دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۶۹۸

پنج کشور خواهان  افزایش جریمه اپل شدند

چندین سال پیش اپل به خاطر شارژدهی باتری، عملکرد پردازنده آیفون‌ها را کاهش داد و باید به مشتریان جریمه پرداخت کند. اخیرا پنج کشور خواهان افزایش مبلغ این جریمه شده‌اند. به گزارش دیجیاتو به نقل از فون‌آرنا، اپل با عرضه به‌روزرسانی عملکرد پردازنده گوشی‌های خود را دستکاری کرد که نتیجه آن، کاهش سرعت دستگاه بود. در حالی که اپل دلیل چنین کاری را صرفه‌جویی در مصرف باتری اعلام کرد، بسیاری بر این باورند که این کار کاربران را مجبور به تعویض دستگاه می‌کرد. در دسامبر ۲۰۱۷ این شرکت به خاطر چنین کاری از کاربران معذرت‌خواهی و اعلام کرد که ۵۰ تا ۶۳ درصد تخفیف برای تعویض باتری در گوشی‌های سری آیفون 6، آیفون6s و آیفون SE درنظر می‌گیرد. چنین ایده‌ای چندان کارایی نداشت و به همین علت اپل تصمیم گرفت به کاربران ۲۵ دلار جریمه بپردازد. دادگاه اولیه توافق میان کاربران و اپل را تایید کرده، با این حال نتیجه نهایی اواخر سال جاری میلادی اعلام می‌شود. اکنون پنج گروه مصرف‌کننده اروپایی اعلام کرده‌اند که این شرکت باید به هر مشتری ۶۰ یورو یا ۶۷.۴۷ دلار جریمه پرداخت کند. این پنج گروه مصرف‌کننده اروپایی شامل کشورهای بلژیک، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و برزیل می‌شود که اگرچه کشور آخر در قاره اروپا قرار ندارد، اما عضو گروه است. این گروه‌ها پس از توافق فرانسه با اپل در فوریه سال جاری میلادی وارد عرصه شده‌اند. اپل به دولت فرانسه ۲۷ میلیون دلار هزینه پرداخت کرد.

درخواست مکرر فیس‌بوک از امریکایی‌ها برای ماسک زدن

با افزایش شدید مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در امریکا، شبکه‌های اجتماعی در این کشور از مردم خواسته‌اند تا حتما از ماسک استفاده کنند. به گزارش فارس به نقل از آسین ایج، فیس‌بوک اعلام کرده در بالای صفحه این شبکه اجتماعی پیام هشداری را به نمایش درمی‌آورد که در آن از همه مردم امریکا خواسته شده تا حتما ماسک بزنند. پیام هشدار فیس‌بوک در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم نمایش داده می‌شود. فیس‌بوک مالکیت اینستاگرام و پیام‌رسان واتس‌اپ را نیز در اختیار دارد.

 قرار است این خدمات به کاربران امریکایی ارایه شود و مشخص نیست آیا برنامه‌ای برای توسعه ارایه این خدمات وجود دارد یا خیر. فیس‌بوک با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرده است: «همزمان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کووید 19 در امریکا ما پیام هشداری را در بالای صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام نمایش می‌دهیم تا همگان به یاد داشته باشند که باید صورت خود را به‌طور کامل با ماسک بپوشانند.» فیس‌بوک همچنین نکاتی را برای مقابله با ابتلا به این بیماری و لینک‌هایی را به مراکز درمانی کووید 19 به اشتراک گذاشته است. پیش از این توئیتر هم با ارسال پیام‌هایی برای کاربران خود از آنها خواسته بود تا حتما ماسک بزنند. برخی مردم امریکا باوجود هشدارهایی مکرر از ماسک زدن امتناع می‌کنند و دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا نیز از جمله افرادی است که این موضوع را چندان جدی نمی‌گیرد.


 

ارسال نظر