اخبار

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۴۱۴

رشد ۵  درصدی ترافیک داخلی در سه روز اخیر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد پنج درصدی ترافیک داخلی کشور در سه روز اخیر، گفت: شبکه ارتباطی کشور از پایداری بسیار خوبی برای میزبانی از عزاداران حسینی برخوردار است. محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود نوشت: برگزاری آنلاین مراسم‌های عزاداری محرم، ترافیک داخلی کشور را در سه روز اخیر به میزان متوسط ۵ درصد رشد داده است. به نظر می‌رسد این رشد در روزهای آتی قابل‌توجه‌تر هم باشد. او همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر شبکه ارتباطی کشور از پایداری بسیار خوبی برای میزبانی از عزاداران حسینی برخوردار است.

حوزه بانکداری دیجیتال کمترین آسیب‌پذیری را داشت

 رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ضمن تایید اینکه حوزه‌های بانکداری دیجیتال کمترین آسیب‌پذیری از کرونا را داشتند، گفت: ۵۰ درصد از صاحبان کسب‌و‌کارهای حوزه فاوا ابراز داشتند، چنانچه کرونا شش ماه دیگر ادامه یابد، چاره‌ای جز تعطیلی ندارند. به گزارش ایرنا، با آغاز کرونا گزارش‌هایی در زمینه تاثیر این ویروس، بر کسب‌وکارها منتشر شد که اغلب عمق مناسبی نداشتند و نیاز بود روی این مساله کار کارشناسی انجام شود. به همین دلیل ۲۲ کمیسیون فعال در این سازمان، بررسی تاثیرات کرونا بر کسب‌وکارها را آغاز کردند.

 برای این بررسی، پرسشنامه‌ای به شکل آنلاین در دسترس فعالان حوزه فاوا قرار گرفته و با خبرگان این عرصه مصاحبه‌های تفصیلی انجام شد. نتیجه پرسشنامه‌ها، اطلاعات و آمار تفصیلی که به این واسطه در اختیار است، نشان از تاثیر کلان کرونا بر کسب و کارهای کشور دارد. محمدباقر اثنی عشری، در نشست خبری با موضوع «تبعات شیوع ویروس کرونا بر کسب‌و‌کارهای فعال در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران» اظهار کرد: حوزه فاوا در ۲۲ شاخه فعالیت دارد که از این بین فعالان حوزه شبکه، سخت‌افزار، صندوق‌های مکانیزه فروش، فروشگاه‌های آی‌تی و نرم‌ افزارهای پیشرفته سازمانی و پرتال بیشترین آسیب را دیده‌اند و کمترین آسیب به بدنه کسب‌و‌کارهای حوزه‌های بانکداری دیجیتال و فین‌تک‌ها، سلامت الکترونیک و بازی‌های رایانه‌ای وارد شده است. رییس سازمان نصر افزود: بر اساس این بررسی، ۷۰ درصد از فعالان حوزه فاوا، اعلام کردند که کسب‌وکارشان بدتر، خیلی بدتر یا مقداری بدتر شده و ۳۰ درصد از این اوضاع تاثیر منفی نگرفته‌اند. 

 

ارسال نظر