دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۶۹۳

گزینه ویرایش پیام در توییتر منتفی شد

کاربران توییتر که امیدوار بودند بتوانند توییت‌هایشان را بدون حذف کردن و ارسال مجدد آن اصلاح کنند، با تصمیم جدید این شبکه اجتماعی مایوس شدند. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، توییتر در ماه جولای اعلام کرده بود اگر مردم برای مهار شیوع ویروس کرونا از ماسک استفاده کنند، گزینه ادیت که کاربران مدت‌ها خواستار آن بوده‌اند را عرضه خواهد کرد. توییت این پیشنهاد ۲.۸ میلیون بار لایک خورد و تقریبا ۷۰۰ هزار بار ری توییت شد، اما توییتر در توییتی نوشت که این پیشنهاد موثر واقع نشد. جک دورسی، مدیرعامل توییتر اوایل امسال با وجود درخواست‌های مکرر برای افزودن شدن گزینه ویرایش پیام، اظهار کرده بود که این شرکت شاید هرگز چنین گزینه‌ای را به دلیل احتمال استفاده از آن برای انتشار اطلاعات نادرست عرضه نکند. موارد ابتلا به ویروس کرونا در امریکا هفته جاری به بیش از شش میلیون نفر افزایش یافته. آنتونی فاوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی و مشاور ارشد کاخ سفید در مقابله با کرونا هشدار داد که تعطیلات روز کارگر ممکن است به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا منجر شود اما اگر مردم از ماسک استفاده کرده و از مکان‌های پرجمعیت دوری کنند، می‌توان از افزایش ابتلا جلوگیری کرد.

فیس‌بوک قبل از انتخابات تبلیغات را ممنوع می‌کند

فیس‌بوک یک هفته قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، تبلیغات را ممنوع می‌کند. به گزارش مهر به نقل از تلگراف، فیس‌بوک بوک اعلام کرده تمام تبلیغات سیاسی یک هفته قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را ممنوع می‌کند تا به این ترتیب از گسترش اخبار جعلی جلوگیری شود. مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک با انتشار پستی در این شبکه اجتماعی هشدار داد شیوع کووید۱۹ برگزاری آزاد و عادلانه انتخابات را با تردیدهایی مواجه کرده زیرا رای‌دهندگان امریکا با چالش‌های مختلفی از جمله مهلت رای‌دهی با پست، اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی و تلاش‌هایی برای اختلال در روند انتخابات مواجه هستند. همچنین قرار است قابلیت فوروارد پیام در اپلیکیشن مسنجر فیس‌بوک محدود و پست و تبلیغاتی که با تکیه بر کووید۱۹ رای‌دهی حضوری را نفی می‌کنند، از این پلتفرم حذف شوند. علاوه بر آن فیس‌بوک اقداماتی برای مقابله با ادعاهای جعلی درباره شرایط رای‌گیری انجام می‌دهد. همچنین فیس‌بوک اطلاعات لحظه به لحظه از شمارش آرا را برای کابران فراهم می‌کند. این در حالی است که چند ساعت پس از آنکه زاکربرگ اقدامات مذکور را اعلام کرد، رییس‌جمهوری امریکا، فیس‌بوک را به دلیل حذف ویدیویی به ترویج تقلب در انتخابات متهم کرد. دونالد ترامپ در این ویدئو کاربران را تشویق کرده بود با دوبار رای دادن سیستم‌های محلی انتخابات خود را آزمایش کنند.

خصومت‌ورزی امریکا جلودار رشد استارت‌آپ چینی نشد

با وجود فشارهای دولت امریکا، شرکت چینی بایت‌دنس که مالک اپلیکیشن ویدیویی تیک‌تاک است، بدون سروصدا کاربران سرویس پخش موسیقی Resso را افزایش می‌دهد. به گزارش ایسنا، آمار سنسور تاور نشان می‌دهد این اپلیکیشن که در مارس رسما در هند و اندونزی راه‌اندازی شد، اکنون ۱۵.۲ میلیون بار از اپ استور اپل و گوگل‌پلی دانلود و نصب شده است. از اول تا ۳۰ آگوست این اپلیکیشن ۳.۶ میلیون بار توسط کاربران جدید در سراسر جهان نصب شد که ۶۴ درصد بالاتر از ۲.۲ میلیون دانلود در جولای است. هند بزرگ‌ترین بازار Resso بوده و ۶۵ درصد از نصب این اپلیکیشن را تشکیل داده و ۳۴ درصد هم مربوط به اندونزی و سایر دانلودهای آن از برزیل است که به‌تازگی در این کشور راه‌اندازی شده است. شرکت بایت‌دنس با وجود فشارهای دولت امریکا که تهدید کرده اگر تیک‌تاک تا ۲۰ سپتامبر به یک شرکت امریکایی فروخته نشود، ممنوع خواهد شد به رشد کسب‌وکار جهانی خود ادامه می‌دهد. به گفته منابع آگاه، تیک‌تاک یک پیشنهاد خرید مشترک از سوی مایکروسافت و والمارت و یک پیشنهاد دیگر از سوی اوراکل دارد. با این حال این توافق پیچیده خواهد بود زیرا چین در فهرست فناوری‌هایی که مشمول محدودیت صادرات هستند تغییراتی داده و اکنون بایت‌دنس برای فروش تیک‌تاک باید مجوز پکن را دریافت کند. واشنگتن تیک‌تاک را یک تهدید امنیت ملی خوانده و مدعی است بایت‌دنس ممکن است اطلاعات کاربران امریکایی را در اختیار مقامات چینی قرار دهد در حالی که این شرکت رسانه اجتماعی مکررا چنین اتهامی را تکذیب کرده است. سرویس Resso رقیب سرویس‌هایی نظیر اسپاتیفای و اپل موزیک است. بایت‌دنس سراغ بازارهایی می‌رود که سرعت رشد پرشتابی دارند و هند یکی از بزرگ‌ترین بازارهای این شرکت است اما اپلیکیشن تیک‌تاک اوایل امسال بر مبنای مسائل امنیتی در هند ممنوع شد. تنش‌ها میان هند و چین پس از درگیری مرزی میان نیروهای نظامی دو کشور در ژوئن افزایش پیدا کرده است. پس از ممنوعیت تیک‌تاک، بایت دنس امیدوار است Resso کمک کند روند رشدش در هند را احیا کند. سرعت نصب Resso در هند مشابه اسپاتیفای است که پنج ماه پس از راه‌اندازی شدن در فوریه سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰.۵ میلیون بار نصب شده بود در حالی که Resso تاکنون ۹.۸ میلیون بار نصب شده است.

 

ارسال نظر