دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۸۹۳

هدیه ویژه همراه اول  به خبرنگاران

همراه اول به مناسبت «روز خبرنگار»، به‌صورت مجزا یک بسته اینترنت 200 گیگابایتی به اصحاب رسانه هدیه می‌دهد.   اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران ضمن تبریک روز خبرنگار اعلام کرد: هرچند با تصمیم مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توفیق تقدیم هدیه روز خبرنگار صرفاً نصیب یکی از اپراتورهای تلفن همراه شد؛ اما همراه اول در نظر دارد به مناسبت روز خبرنگار و بیست و ششمین سالروز عرضه اولین سیم کارت در ایران توسط این اپراتور، همچون سال گذشته یک هدیه ویژه اینترنتی مطابق با لیست قبلی مورد تأیید معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصحاب رسانه هدیه دهد.  شرکت ارتباطات سیار ایران، امسال نیز برای تکریم قشر زحمتکش و کوشای خبرنگار، بسته اینترنت ویژه یک ساله با حجم 200 گیگابایت در نظر گرفته است. بسته مذکور برای کلیه شماره‌های خبرنگارانی که سال گذشته بسته اینترنتی را دریافت کرده‌اند، حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت آتی فعال می‌شود.  همراه اول پیشاپیش از کلیه خبرنگارانی که دسترسی به شماره ایشان برای این اپراتور مقدور نبوده عذرخواهی کرده است. همراه اول به عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور با واگذاری بیش از 92 میلیون سیم‌کارت در کشور، بالاترین سهم بازار را در اختیار دارد و سرویس‌های آن در تمامی شهرها و روستاهای کشور با 96.9 درصد پوشش جمعیتی برقرار است. جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی از آن است که همراه اول با در اختیار داشتن بیش از 35.6 میلیون مشترک نسل 3 و 4، بیشترین تعداد مشترکان اینترنت پهن باند سیار را در بین اپراتورهای تلفن همراه کشور در اختیار دارد.

پرداخت ۲۸۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تاکنون ۲۸۶ میلیارد تومان تسهیلات به چهار هزار و ۵۳۴ طرح اشتغال روستایی در استان پرداخت شده است. شکراله شیرخانی روز یکشنبه  در گفت‌وگو با   ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات توسط بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.وی با بیان اینکه این طرح‌ها زمینه اشتغالزایی ۶ هزار و ۸۱۱ نفر در استان را فراهم کرده است، افزود: ۳۸ میلیارد تومان اشتغال فراگیر نیز به ۱۳۷ طرح با اشتغال ۴۵۴ نفر توسط بانک‌های عامل تجارت، توسعه تعاون، رفاه کارگران، سپه، صادرات، ملت و کشاورزی پرداخت شده است.مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: در بخش تعاون نیز از ابتدای سال گذشته تاکنون ۸۳ تعاونی تشکیل، ۹۸۰ فرصت شغلی ایجاد و ۸۹۹ نفر عضو در تعاونی‌ها جذب شدند. شیرخانی از پرداخت ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های استان در مدت یاد شده (ابتدای سال گذشته تاکنون) خبر داد و اضافه کرد: همچنین در این مدت چهار هزار و ۱۹۳ مشاوره، توانمندسازی، ساماندهی  و ایجاد بستر اشتغال برای کارجویان بخش تعاون صورت گرفته است.

اف‌بی‌آی مدعی حمله هکرهای ایرانی به امریکا شد

پلیس فدرال امریکا طی هفته گذشته مدعی شده گروهی از هکرهای نخبه ایرانی به نهادهای دولتی و بخش خصوصی امریکا حمله کرده‌اند. به گزارش فارس به نقل از زد‌دی‌نت، اف‌بی‌آی در گزارش خود اشاره‌ای به نام این گروه هکری نکرده ولی مدعی شده این افراد وابسته به یک گروه بزرگ‌تر هستند که با اسامی همچون بچه روباه یا انگل شناخته شده‌اند. هکرهای یادشده با بهره‌گیری از آسیب‌های امنیتی تازه افشاشده تجهیزات مختلف شبکه‌ای، به رایانه‌های هدف نفوذ می‌کنند. آنها این کار را به سرعت انجام می‌دهند تا شرکت‌های هدف فرصت نصب وصله‌های نرم‌افزاری به روزرسان را پیدا نکنند. این هکرها بعد از نفوذ به وسایل و سخت‌افزارهای هدف روی آنها بدافزارهایی نصب می‌کنند که نفوذ دایمی و دسترسی به اطلاعات هدف را ممکن می‌کند. بررسی‌های موسسات امنیتی کلیراسکای و دراگوس نشان می‌دهد این روش از تابستان سال ۲۰۱۹ مورد استفاده هکرهای ایرانی بوده است. هکرهای یادشده وی‌پی‌ان سرورهای آسیب‌پذیر شرکت‌ها و نهادهای دولتی مختلف را هدف حمله قرار داده‌اند و اگر چه نام هدف‌های موفق این حملات افشا نشده، اما دو شرکت خصوصی بزرگ و مشهور امریکایی در میان قربانیان حملات هکرهای ایرانی قرار داشته‌اند.

جریمه 80  میلیون دلاری بانک امریکایی به‌علت نشت داده 

بانک امریکایی کپیتال وان به علت نشت اطلاعات خصوصی کاربران در سال 2019 باید جریمه‌ای 80 میلیون دلاری بپردازد. به گزارش فارس به نقل از انگجت، بانک کپیتال وان به علت سهل‌انگاری امنیتی و نشت اطلاعات خصوصی کاربران جریمه شده است. بانک مذکور نتوانسته قبل از انتقال سیستم‌های کلیدی فناوری اطلاعات خود به فضای کلود یک سیستم ارزیابی خطر موثر طراحی کند و همین مساله مشکلات زیادی برای مشتریان بانک کپیتال وان ایجاد کرده و در نهایت به نشت اطلاعات منجر شده است. سارق این اطلاعات پیگ تامپسون نام دارد که از بی‌دقتی بانک و پیکربندی اشتباه یک فایروال سوءاستفاده کرده و توانسته اطلاعات مد نظر خود را سرقت کند. در نتیجه داده‌های شخصی و مالی ۱۰۰ میلیون نفر در امریکا به دست هکرها و کلاهبرداران افتاده است. 

 

ارسال نظر