دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۱۹۹

جاسوسی فیس‌بوک از کاربران اینستاگرام

شرکت فیس‌بوک یک بار دیگر به خاطر دسترسی به دوربین گوشی‌های آیفون حتی در زمان غیرفعال بودن آنها، متهم به جاسوسی عامدانه از کاربران اینستاگرام شده است. به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، شرکت فیس‌بوک یک بار دیگر متهم به جاسوسی عامدانه از کاربران اینستاگرام شده و این‌بار این کار را از طریق استفاده بدون اجازه از دوربین گوشی‌های همراه کرده است. این دعوی در ماه جولای توسط رسانه‌ها مطرح شد که طبق آن اینستاگرام به دوربین گوشی‌های آیفون حتی در زمان غیرفعال بودن آنها دسترسی داشته است. فیس‌بوک این گزارش‌ها را رد کرده و یک مشکل در این نرم‌افزار را مقصر دانسته و اعلام کرده این اشکال در حال برطرف شدن است. فیس‌بوک ادعا می‌کند این مشکل باعث شده اینستاگرام به اشتباه پیام‌های مبنی بر دسترسی به دوربین آیفون اعلام کند. بریتنی کاندیتی، یکی از کاربران اینستاگرام در نیوجرسی در دادگاه فدرال ادعا کرد این نرم‌افزار عمدا از دوربین گوشی‌ها با هدف جمع‌آوری اطلاعات باارزشی در مورد کاربرانش استفاده کرده که بدون این کار دسترسی به این اطلاعات ممکن نبوده است. طبق این شکایت، اینستاگرام و فیس‌بوک اطلاعات بسیار شخصی و خصوصی کاربران خود را که شامل فضای خصوصی خانه‌های آنها‌ می‌شد به دست آورده‌اند تا از آن برای تحقیقات بازار استفاده کنند. فیس‌بوک هنوز اظهارنظری در این مورد نکرده است. فیس‌بوک در شکایت دیگری در ماه گذشته متهم به استفاده از فناوری شناسایی چهره برای کسب غیرقانونی اطلاعات بیومتریک از بیش از 100 میلیون کاربر اینستاگرام شد که این اتهام را هم رد کرده است.

مرگ بیمار آلمانی با حمله هکری به یک بیمارستان

یک حمله باج‌افزاری به سرورهای بیمارستانی در آلمان به‌طور غیر مستقیم به مرگ یک بیمار منجر شد. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات آلمانی اعلام کردند یک حمله باج‌افزاری به تعطیلی سیستم‌های فناوری اطلاعات بیمارستانی در دوسلدورف منجر شد. در نتیجه این اختلالات زنی که باید به سرعت در بیمارستان بستری‌ می‌شد، پس از انتقال به بیمارستان در شهر دیگری فوت کرد. به نظر‌ می‌رسد این نخستین مرگی باشد که در نتیجه یک حمله باج‌افزاری ثبت شده باشد. سیستم‌های کلینیک دانشگاه دوسلدورف به مدت یک هفته مختل شده بود. این بیمارستان اعلام کرد که تحقیقات نشان داد این اختلال در نتیجه حمله هکری به شکافی در نرم‌افزار تجاری بوده است. در نتیجه این حمله سیستم‌های رایانشی بیمارستان به تدریج از کار افتاده و این واحد درمانی نمی‌توانست به اطلاعات دست یابد. در نتیجه مراجعان به اورژانس بیمارستان به واحدهای درمانی دیگر ارجاع‌ می‌شدند و همچنین عمل‌های جراحی نیز به تعویق افتادند. هفته گذشته ۳۰ سرور در این بیمارستان رمزگذاری شدند و یک یادداشت باج‌خواهی روی یکی از سیستم‌ها وجود داشت.

ارتقای امنیت حساب سیاستمداران در توییتر

در فاصله اندک باقی‌مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، توییتر که نگران هک شدن حساب‌های کاربری سیاستمداران این کشور است، از افزایش امنیت آنها خبر داد. به گزارش فارس به نقل از انگجت، توییتر اعلام کرده میزان امنیت حساب‌های کاربری سیاستمداران مشهور این کشور و شخصیت‌های شناخته‌شده وابسته به احزاب سیاسی جمهوری‌خواه و دموکرات را افزایش‌ می‌دهد تا از نفوذ به آنها و کنترل این حساب‌ها توسط هکرها جلوگیری کند. در راستای این تحولات سیاستمدارانی که کلمات عبور ضعیفی برای حساب‌های کاربری خود انتخاب کرده باشند، پیام هشداری برای تغییر آنها دریافت‌ می‌کنند. همچنین از این افراد خواسته‌ می‌شود تا قابلیت تایید هویت دو‌مرحله‌ای را برای حساب‌های خود فعال کنند. یک ویژگی دیگر که برای سیاستمداران فعال خواهد شد امکان حفاظت در برابر بازتنظیم ناخواسته کلمات عبور است. از این طریق از بازتنظیم و تغییر ناخواسته کلمه عبور افراد توسط هکرها جلوگیری خواهد شد. توییتر‌ می‌گوید اطلاع‌رسانی تدریجی در این زمینه به حساب‌های سیاستمداران را آغاز کرده است.

تبدیل‌ خانه به محل کار  با نرم‌افزار واقعیت مجازی

یک شرکت تجاری نرم‌افزار واقعیت مجازی جدیدی تولید کرده که با نصب آن روی هدست‌های واقعیت مجازی می‌توان منزل را به محل کار تبدیل کرد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، نرم‌افزار یادشده توسط شرکت کانکت از زیرمجموعه‌های فیس‌بوک تولید شده و با استفاده از آن هدست واقعیت مجازی کاربر را به یک دفتر کار مجازی منتقل می‌کند که ابعاد و امکانات آن بر مبنای علاقه و نیاز هر فرد تنظیم می‌شود. کاربر می‌تواند به این دفتر کار مجازی نمایشگرهای متعددی اضافه و هر یک را بر مبنای نیاز خود تنظیم کند. این نرم‌افزار با یک پلتفرم واقعیت افزوده مشارکتی به نام اسپاشیال نیز سازگاری دارد که برگزاری نشست‌های مشترک مجازی را تسهیل می‌کند و همچنین دارای یک حالت ویژه برای پیوند دادن جهان مجازی و جهان واقعی است. همچنین می‌توان از یک صفحه کلید واقعی در محیط این نرم‌افزار برای تایپ نیز استفاده کرد. نرم‌افزار یادشده که Infinite Office نام دارد، قرار است در زمستان امسال برای استفاده روی هدست جدید اکولوس کوئست ۲ عرضه شود.

 

ارسال نظر