اعتراض به دولت هند و دادگاه‌ها علیه گوگل است. در هند نیم میلیارد کاربر تلفن هوشمند وجود دارد که ۹۹ درصد آنها از موبایل‌‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. برخی از ‌استارت‌آپ‌‌‌های هندی معتقدند همین منجر به گسترش سلطه گوگل بر انواع اپ‌ها و سرویس‌های مختلف در این کشور شده است. اما شرکت امریکایی این ادعا را رد می‌کند. ماه گذشته گوگل اپلیکیشن پرداخت Paytm را به‌دلیل نقض قوانین از پلی‌استور خود حذف کرد و این سرآغاز اعتراضات ‌استارت‌آپ‌های هندی شد. البته چند ساعت بعد و پس از آنکه Paytm تغییراتی در اپ ایجاد کرد، گوگل دوباره آن را در پلی‌استور عرضه کرد.

اصلاح سیستم کراپ عکس توییتر

توییتر پس از تحقیقات در خصوص تبعیض نژادی در نرم‌افزار عکس این شرکت رسانه اجتماعی، در قابلیت کراپ عکس تغییراتی داد. به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس‌اینسایدر، این تغییرات پس از این انجام گرفت که کاربران توییتر مکرر نشان دادند ابزار عکس که از یادگیری ماشینی برای کراپ یک بخش از عکس استفاده می‌کند، افراد سیاه‌پوست را در عکس‌ها حذف کرده و روی چهره‌های سفید پوست متمرکز می‌شود. توییتر سیستم کراپ تصویر را در سال ۲۰۱۸ پیاده‌سازی کرد. به گفته دانتلی دیویس، مدیر طراحی توییتر و پاراک اگراوال، مدیر فناوری توییتر، این سیستم با پیش‌بینی اینکه مردم ابتدا به چه چیزی نگاه می‌کنند، عمل می‌کرد. آنها در یک پست وبلاگ اعلام کردند توییتر از این پس اتکا به یادگیری ماشینی را محدود خواهد کرد و در عوض قابلیت دیگر به نام «آنچه می‌بینید همان است که دریافت می‌کنید» را عرضه می‌کند. کارشناسان در سال‌های اخیر نسبت به اینکه چطور الگوریتم‌ها تبعیض نژادی را تقویت کرده‌اند، زنگ خطر را به صدا درآورده بودند. اما سیستم توییتر نخستین سیستم یادگیری ماشینی نیست که چنین مشکلی داشته است. الگوریتم تشخیص چهره گوگل افراد سیاه‌پوست را به عنوان گوریل تگ می‌کرد و گوگل این مساله را با حذف بخش گوریل از کتابخانه تصویرش حل کرد. این اواخر برنامه‌ای که هدفش افزایش وضوح پیکسل‌‌های عکس‌ها بود، باراک اوباما رییس‌جمهوری سابق امریکا را به یک مرد سفیدپوست تبدیل کرده بود. مسائل نژادی در هوش مصنوعی تبعات جدی دارد. در ژانویه یک مرد سیاه‌پوست در دیترویت پس از اینکه از سوی فناوری تشخیص چهره مورد استفاده ایستگاه پلیس میشیگان به اشتباه شناسایی شد، دستگیر شد. جیمز کریگ، رییس پلیس دیترویت مدت کوتاهی پس از آن اظهار کرد: نرم‌افزار تشخیص چهره در ۹۶ درصد موارد نتوانسته است افراد را به‌درستی شناسایی کند.

خلاصی از انتظار پشت خط تلفن با یک قابلیت جدید

گوگل قابلیت جدیدی را عرضه کرده که کاربران را از منتظر ماندن پشت خط تلفن خلاص می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس اینسایدر، این قابلیت که Hold for Me یا «برای من منتظر بمان» نام دارد، هنگامی که کاربر ناچار است به یک پیام ضبط‌شده یا آهنگی که به جای صدای بوق پخش می‌شود گوش کند، قابلیت مفیدی خواهد بود. قابلیت Hold for Me به جای کاربر پشت خط منتظر می‌ماند و با استفاده از برنامه دستیار گوگل هنگامی که طرف مقابل جواب تلفن را می‌دهد، صدای انسانی را تشخیص داده و با ارسال نوتیفیکیشن به کاربر برای مکالمه اطلاع می‌دهد. این قابلیت جدید در رویداد رونمایی اسپیکر‌‌های هوشمند جدید «نست» و گوشی‌‌های جدید پیکسل معرفی شد و برای مدل‌های قدیمی پیکسل هم عرضه می‌شود. این اواخر گوگل قابلیتی به نام تماس‌‌های بررسی‌شده برای گوشی‌‌های اندرویدی اعلام کرد که نام و لوگوی یک شرکت و دلیل تماس آنها را نمایش می‌دهد. با توجه به افزایش موارد کلاهبرداری تلفنی، هدف از این قابلیت، کمک به کاربر برای بررسی و مطمئن بودن از شرکت‌هایی است که تماس می‌گیرند. گوگل پاییز گذشته قابلیتی به نام کال اسکرین عرضه کرد که به‌طور خودکار تماس‌‌های کلاهبرداری را شناسایی می‌کند بدون اینکه کاربر نیازی به بررسی آنها داشته باشد. همچنین گوگل در سال ۲۰۱۸ یک قابلیت هوش مصنوعی به نام داپلکس را عرضه کرد که از طرف کاربر به رزرو رستوران یا گرفتن وقت می‌پردازد. گوگل اعلام کرده که قابلیت Hold for Me از فناوری داپلکس برای تشخیص بین صدای واقعی فرد و صدای ضبط‌شده استفاده می‌کند.

 

ارسال نظر