دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۶۶۶

فیس‌بوک به شنود کاربران متهم شد

پس از ۹ سال جنگ حقوقی، دادگاه فدرال اخیرا حکمی داده که بر اساس آن، رهگیری کاربران توسط فیس‌بوک می‌تواند به عنوان نقض قانون ضد‌شنود تلقی شود. به گزارش دیجیاتو به نقل از گیزمودو، در سال‌های اخیر شاهد بحث‌های زیادی پیرامون فیس‌بوک و سیاست‌های نامناسب آن بودیم و علاوه بر حضور مدیرعامل آن، مارک زاکربرگ در سنا، شرکت‌های بزرگ نیز اخیرا تبلیغات در این شبکه اجتماعی را به‌علت پخش محتوای نژادپرستانه به‌صورت موقت متوقف کرده‌اند. ویجت «لایک» در فیس‌بوک اطلاعات کاربرانی که از این شبکه اجتماعی بازدید می‌کنند را جمع‌آوری می‌کند و داشتن یا نداشتن حساب نیز تفاوتی در این موضوع ایجاد نمی‌کند. چنین موضوعی جدید نیست و در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار دادخواستی علیه آن تنظیم شد، اما حکم آن اخیرا اعلام شده است. فیس‌بوک از مدت‌ها قبل با نقل کردن بخشی از قانون شنود فدرال که شنود را به عنوان رهگیری ارتباطات تعریف می‌کند، در حال دفاع از خود است.

آتش‌سوزی دکل‌های 5G در قبرس

عده‌ای از مخالفان شبکه 5G، چهار دکل مخابراتی در قبرس را آتش زده‌اند. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به نظر می‌رسد عده‌ای از مخالفان فناوری5G مسوول آتش‌سوزی چهار دکل مخابراتی در شهر ساحلی لیماسول در قبرس هستند. مقامات پلیس این کشور با تهیه‌کنندگان سرویس‌های مخابراتی توافق کرده‌اند اقدامات امنیتی مانند حصار‌کشی و دفعات گشت‌زنی نیروی پلیس اطراف اماکن نصب آنتن را افزایش دهند. سازمان CYTA (ارایه‌دهنده خدمات ارتباطات از راه دور از قبرس) در بیانیه‌ای اعلام کرده مقامات به‌شدت نگران آتش‌سوزی‌های عمدی آنتن‌های مخابراتی در سه نقطه مختلف این شهر هستند.

پاسخ هوش مصنوعی یوتیوب به کامنت‌ها

یوتیوب تصمیم دارد قابلیت «پاسخ‌دهی هوشمند» را برای توسعه‌دهندگان محتوا ارایه کند. این سیستم با هوش مصنوعی به کامنت‌های زیر پست‌ها پاسخ می‌دهد. به گزارش مهر به نقل از ایندیپندنت، یوتیوب فناوری «پاسخ‌دهی هوشمند» گوگل را در پلتفرم خود ارایه می‌کند و کامنت‌هایی که در این وب‌سایت دیده می‌شوند، توسط هوش مصنوعی نوشته شده‌اند. فناوری مذکور پیام‌ها را تحلیل می‌کند و با استفاده از هوش مصنوعی پاسخ به پیام‌ها را حدس می‌زند. توسعه‌دهندگان محتوا می‌توانند پاسخ‌ها را انتخاب و پست کنند. به عنوان مثال اگر فردی برای یک ویدئو کامنتی ثبت کند، سیستم پاسخ‌دهی هوشمند به توسعه‌دهنده محتوا چند پاسخ احتمالی را پیشنهاد می‌کند و او می‌تواند یکی از آنها را پست کند. در مرحله بعد برای کاربری که کامنت ثبت کرده نیز پیامی ارسال می‌شود. گوگل اعلام کرده ارایه هوش مصنوعی در یوتیوب با چالش خاصی روبرو بوده که دلیل آن ماهیت پیام‌های موجود در این وب‌سایت است. 

 

ارسال نظر