دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۰۷۳

گزارش غول‌های فناوری امریکا از اقدامات ضدرقابتی

مجلس نمایندگان امریکا از مدیران عامل چهار شرکت بزرگ فناوری امریکا خواسته تا در مورد اقدامات خود که ممکن است ماهیت ضدرقابتی داشته باشد، گزارش دهند. به گزارش فارس به نقل از انگجت، مجلس نمایندگان امریکا از مدیران عامل چهار شرکت اپل، آمازون، آلفابت و فیس‌بوک خواسته تا حتما پاسخگوی برخی ابهامات درمورد اقدامات تجاری انحصارطلبانه خود باشند. هنوز مشخص نیست آیا مدیران عامل چهار شرکت یادشده با حضور در کنگره امریکا و ادای شهادت موافقت می‌کنند یا خیر. این درخواست از سوی کمیته قضایی دادگستری امریکا ارایه شده و مربوط به ماه جولای است. شرکت‌های یادشده تا 14 ژوئن فرصت دارند تا پاسخگوی ابهامات و سوالات طرح شده باشند و اسناد و مدارک لازم را برای اثبات ادعاهای خود در مورد عدم رفتارهای انحصارطلبانه تجاری ارایه دهند. ممکن است مجلس نمایندگان امریکا خود برای دسترسی به برخی اسناد درخواست‌هایی ارایه کند. یش از این و در موارد مشابه گاهی شرکت‌های فناوری مدیران عامل خود را به جلسات شهادت فرستاده‌اند و در برخی موارد نیز از حضور در این جلسات سرباز زده‌اند.

به‌روزرسانی ویندوز 10 چاپگرها را از کار انداخت

تازه‌ترین به‌روزرسانی عرضه‌شده برای سیستم عامل ویندوز 10 اگر چه امنیت آن را بیشتر می‌کند، اما موجب می‌شود بسیاری از چاپگرها از  کار بیفتند.

 به گزارش فارس به نقل از انگجت، مایکروسافت در تاریخ 9 ژوئن دو وصله امنیتی به نام‌های KB4560960 و KB4557957 را عرضه کرد. بسیاری از کاربرانی که این وصله‌ها را نصب کرده‌اند می‌گویند دیگر نتوانسته‌اند از چاپگرهای خود استفاده کنند. ین مشکل مربوط به برند خاصی نیست و کاربران چاپگرهای تولیدی اچ‌پی، کنون، پاناسونیک، برادر، ریکو و غیره همگی با حضور در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های وابسته به مایکروسافت نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند. مشکل یادشده به خصوص در زمان تلاش برای چاپ کردن فایل‌های پی‌دی‌اف به وجود می‌آید. مایکروسافت پذیرفته که ایجاد این مشکل ناشی از نصب وصله به‌روزرسانی KB4557957 است و وعده داده که به زودی برای حل آن اقدام کرده و وصله‌ای به‌روزرسان را در دسترس قرار می‌دهد. این شرکت از ارایه هرگونه اطلاعات فنی در این زمینه خودداری کرده است.

اپلیکیشنی برای اطلاع از هک شدن آیفون

به تازگی اپلیکیشنی عرضه شده که به کاربران امکان می‌دهد از هک شدن گوشی آیفون خود مطلع شوند. این اپلیکیشن از امکانات و گزینه‌هایی برای افزایش امنیت گوشی‌های اپل نیز برخوردار است. به گزارش فارس به نقل از زد‌دی‌نت، برنامه آی‌وریفای یک اسکنر امنیتی است که از استفاده کاربران از قابلیت‌های امنیتی مهم گوشی‌های آیفون مانند فیس‌آی‌دی، تاچ‌آی‌دی، قفل گوشی و غیره اطمینان کسب می‌کند. این برنامه دارای یک ابزار اسکن خاص نیز هست که گوشی را برای یافتن هرگونه شرایط امنیتی غیرعادی اسکن می‌کند و اگر مشکل خاصی در گوشی آیفون وجود داشته باشد، موضوع را به کاربر و مالک گوشی اطلاع می‌دهد. برنامه آی‌وریفای همچنین تشخیص می‌دهد که آیا گوشی به علت مشکلات امنیتی قبلا هک شده است یا خیر. این برنامه به کاربران فهرستی از تغییراتی را که باید در تنظیمات گوشی‌های آیفون به منظور افزایش امنیت اعمال شود، ارایه می‌کند. البته این تغییرات اختیاری است و کاربران در صورت عدم تمایل مجبور به اعمال آنها نیستند. یکی دیگر از امکانات جالب این برنامه ارایه پیشنهاداتی به‌منظور ایمن‌سازی حساب‌های کاربری در اپل، فیس‌بوک، گوگل، اینستاگرام، لینکداین و توییتر است.

قابلیت جدیدی به نسخه جدید گوگل‌مپ اضافه شد

نسخه جدید و به‌روزرسانی‌شده گوگل‌مپ به کاربران امکان استفاده همزمان از یوتیوب موزیک را می‌دهد. به گزارش ایسنا به نقل از ناین‌توفایوگوگل، گوگل به عنوان شرکت  توسعه‌دهنده اپلیکیشن نقشه ناوبری گوگل‌مپ اعلام کرده که نسخه به‌روزرسانی‌شده آن به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور همزمان بدون خارج شدن از گوگل‌مپ از اپلیکیشن یوتیوب موزیک نیز استفاده کنند. در اکتبر ۲۰۱۸ گوگل امکان دسترسی همزمان کاربران گوگل‌مپ به اسپاتیفای، گوگل پلی موزیک و اپل موزیک را فراهم کرد تا آنها بتوانند پخش آنلاین موسیقی را بدون خارج شدن از گوگل‌مپ کنترل کنند. حالا بعد از گذشت حدود دو سال این شرکت امکان پشتیبانی از سرویس یوتیوب موزیک را نیز در نسخه اندروید گوگل‌مپ اضافه کرده است. کاربران گوشی‌های اندرویدی ‌به‌منظور فعال‌سازی این قابلیت جدید ابتدا باید به فروشگاه آنلاین پلی‌استور مراجعه کرده و گوگل‌مپ خود را به‌روز‌رسانی کنند. سپس به بخش تنظیمات گوگل‌مپ ‌رفته و روی عبارت Navigation و سپس Default Media app ضربه زده و YouTube Music  را انتخاب کنید. در این صورت کاربران هنگام استفاده از گوگل‌مپ گزینه شناور با لوگوی یوتیوب موزیک را مشاهده خواهند کرد که با انتخاب آن در پایین صفحه به کنترل‌های مربوط به پخش آنلاین موسیقی در یوتیوب دسترسی خواهند داشت.

برقراری شبکه 5G  در پنج شهر بزرگ کانادا

یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای مخابراتی فعال در کانادا از راه‌اندازی شبکه5G در پنج شهر بزرگ این کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، شرکت بل که یکی از سه اپراتور مخابراتی بزرگ فعال در کانادا به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر تلاش‌های متعددی برای توسعه زیرساخت‌های لازم به‌منظور برقراری نسل پنجم شبکه اینترنت همراه موسوم به شبکه5G کرده است، به‌تازگی از راه‌اندازی این شبکه در پنج شهر بزرگ این کشور یعنی تورنتو، مونترال، کلگری، ادمونتون و ونکوور خبر داده است. کلن گیلیز، مدیر بخش تلفن همراه شرکت بل خاطرنشان کرد: «از آنجا که نسل جدید شبکه اینترنت همراه، قابلیت و امکانات گسترده‌ای برای کاربران و شرکت‌های مختلف به ارمغان می‌آورد، ضروری است که هرچه زودتر با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های مربوطه به توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری شبکه 5G در شهرهای بزرگ کانادا اقدام کنیم.» هفته گذشته بود که اخبار منتشرشده از سوی شرکت بل در کانادا نشان داد که این شرکت از همکاری و مشارکت شرکت‌های اریکسون سوئد و نوکیای فنلاندی بهره برده تا برای تامین تجهیزات مورد نیاز توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه 5G نیازمند همکاری شرکت چینی هواوی نباشد.

 

ارسال نظر