اخبار

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۰۳۶

قبل از اینکه گرفتار فیشینگ شویم، چه کار کنیم

برای جلوگیری از حملات فیشینگ، قبل از کلیک روی سایت، درخصوص صحت وجود آدرس سایت اطمینان حاصل کنید و مراقب شیوه نگارش نام سایت مورد نظر باشید. به گزارش ایسنا، یکی از شگردهای جمع‌آوری اطلاعات کاربران، سایت‌های فیشینگ است. رصد فضای مجازی سایت‌هایی جعلی را نشان می‌دهد که برای ارایه خدمات به کاربران، اطلاعات حساب افراد را جمع‌آوری و از این اطلاعات سوءاستفاده کرده یا آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهند. حتما این روزها در خصوص حملات فیشینگی و تله سایت‌های جعلی با عناوین مختلف مواردی شنیده‌اید و افراد یا اشخاصی را دیده‌اید که به دام این کلاهبرداری‌ها افتاده باشند. پلیس فتا، برای جلوگیری از به دام افتادن با این روش کلاهبرداری، راهکارهایی ارایه کرده است که به‌کارگیری آنها می‌تواند از وقوع اینچنین کلاهبرداری‌هایی پیشگیری کند. از جمله این روش‌ها این است که قبل از کلیک روی سایت، حتما در خصوص صحت وجود آدرس سایت اطمینان حاصل کنید، اینکه اصلا یک چنین سایتی وجود دارد یا خیر. از صحت دامنه ایمیلی که برایتان ارسال می‌شود نیز اطمینان حاصل کنید و مراقب شیوه نگارش نام سایت مورد نظر باشید. انتظار هرگونه پیش‌آمد غیرمنتظره‌ای را داشته باشید و بیشتر از گذشته دقت کنید.

اینترنت در نسل پنجم قطع نمی‌شود

یک کارشناس فناوری ارتباطات در بررسی ابعاد فنی اینترنت نسل پنجم گفت: یکی از مزایای 5G افزایش سرعت است و با این فناوری، اینترنت در مکان‌های بسته نظیر مترو قطع نمی‌شود. به گزارش مهر، نشست دانش‌‌افزایی بررسی ابعاد فنی اینترنت نسل پنجم حضور مهدی تیموری عضو تیم طراحی و ساخت تلفن همراه نسل چهارم توسط دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی به صورت آنلاین برگزار شد. تیموری در محور اول به معرفی نسل پنجم اینترنت و بیان سیر تاریخی پیشرفت نسل‌های اینترنت پرداخت و چالش‌های بررسی فنی تا تجاری‌سازی نسل‌های مختلف اینترنت پرداخت. 

     توسعه پهنای باند و بهبود سرعت 

وی بعد از بررسی سیر تاریخی درباره ویژگی‌های منحصر به فرد نسل پنجم، این تحولات را به انقلابی در پیشرفت در حوزه فضای مجازی تعبیر کرد و گفت: تغییراتی که فراتر از اصلاح و توسعه است و به نوعی تحول و انقلابی نسبت به نسل‌های قبلی به شمار می‌آید. از ویژگی‌های آن می‌توان به بهبود و توسعه پهنای باند و سرعت غیر قابل قیاس با نسل چهارم، قدرت اتصال فوق‌العاده و ستودنی به سیستم اینترنت اشیاء، نرخ تأخیر بسیار پایین در اتصال به دستگاه‌ها و ارسال داده‌های مختلف و بهینه‌سازی مصرف انرژی و باتری‌ها اشاره کرد. این کارشناس در محور دوم در رابطه با شبکه سلولی و ناهمگون اینترنت در نسل پنجم اشاره و از تسهیل و بهینه‌سازی ارتباطی آن صحبت کرد و گفت: افزایش سرعت اینترنت و شبکه‌های مخابراتی در مکان‌های بسته نظیر مترو و عدم تقریبا قطعی اینترنت، یکی دیگر از ویژگی‌های نسل پنجم است. 

      مضرات5G اثبات نشده است

وی در خصوص تهدیدات و مضراتی که در رابطه با نسل پنجم مطرح شده است، اظهار داشت: ارتباط نسل پنجم و امواج ارتباطی با شیوع کرونا بی‌اساس است اما در مورد مضراتی که در مقالات علمی در جهان صحبت به میان آمده است متاسفانه هنوز نظر قطعی وجود ندارد. چرا که صنعت مخابرات و اینترنت دارای تجارت فوق‌العاده‌ای در دنیا است و همین امر سبب می‌شود که خیلی از شرکت‌ها و کمپانی‌های قدرتمند به انگیزه‌های مختلف مادی از جمله حفظ منافع خود یا ضرر رساندن به شبکه‌های رقیب در زمینه‌های مختلف، مقالاتی را درمورد تهدید یا تکذیب این تهدیدها منتشر کنند. همین امر سبب شده که به جمع‌بندی قطعی و واحدی در این زمینه نرسیم.

 

ارسال نظر