اخبار

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۲۸۴

اتصال دومین نقطه به 5G  در تهران

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دومین سایت 5G در تهران راه‌اندازی شد و سه نقطه دیگر تا پایان شهریور ماه به نسل پنجم ارتباطی متصل می‌شود. به گزارش ایسنا، کاهش تأخیر، ظرفیت بالای دسترسی، قابلیت اطمینان بسیار بالا، ارتقای ارتباطات موبایل پهن باند و قابلیت اتصال و ارتباط اشیا در سطح بسیار وسیع ازجمله ویژگی‌های نسل پنج ارتباطی است که این فناوری نوین ارتباطی را به عنوان یک فناوری تحول‌ساز که سایر جنبه‌های فناوری را نیز متحول می‌کند، مطرح کرده است. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سال گذشته درباره اینترنت نسل پنج‌ گفته بود مقدمات پیاده‌سازی 5G در ایران انجام شده است و از اجرایی کردن اولین نسخه 5G و ارایه خدمات اینترنت نسل ۵ به عنوان یک مطالبه جدی و نیازمندی کسب‌وکارها در کشور خبر داده بود. او همچنین ۱۶ خرداد ماه سال جاری، ‌از نصب اولین سایت 5G طی یک ماه خبر داده و اظهار کرد که مطابق برنامه تا شهریورماه، پنج منطقه تاریخی تهران زیر پوشش نسل پنجم تلفن همراه قرار می‌گیرد. در این راستا نخستین سایت 5G ایران، یکم مردادماه سال جاری با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایرانسل، در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، واقع در خیابان کارگر شمالی تهران راه‌اندازی شد. آذری جهرمی نیز امروز با انتشار تصویری  درتوییتر نوشت: امیرآباد تهران، نسل پنجم تلفن همراه، امروز. نصب دو نقطه در تهران به اتمام رسیده، سه نقطه باقی‌مانده تا پایان شهریور ماه.

تخصیص اینترنت رایگان  به هیات‌های عزاداری

وزارت ارتباطات به ۱۸۹۲ هیات عزاداری در سراسر کشور اینترنت رایگان اختصاص داد. به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از ایجاد تجمع‌ هیات‌های مذهبی امسال عزاداری امام حسین (ع) به شیوه جدیدی برگزار می‌شود. در همین رابطه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به منظور برگزاری مراسم عزاداری محرم در دوران شیوع ویروس کرونا، به هیات‌های عزاداری اینترنت رایگان اعطا می‌کند. بر اساس گزارش هیات‌های عزاداری سراسر کشور که در سایت سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شده‌اند می‌توانند به مدت یک ماه از اینترنت رایگان بهره‌مند شوند.

رونمایی از پلتفرم  تلفن همراه «هیات آنلاین»

همچنین نرم‌افزار «هیات آنلاین» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از اعضای هیات امنای هیات آنلاین وحجت‌الاسلام والمسلمین جلالی معاون سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد. این نرم‌افزار بستر پخش زنده برنامه‌های مذهبی را برای مخاطبان فراهم می‌کند و با توجه به شیوع بیماری کرونا زمینه برپایی مراسم عزاداری در این بستر به صورت مجازی فراهم است. آذری جهرمی با بیان اینکه امسال محرم با شیوع بیماری کرونا همزمان شده است، تصریح کرد: بیماری کرونا موجب شده است تا جمعی از هموطنانمان را از دست دهیم بنابراین از نظر شرعی و قانونی امکان تجمع برای اقامه عزا وجود ندارد اما از طرفی عزای امام حسین (ع) تعطیل‌بردار نیست. وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: وقتی که امکان فیزیکی برای عزاداری وجود ندارد بنابراین باید از امکانات دیگر بهره ببریم و امروز فضای مجازی فرصت بی‌نظیری است که به فرموده رهبر معظم انقلاب می‌توان از آن برای رساندن کلام حق به دنیا استفاده کرد. وی با اشاره به توصیه علمای بزرگ، مراجع تقلید و مقام معظم رهبری در استفاده از فضای مجازی تصریح کرد: بر اساس تصمیم نظام اسلامی در برگزاری برنامه‌های محرم امسال از فضای مجازی استفاده می‌شود و این موضوع بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و ما نیز در کنار آنها تلاش می‌کنیم تا فضای مجازی یک خیمه بزرگ برای عزاداری امام حسین باشد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: مجموعه «هیات‌آنلاین» هیات‌های مختلفی را برای برگزاری مجازی عزاداری آموزش داده و بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کار را بر عهده گرفته که کار بزرگی است. 

 

ارسال نظر