تلفن ثابت چه زمانی دوطرفه قطع می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۸۵۰

به گفته مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، درصورت عدم پرداخت بدهی در زمان تعیین‌شده، اپراتور می‌تواند پس از اطلاع‌رسانی و ارسال اخطار به مشترک با مهلت مشخص یک‌ساله و با موضوع مشخص برای قطع خط تلفن وی به‌طور دوطرفه اقدام کند. به گزارش ایسنا، درصورتی که قبوض تلفن ثابت در زمان مقرر پرداخت نشود، ابتدا خط یک‌طرفه شده و اگر باز هم این روند ادامه داشته باشد، منجر به مسدود شدن تلفن خواهد شد. زمانی که تلفن ثابت قطع می‌شود، مشترکان همچنان می‌توانند اقدام به پرداخت قبض کرده تا تلفن خود را وصل کنند. در این راستا و به نقل از رگولاتوری، پیمان قره‌داغی اظهار کرد: با توجه به عدم صدور صورتحساب کاغذی، این کد دستوری به منظور پیشگیری از قطعی و تخلیه خطوط تلفن ثابت به دلیل بدهی راه‌اندازی شده است. همچنین با شماره‌گیری کد دستوری #۲۰۲۰* مشترکان علاوه بر دریافت صورتحساب کارکرد خط تلفن می‌توانند برای ثبت یا تغییر شماره تلفن همراهی که پیامک صورتحساب به آن ارسال می‌شود اقدام کنند. وی با اشاره به شکایت‌های برخی از مشترکان درباره قطعی خط تلفن ثابتشان افزود: «براساس مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (شماره ۳)، اپراتورها می‌توانند درصورت پرداخت نشدن هزینه کارکرد تلفن ثابت متناسب با نوع خط برای قطعی یا تخلیه آن اقدام کنند.» مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری درباره انواع خطوط تلفن ثابت عنوان کرد: «براساس مصوبه کمیسیون در حال حاضر خطوط تلفن ثابت در سه نوع تلفن بدون سپرده و تضمین پرداخت، دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت به مشترکان واگذار شده است.» قره‌داغی در توضیح انواع خطوط تلفن ثابت عنوان کرد: «تلفن بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، خط تلفنی است که مشترک آن در زمان ثبت‌نام فقط هزینه اتصال، مالیات و عوارض را پرداخت کرده و مبلغی به عنوان سپرده و تضمین پرداخت به اپراتور نداده است، در حالی که در تلفن دارای مبلغ سپرده، مشترک در زمان ثبت‌نام علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را به عنوان سپرده به اپراتور ارایه‌دهنده سرویس تلفن ثابت، پرداخت کرده است. در تلفن دارای تضمین پرداخت، مشترک علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را به عنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کرده است.» 

 

ارسال نظر