دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۷۳۴

رشد ۷۰ درصدی کاربران مایکروسافت تیمز

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که آمار کاربران روزانه سرویس ویدئو کنفرانس مایکروسافت نیز به ۷۵ میلیون نفر رسیده است. به گزارش ایسنا به نقل از مایکروسافت، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا، اعلام قرنطینه، تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات و همچنین دورکاری شهروندان در بسیاری از کشورهای جهان استفاده از اپلیکیشن‌های ویدئو کنفرانس یا تماس‌های ویدئویی گروهی جایگزین فعالیت حضوری کارکنان در محل کار خود شده، رشد و افزایش قابل توجهی یافته است. آمار کاربران فعال اپلیکیشن مایکروسافت تیمز (microsoft teams) با رشدی ۷۰ درصدی نسبت به ماه گذشته همراه بوده و به عدد ۷۵ میلیون کاربر فعال در روز رسیده است. این آمار که توسط ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت همزمان با ارایه گزارش مالی این شرکت اعلام و منتشر شده است، نشان می‌دهد که آمار کاربران مایکروسافت تیمز به بزرگ‌ترین رقیب خود یعنی اپلیکیشن زوم نزدیک شده است و انتظار می‌رود آنها به زودی وارد یک رقابت تنگاتنگ شوند. این گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که بالغ بر ۲۰۰ میلیون کنفرانس ویدئویی تنها در یک روز برای سرویس مایکروسافت تیمز ثبت شده است، این در حالی است که اپلیکیشن زوم حدود ۳۰۰ میلیون کنفرانس در روز را برای خود به ثبت رسانده است.

نجات بازار گوشی هوشمند  با فعالیت‌های آنلاین دوره کرونا

شرکت سامسونگ هشدار داده است که کووید-۱۹ به فروش گوشی‌های هوشمند و گسترش فناوری5G آسیب می‌زند اما انقلاب «کار کردن از خانه»، بازار را در امان نگه می‌دارد. به گزارش ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان‌بیزینس، سامسونگ هشدار داده است که ماه‌های پیش رو به دلیل اختلال زنجیره عرضه جهانی برای بازار فناوری دردناک خواهد بود چرا که عالم‌گیری کووید-۱۹، تقاضا برای گوشی‌های هوشمند و سازگار شدن با فناوری 5G را مختل می‌کند. اما این شرکت کره‌ای، همچنین اعلام کرده است که بحران کرونا، تغییرات اساسی در نحوه زندگی مردم ایجاد کرده است. حالا بسیاری از مردم در خانه‌هایشان قرنطینه شده‌اند و به همین دلیل، وابستگی دنیا به خدمات دیجیتالی، حداقل بازار گوشی‌های هوشمند را نجات خواهد داد. در شرایطی که غول‌های خودروسازی دنیا و شرکت‌های هواپیمایی همه با زیان‌های گسترده میلیارد دلاری مواجه شده‌اند، با وجود کاهش تقاضا و اختلال در عرضه شرکت‌های فناوری هنوز در مسیر سودآوری هستند. سامسونگ هفته گذشته اعلام کرد که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، یعنی تا پایان ماه مارس، ۵.۳ میلیارد دلار سود عملیاتی کسب کرده است. با وجود اینکه سامسونگ سود خوبی کسب کرده، اما اوضاع بازار چنان آشفته است که نمی‌تواند برای سال پیش رو، پیش‌بینی داشته باشد. حتی در اضطراب این است که سودآوری سه ماه گذشته، کوتاه و موقت باشد. سی‌ان‌ان‌بیزینس می‌نویسد: «سود پایین سه ماه‌ گذشته سامسونگ، ممکن است که عمر کوتاهی داشته باشد. این شرکت هشدار داده است که همه‌گیری ویروس کرونا، بی‌ثباتی‌هایی را در بخش‌های بزرگ‌تر این کسب‌وکار ایجاد کرده است. به دلیل نوسانات زیاد، سامسونگ نمی‌تواند یک پیش‌بینی کامل از وضعیت شرکت در سال پیش رو داشته باشد.» سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان است که عرضه‌کننده کلیدی برای تراشه حافظه و صفحه نمایش دیگر تولیدکنندگان مانند اپل و هوآوی هم به حساب می‌آید. حالا جونگمین لی، معاون رییس این شرکت اعلام کرده است: «انتظار می‌رود که به دلیل کووید-۱۹ تقاضا برای گوشی هوشمند افت شدیدی داشته باشد. کوچک شدن بازار گوشی هوشمند و بسته بودن فروشگاه‌ها منجر به افت اجتناب‌ناپذیر در سه ماهه جاری خواهد شد.» تجارت تراشه حافظه که برای سال‌ها منبع مهم سودآوری سامسونگ بوده است، حالا با رکود بازار گوشی‌های هوشمند آسیب خواهد دید. اما از آنجایی که مردم حالا  در  خانه کار می‌کنند، افزایش تقاضا برای سرویس‌های حافظه ابری و کامپیوترهای خانگی از این شرکت حفاظت خواهد کرد.

اپل باز کردن قفل آیفون با ماسک را ممکن می‌کند

اپل به‌تازگی نسخه بتا و آزمایشی سیستم عامل ios را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده که قابلیت باز کردن قفل آیفون به هنگام پوشیدن ماسک روی صورت کاربران را داراست. به گزارش ایسنا به نقل از تک‌کرانچ، با توجه به آنکه خیل عظیمی از کاربران گوشی‌های آیفون از قابلیت تشخیص هوشمند چهره موسوم به فیس آی‌دی استفاده می‌کنند و در زمان شیوع گسترده ویروس کرونا به منظور رعایت نکات بهداشتی روی صورت خود ماسک می‌زنند، در حال حاضر در صورتی که کاربری قابلیت فیس آی‌دی را روی گوشی آیفون خود فعال‌سازی کرده باشد، هنگام پوشیدن ماسک برای باز کردن قفل گوشی با تاخیر آزاردهنده‌ای روبه‌رو می‌شود و در آخر نیز مجبور می‌شود ماسک را از صورت خود بردارد که این کار از لحاظ رعایت نکات بهداشتی در زمان شیوع گسترده ویروس خطرناک کرونا مورد تایید نخواهد بود. حالا در این نسخه جدید ios ۱۳.۵، اپل فرآیند باز کردن قفل گوشی‌های آیفون را برای کاربرانی که از ماسک استفاده می‌کنند، تسهیل کرده و صفحه passcode را به صفحه اصلی آورده است و این بدان معناست که در صورت پوشیدن ماسک، کاربر تنها کافی‌ است صفحه فیس آی‌دی را رد و برای باز کردن قفل گوشی گذرواژه مورد استفاده خود را وارد کند.

افزایش کاربران توییتر به لطف کووید ۱۹

تعداد کاربران روزانه توییتر در سه ماهه اول سال جاری میلادی به خاطر قرنطینه افزایش داشته اما برای این شبکه اجتماعی سودآوری نداشته است. به گزارش دیجیاتو به نقل از انگجت، توییتر در گزارش خود از افزایش ۲۴ درصدی کاربران روزانه این پلتفرم در سه ماهه اول سال جاری میلادی و رسیدن آنها به ۱۶۶ میلیون نفر خبر داده است. این آمار نسبت به ۱۳۴ میلیون کاربر سه ماهه اول ۲۰۱۹ و ۱۵۲ میلیون کاربر روزانه پولساز در سه ماهه گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است. درآمدزایی توییتر تا حد زیادی به تبلیغات وابسته است و همه‌گیری کرونا با وجودی که تعداد کاربران این پلتفرم را افزایش داده، ولی سودی برای آن به همراه نداشته است. با وجود افزایش کاربران، کووید ۱۹ قدرت خرید بسیاری از شرکت‌ها را کاهش داده و همین عامل بر درآمدهای توییتر تاثیر منفی گذاشته است. در نتیجه به این شرکت در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل، زیان عملیاتی ۷ میلیون دلاری وارد شده است. توییتر می‌گوید برای جبران این خسارت، منابع و اولویت‌های خود را معطوف محصولات درآمدزا می‌کند. این شرکت قصد دارد مهندسانی که سرگرم پروژه‌های دیگر هستند را مامور کار روی پلتفرم تبلیغات موبایل توییتر و انجام دیگر اقدامات پولساز کند. 

 

ارسال نظر