دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۰۴۱

مایکروسافت قابلیت «reply-all» را منسوخ می‌کند

مایکروسافت قابلیتی را به ایمیل خود افزوده تا از قابلیت reply-all برای بیش از 5000 دریافت‌کننده جلوگیری کند. به گزارش مهر به نقل از تلگراف، به زودی قابلیت reply-all منسوخ می‌شود. تعداد زیادی از کارمندان به‌طور اشتباهی یک ایمیل را به تمام همکاران خود ارسال می‌کنند و این موضوع زنجیره‌ای از انبوه ایمیل‌ها را به وجود می‌آورد که اینباکس فرد را پر می‌کنند. در همین راستا نرم‌افزار ایمیل مایکروسافت به کاربر هشدار می‌دهد تا چنین اشتباهی را انجام ندهد و اجازه نمی‌دهد رشته ایمیل‌ها به افراد ارسال شود. سال گذشته ویژگی «Reply All Storm Protection»  اعلام و هفته گذشته به نرم‌افزار Office365 افزوده شد. این ویژگی برای ردیابی رشته ایمیل‌هایی با بیش از 5000 دریافت‌کننده ساخته شده است. در این حالت فرد reply all را در یک ساعت حداقل ۱۰ بار تکرار می‌کند. در صورت ارسال ایمیلی برای بیش از 5000 دریافت‌کننده، قابلیت reply برای رشته ایمیل مذکور به مدت چهار ساعت مسدود می‌شود. به گفته مایکروسافت این ویژگی علاوه بر جلوگیری از پر شدن اینباکس افراد، مزایای دیگری نیز دارد. ایمیل‌های Reply-all به اختلال در کسب‌وکار منجر می‌شود و در برخی موارد حتی ایمیل شرکت را برای مدتی دچار مشکل می‌کند. در حال حاضر نمی‌توان تعداد دریافت‌کنندگان رشته ایمیل را مشخص کرد اما مایکروسافت در نظر دارد چنین ویژگی را در آینده ارایه کند.

فروشگاه‌های امریکایی اپل هفته بعد باز می‌شوند

اپل اعلام کرده که فروشگاه‌های خود را در ایداهو، کارولینای جنوبی، آلاباما و آلاسکا از هفته آینده بازگشایی خواهد کرد. به گزارش فارس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، همزمان با بازگشایی فروشگاه‌های اپل از هفته آینده کنترل‌هایی در آنها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به عمل خواهد آمد. همچنین در آن واحد تنها تعداد محدودی از افراد می‌توانند در فروشگاه‌های اپل حضور داشته باشند. در حال حاضر تمامی فروشگاه‌های اپل در جهان به غیر از کشور چین بسته است و مشخص نیست چه زمانی بازگشایی می‌شوند. فروشگاه‌های مذکور به‌دنبال شیوع ویروس کرونا از اواسط ماه مارس به تدریج بسته شدند و با توجه به تداوم شیوع این ویروس تاریخی برای بازگشایی آنها مشخص نشده است. در روزهای اخیر برخی فروشگاه‌های اپل به‌طور محدود در کشورهایی همچون کره جنوبی، استرالیا و آلمان بازگشایی شده‌اند. پیش از این تیم کوک مدیرعامل اپل بازگشایی فروشگاه‌های اپل در شرایط فعلی را یکی از پرچالش‌ترین کارهایی دانسته بود که اپل باید انجام دهد.

ضرر ۲,۹ میلیون دلاری تاکسی‌های اینترنتی از قرنطینه

شرکت اوبر اعلام کرد که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۲.۹ میلیارد دلار ضرر و زیان کرده است.. به گزارش ایسنا، دارا خسروشاهی، مدیرعامل شرکت اوبر که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌‌های حمل‌و نقل و درخواست تاکسی اینترنتی در جهان به شمار می‌رود، به‌تازگی اعلام کرده که این شرکت تحت تاثیر شیوع گسترده و همه‌گیری ویروس کرونا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۲.۹ میلیارد دلار ضرر و زیان کرده است. وی در پاسخ به گزارشگر رسانه‌های خبری خاطرنشان کرده است که این شرکت بزرگ در نخستین فصل از سال ۲۰۲۰ درآمدی بالغ بر ۳.۵۴ میلیارد دلار داشته که به علت شیوع گسترده و بحران پاندمی کرونا که منجر به اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه از سوی دولت کشورهای مختلف شد، ۲.۹ میلیارد دلار از درآمدهای خود را از دست داده است. این شرکت چندی پیش اعلام کرده بود که حدود 3700 نفر از کارکنان تمام‌وقت خود یعنی ۱۴ درصد از نیروهای خود را تعدیل و اخراج خواهد کرد.

 

ارسال نظر