ویژه

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۱۴۹

صادرات سنگ آهن و واردات ریل ممنوع

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت در نشست بررسی شیوه‌های رفع موانع جهش تولید در ذوب آهن اصفهان، این شرکت را نماد فولاد کشور دانست که باید جایگاه آن را در صنعت کشور حفظ نمود و افزود: شیوه تولید ذوب آهن اصفهان با سایر فولادسازان کشور متفاوت است و این باعث شده که نه تنها از یارانه انرژی بی‌بهره باشد، بلکه از معادن زغال سنگ نیز حمایت می‌کند و لذا باید از این صنعت با روش‌های مختلف از جمله برداشتن محدودیت صادرات، حمایت کرد. وی از فعالیت‌های ذوب آهن اصفهان در حوزه صرفه‌جویی در مصرف آب و ایجاد فضای سبز که 80 برابر استاندارد است تقدیر کرد و افزود: ذوب آهن اصفهان آماده‌ترین واحد صنعتی کشور برای جهش تولید است و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، هرگز نباید تولید این مجتمع عظیم صنعتی کمتر از ظرفیت تولیدش باشد. انتظار این است که تولید این شرکت از 3 میلیون و 600 هزار تن نیز فراتر برود. مدرس خیابانی، مسوولان وزارت صمت به ویژه وجیه ا... جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران را مسوول دستیابی ذوب آهن اصفهان به جهش تولید دانست و گفت: حل مشکلات این شرکت برای دستیابی به تولید 3 میلیون تن در سال جاری باید به صورت هفتگی پیگیری شود.

صادرات 45 درصد محصولات تولیدی پتروشیمی شازند

مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: این شرکت با رکورد شکنی تولید در سال گذشته، 45 درصد محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز اراک، با تولید یک میلیون و 800 هزار تن محصول در سال 98 رکورد تولید در پتروشیمی شازند شکسته شد. ولدخانی مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: با تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات پلیمری و شیمیایی در سال ۹۸ ارزش فروش محصولات این مجتمع به هفت هزار میلیارد تومان رسید که رقمی بی‌سابقه در صنعت پتروشیمی است. ولدخانی افزود: با تولید گرید‌های جدید پلیمری در این پتروشیمی نیاز کشور به واردات مواد اولیه تولید سرنگ وسرم بر طرف شد و سالانه از خروج ۴۰ میلیون دلار ارز از کشور هم جلوگیری می‌شود. مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: ضمن تامین مواد اولیه و میانی سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ کشور، ۴۵ درصد تولید که مازاد نیاز داخلی است با ارزش ۲۰۰ میلیون دلار صادر شده است. ولدخانی تعمیر و نگهداری تمام واحدهای پتروشیمی برای اولین بار بدون نیاز کارشناسان خارجی را یکی دیگر از دستاوردهای متخصصان صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: با تولید وتعمیر تجهیزات پیچیده‌ای چون توربوکمپرسورهای واحد الفین انحصار کشورهای امریکا، آلمان، ایتالیا و ژاپن در تولید این توربین‌ها شکسته شد.

 

ارسال نظر