اخبار ویژه

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۶۸۷

توافق اتاق اصناف و سازمان مالیاتی در خصوص مالیات ۹۸

نماینده سرپرست وزارت صمت در اصناف کشور در خصوص توافق مالیاتی اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی پیرامون تعیین مالیات عملکرد ۹۸ مودیان صنفی در راستای تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م اظهار داشت: طی چندین جلسه کارشناسی با هیات رییسه اتاق اصناف ایران در خصوص مفاد این توافق، با توجه به شرایط رکود، سیل و در نهایت بحران کرونا در سال ۹۸ بحث و تبادل نظر گردید و مقرر شد تا شرایط اصناف در این توافق کاملا لحاظ گردد.

نماینده اصناف در سازمان مالیاتی با تاکید بر اینکه در پیگیری از حقوق سه میلیون واحد صنفی کوتاه نخواهیم آمد، افزود: هیئت رییسه اتاق اصناف ایران در نشست‌های مشترک با سازمان امور مالیاتی تمامی خواسته‌های بحق اصناف را مطرح و مطالبه کرد. ابراهیم درستی تاکید کرد: توافق نهایی اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات عملکرد ۹۸ اصناف، مشروط بر لحاظ درآمد مودیان صنفی تا ۶۰ برابر معافیت مالیاتی صورت گرفت و قرار شد تمامی مودیان صنفی اعم از گروه سوم و دوم در صورتی که میزان فروش آنها زیر سقف تعیین شده باشد، می‌توانند بنابر تبصره ماده ۱۰۰ نسبت به تعیین مالیات خود اقدام کنند.

 افرادی که مالیات آنها در سال ۹۷ از صفر تا ۲.۵ میلیون تومان بوده، هیچ افزایشی نخواهند داشت و همان مقدار مالیات برای سال ۹۸ ایشان تعیین می‌شود. افرادی که مالیات آنها در سال ۹۷ از ۲.۵ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان بوده نیز ۴ درصد افزایش داشته، افرادی که بین ۵ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان بوده با ۸ درصد افزایش و افرادی که بیش از ۱۰ میلیون تومان مالیات ۹۷ داشته‌اند، می‌توانند با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال ۹۷ مالیات خود را تعیین کنند.  درستی تشریح کرد: رییس سازمان امور مالیاتی در خصوص درآمد مودیان تا ۶۰ برابر معافیت‌ها اعلام نمود که برای تحقق این امر نیاز به مصوب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا است و مقرر شد تا این موضوع انجام گیرد و پس از آن ابلاغ دستورالعمل انجام پذیرد. ظاهرا جلسه مذکور شنبه این هفته برگزار نشد و بعلت نبود زمان کافی سازمان اقدام به ابلاغ دستورالعمل بر مبنای درآمد مودیان تا ۳۰ برابر معافیت‌های مالیاتی می‌کند.

پلمب دانشگاه پزشکی مدرن ایرانی و کلینیک درمانی احیا

فردی ۳۰ ساله با جعل لقب پروفسور با تاسیس دانشگاه و کلینیک پزشکی غیرمجاز در شهرهای بابل، گتاب و بندپی شرقی، و جذب دانشجو در دانشگاه و دریافت  هزینه کلان از مردم در کلینیک غیرمجاز اقدام می‌کرد. این شخص با ادعاهای واهی مبنی بر درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مبالغ هنگفتی از بیماران اخذ نموده است.

با هماهنگی با دادستان بابل و دادگاه ویژه مربوطه در استان محل کار این فرد مداخله‌گر در امور پزشکی پلمب و پرونده وی جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد. برخورد با افراد غیرمجاز در حوزه پزشکی و دندانپزشکی، پوست و زیبایی و طب سنتی جدی است. در صورت مشاهده چنین مواردی در سطح استان بلافاصله با معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل یا با سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنید.

 

ارسال نظر