تقابل سیستم عامل هارمونی با اندروید و iOS

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۶۹۷

هواوی به علت تحریم‌های ایالات متحده امریکا نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل در محصولات خود استفاده کند و به همین علت سیستم عامل هارمونی را توسعه داده که البته هنوز به‌صورت گسترده در دستگاه‌های این شرکت حضور ندارد. به گزارش دیجیاتو از ای‌بی‌اس-سی‌بی‌ان، هواوی یکی از قربانیان جنگ تجاری ایالات متحده امریکا و چین محسوب می‌شود که به‌علت تحریم‌ها نمی‌تواند از شرکت‌های امریکایی خرید کند یا به آنها محصولی بفروشد.

 علاوه بر این موضوع، هواوی قادربه استفاده از سرویس‌های گوگل در محصولات خود نیست که برای آنها در بازارهای غربی دردسر ایجاد کرده. اگرچه این شرکت چینی سیستم عامل انحصاری خود را توسعه داده اما بر اساس گفته رن ژنگفی، موسس و مدیرعامل هواوی، هارمونی به عنوان جایگزین سیستم عامل‌های امریکایی توسعه پیدا نکرده و بلکه راه‌حلی برای زمان تحریم است. 

ژنگفی در مصاحبه خود اعلام کرده: «ما سال گذشته میلادی قطعاتی با ارزش ۱۸.۷ میلیارد دلار از تولیدکنندگان امریکایی تهیه کردیم که رشد بالایی نسبت به خرید ۱۱ میلیاردی در گذشته داشت. ما به دنبال جایگزین کردن قطعات امریکایی نیستیم و امریکا همیشه دوست خوب ما باقی می‌ماند.» ژنگفی گفته که به استفاده از قطعات امریکایی برای حفظ روابط خوب با تولیدکنندگان امریکایی ادامه می‌دهد.

 ژنگفی در رابطه با سیستم عامل هارمونی با شوخی اعلام کرده: «هواوی دیر وارد بازار سیستم عامل‌ها شد، بنابراین بسیار سخت است که بتواند از اندروید و iOS پیشی بگیرد. شاید برای این کار به زمان زیادی نیاز باشد، اما بیش از ۳۰۰ سال طول نمی‌کشد.» موسس هواوی در صحبت‌های خود به روابط خوب هواوی با اپل و گوگل اشاره کرده و همچنین توسعه گوشی‌های 5G توسط آنها را مفید دانسته. شیوع ویروس کرونا زنجیره تامین قطعات و عرضه محصولات را مختل کرده، البته جنگ تجاری میان ایالات متحده امریکا و چین نیز باعث ضربه به اقتصاد آنها شده. به اعتقاد ژنگفی، هیچ کشوری نمی‌تواند به صورت کامل به خود تکیه کند.

رن ژنگفی به این موضوع اشاره کرده که چین باید محیط کسب‌و‌کار خود را بهینه کند تا با بهبود رقابت‌پذیری صنعتی، بتواند بازار جذابی ایجاد کند. 

 

ارسال نظر