دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۳۰۰

حمله هکری به ابررایانه‌های اروپا برای سرقت رمزارز

بررسی‌های امنیتی نشان‌دهنده حملات هکری گسترده به ابررایانه‌های اروپایی برای سرقت رمز ارز است. به گزارش مهر به نقل از زددی نت، هکرها برای سرقت رمزارزها بدافزاری را روی ابررایانه‌های مختلف نصب می‌کنند. بدافزارهای مذکور در مواردی موجب خاموش شدن ابررایانه‌ها می‌شوند و همین مساله تحقیق در مورد منشأ انتشار آنها را دشوار می‌سازد. اولین حمله بدافزاری از این دست دوشنبه هفته گذشته در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند رخ داد که ابررایانه ARCHER در آن مستقر است. هکرها با سوءاستفاده از یک آسیب‌پذیری امنیتی برطرف‌نشده توانسته بودند به این ابررایانه نفوذ کنند. دومین حمله شناسایی‌شده علیه ابررایانه‌هایی در آلمان رخ داد. این حمله پنج ابررایانه در دانشگاه‌های اشتوتگارت، اولم، توبینگن و موسسه فناوری کارلسروهه را از دسترس خارج کرد. بررسی‌های شرکت امنیتی امریکایی کادو و نیز فلیکس وون محقق مستقل امنیتی طی روزهای بعد نشان داد که ابررایانه‌ای در بارسلون اسپانیا نیز به شیوه‌ای مشابه مورد حمله قرار گرفته است. با تداوم این حملات علیه برخی ابررایانه‌های دیگر در آلمان و سوییس و اثبات تشابه حملات یادشده برای سرقت رمزارز تلاش برای شناسایی عوامل این حملات آغاز شده است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این حملات از کانادا، چین و لهستان انجام شده، اما هنوز اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست نیامده است.

اپل 500  میلیون دلار  غرامت می‌دهد

به دنبال شکایت تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های آیفون از اپل به علت کندکردن عمدی گوشی‌های قدیمی، این شرکت با پرداخت غرامت 500 میلیون دلاری موافقت کرده است. به گزارش فارس به نقل از انگجت، بر اساس حکم یک قاضی فدرال دادگاهی در امریکا اپل باید بابت کند کردن عمدی گوشی‌های آیفون قدیمی بدون اطلاع‌رسانی به مشتریان خود مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را به شاکیان بپردازد. اپل مدتی است برای وادار کردن غیرمستقیم مالکان مدل‌های قدیمی آیفون به خرید گوشی‌های جدیدتر، سیستم عامل این گوشی‌ها را به‌روز می‌کند و این به‌‌روزرسانی موجب کندشدن عملکرد گوشی می‌شود. این شرکت چنین استدلال کرده که هدفش از این کار افزایش طول عمر گوشی‌های قدیمی از طریق جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی آنها به‌علت کهنه شدن باتری بوده است.

چین، اپل و کوآلکام را تهدید کرد

وزارت خارجه چین از امریکا درخواست کرده که سرکوب غیر‌منطقی هواوی را متوقف کند. به گزارش دیجیاتو به نقل از رویترز، محدودیت‌های هوآوی تا یکسال دیگر تمدید شده و شرکت‌های خارجی که در فرایند تولید خود از نرم‌افزار یا سخت‌افزارهای امریکایی استفاده می‌کنند، برای فروش تراشه به هواوی باید مجوز دریافت کنند. چین هم اعلام کرده به‌دنبال تلافی کردن است که این موضوع می‌تواند ارزش سهام شرکت‌های امریکایی تولیدکننده تجهیزات ساخت تراشه را کاهش دهد. وزارت امور خارجه چین  اعلام کرده که به‌صورت کامل از حقوق قانونی شرکت‌های خود دفاع می‌کند. روزنامه چینی «Global Times» نیز نوشته که دولت پکن به‌دنبال اقدامات تلافی‌جویانه علیه شرکت‌های امریکایی و قرار دادن آنها در لیست «شرکت‌های غیرقابل اعتماد» است که این موضوع به‌معنای تحریم شرکت‌هایی مانند اپل، سیسکو و کوآلکام خواهد بود. 

 

ارسال نظر