دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۳۵۲

ممنوعیت استفاده از تشخیص چهره در مدارس نیویورک

مجلس ایالتی نیویورک استفاده از فناوری تشخیص چهره را در مدارس نیویورک ممنوع کرد. این ممنوعیت برای یک دوره زمانی دو ساله اعمال می‌شود. به گزارش مهر به نقل از آسین‌ایج، هم مجلس نمایندگان و هم سنای ایالتی نیویورک با این تصمیم موافقت کرده‌اند. هدف از این کار حفظ امنیت و حریم شخصی دانش‌آموزان اعلام شده است. پیش از این برخی گروه‌های مدافع حقوق مدنی خواستار جلوگیری از ثبت تصاویر دانش‌آموزان از طریق دوربین‌های تشخیص چهره شده بودند. بر همین اساس استفاده از هرگونه فناوری بیومتریک تشخیص چهره در مدارس نیویورک تا اول جولای سال ۲۰۲۲ ممنوع است. قرار است طی این مدت تأثیر تصویب این قانون بر امنیت و حریم شخصی دانش‌آموزان و کارکنان مدارس بررسی شود و در نهایت گزارشی همراه با چند توصیه‌نامه در این زمینه منتشر شود. بر اساس این قانون نباید هیچ تصویری از دانش‌آموزان در پایگاه داده‌های عکس‌های بیومتریک ذخیره شود. پیش از این ادعا شده بود استفاده از این فناوری به شناسایی متجاوزان جنسی، حمل‌کنندگان اسلحه و دیگر متخلفان کمک می‌کند، اما دقت پایین آن باعث شده استفاده از آن مقرون به صرفه و منطقی نباشد.

شکایت موسس اپل از گوگل به‌علت کلاهبرداری بیت‌کوینی

به‌دنبال انتشار ویدئوهایی متقلبانه در یوتیوب که در آنها کاربران با سوءاستفاده از تصاویر استیو وزنیاک، بیل گیتس و الون ماسک به خرید بیت‌کوین تشویق شده بودند، وزنیاک از گوگل شکایت کرد. به گزارش مهر به نقل از آسین‌ایج، استیو وزنیاک موسس اپل شکایتی حقوقی را از گوگل به عنوان مالک یوتیوب مطرح کرده و از اینکه برخی تولیدکنندگان ویدئو در این سایت از تصاویر وی برای فریب مردم به منظور خرید بیت‌کوین سوءاستفاده کرده‌اند، به‌شدت اظهار نارضایتی کرده است. وزنیاک در شکایت خود تصریح کرده که کلاهبرداران به این شیوه میلیون‌ها دلار را در سراسر جهان به جیب زده‌اند. آنها به افراد وعده داده‌اند که هر چقدر برای خرید بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند، دو برابر آن را دریافت خواهند کرد. مجموع شاکیان این پرونده ۱۷ نفر هستند که 10 نفر از آنها در خارج از امریکا زندگی می‌کنند. در ویدئوهایی که در آنها از تصاویر استیو وزنیاک، بیل گیتس و الون ماسک برای ترغیب مردم به خرید بیت‌کوین استفاده شده، از کاربران خواسته شده تا بیت‌کوین‌های خود را برای یک آدرس دیجیتال ناشناس ارسال و در عوض دو برابر رقم ارسالی را دریافت کنند. اما در عمل چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

توییتر از کاربرانش حق عضویت دریافت می‌کند

توییتر که به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش درآمد تبلیغات روبرو شده، تصمیم دارد به روش‌های مختلف دیگری از جمله دریافت حق عضویت، از برخی سرویس‌هایش درآمدزایی کند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، طبق اطلاعات موجود با وجود ادامه شیوع ویروس کرونا، تعداد کاربران توئیتر در سه ماهه گذشته افزایش یافته است. بر اساس آمار تعداد کاربران این پلتفرم اجتماعی بین ماه‌های آوریل تا ژوئن روزانه به ۱۸۶ میلیون نفر رسیده است. این رقم نشان‌دهنده رشد ۳۴ درصدی کاربران نسبت به سال قبل است. این در حالی است که در همین سه ماهه توئیتر با خسارت ۱۲۴ میلیون دلاری روبرو شده زیرا تبلیغات در این شبکه اجتماعی کاهش یافته است. در همین راستا این شرکت اعلام کرده مشغول بررسی روش‌های درآمدزایی به غیر از تبلیغات است. این روش‌ها شامل نوعی حق عضویت نیز می‌شود. البته توئیتر در مراحل اولیه بررسی مدل‌های درآمدزایی مختلف است اما پیش‌بینی نمی‌شود در سال جاری از هیچ‌یک از محصولات خود درآمدزایی کند. هنوز مشخص نیست توئیتر چه محصولاتی برای درآمدزایی و سرویس حق عضویت در نظر دارد.

حمله تازه اف‌بی‌آی به شرکت‌های نرم‌افزاری چین

اف‌بی‌آی به شرکت‌های امریکایی هشدار داده که به‌علت نگرانی‌های امنیتی از خدمات مالیاتی موسسات نرم‌افزاری مالیاتی چین استفاده نکنند. به گزارش فارس به نقل از زد‌دی‌نت، اف‌بی‌آی مدعی شده نرم‌افزارهای مالیاتی شرکت‌های چینی امکان جاسوسی در موسسات امریکایی را به وجود می‌آورند. این اخطار به خصوص خطاب به شرکت‌های امریکایی ارایه شده که در داخل چین فعالیت می‌کنند. اف‌بی‌آی افزوده که از این طریق بدافزارهایی به درون شبکه‌های رایانه‌ای شرکت‌های امریکایی نفوذ می‌کنند و کدهای مخرب خود را روی رایانه‌های افراد قربانی اجرا می‌کنند. نتیجه این امر اخلال در فعالیت‌های روزمره و سرقت داده‌های حساس خواهد بود. پلیس امریکا مدعی است بدافزارهای یادشده بای ونگ و آیسینو نام دارند و این مشکل ممکن است برای تمامی شرکت‌های خارجی فعال در چین به وجود ‌آید.

 

ارسال نظر