دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۵۰۷

شناسایی نقص امنیتی  در نرم‌افزارهای ضدویروس

یک شرکت امنیتی از شناسایی یک نقص مشترک در ۲۸ نرم‌افزار ضدویروس خبر داده که موجب اختلال در عملکرد رایانه‌ها می‌شود. به گزارش مهر به نقل از زددی نت، نقص مذکور که توسط محققان RACK911 Labs شناسایی شده، به مهاجمان و هکرها امکان می‌دهد تا فایل‌های مورد استفاده و بررسی برنامه‌های ضدویروس را پاک کنند که این کار می‌تواند به اختلال مکرر در اجرای سیستم عامل‌های نصب شده روی رایانه‌ها منجر شود و در نهایت آنها را از کار بیندازد. آسیب‌پذیری مذکور یک مشکل قدیمی است که در برخی نرم‌افزارهای دیگر هم وجود داشته، اما وجود آن در نرم‌افزارهای ضدویروس می‌تواند امنیت رایانه‌ها را مختل کند. ضدویروس‌هایی که این نقص در آنها وجود دارد برای استفاده روی سیستم عامل‌های مختلفی مانند لینوکس، مک و ویندوز تولید شده‌اند.   از جمله نرم‌افزارهای ضدویروس دارای این آسیب‌پذیری می‌توان به تولیدات آواست، آویرا، بیت دیفندر، کومودو، اف- سکیور، فایرآی، کاسپراسکای، ملویر بایت، پاندا، مک‌آفی، وب‌روت، سوفوس، نورتون، مایکروسافت دیفندر،‌ای است و غیره اشاره کرد.

نینتندو هک، ۱۶۰ هزار حساب کاربری را تایید کرد

نینتندو هک شدن بیش از ۱۶۰ هزار حساب کاربری را از حدود سه هفته قبل تایید و اعلام کرد هکرها سرویس‌های نینتندو را هک نکرده‌اند بلکه اطلاعات نام کاربری و رمز عبور کاربران را از طریق دیگری به دست آورده‌اند. به گزارش دیجیاتو، حساب‌های هک‌شده شامل سرویس NNID می‌شود و کمپانی ژاپنی امکان ورود به شبکه از طریق شناسه NNID را غیرفعال کرده و در حال بازنشانی رمزهای عبور است. بررسی‌ها در این باره زمانی آغاز شد که تعداد زیادی از کاربران از دریافت پیام هشدار مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب‌هایشان خبر دادند. این حمله در کشورهای متعددی روی داده و در برخی موارد هکرها از اطلاعات «پی‌پل» اکانت سرقت‌شده برای خرید وجوه درون‌برنامه‌ای مثل VBucks فورتنایت استفاده کرده‌اند. نینتندو بازنشانی رمز عبور را از طریق ایمیل به کاربران اعلام می‌کند اما همزمان به آنها توصیه کرده پسوردهای قبلی را تغییر دهند و برای ورود به حساب نینتندو از آدرس ایمیل یا شناسه ورود استفاده کنند. این افراد همچنین باید برای حساب نینتندو و NNID دو رمز عبور متفاوت تعیین کنند تا خطر امنیتی برای هر دو سرویس به حداقل برسد.

خدمات برنامه‌نویسی جدید گوگل برای مقابله با کرونا

گوگل برای تسهیل تجزیه و تحلیل داده‌های پزشکی توسط متخصصانی که با ویروس کرونا مقابله می‌کنند، یک رابط کاربردی برنامه‌نویسی ویژه ابداع کرده است. به گزارش فارس به نقل از زددی‌نت، رابط برنامه نویسی جدید گوگل از طریق خدمات کلود این شرکت در دسترس است و تحلیل سریع‌تر داده‌ها با استفاده از آن مقابله با ویروس کرونا را تسهیل می‌کند. با استفاده از این خدمات سازمان‌های درمانی و بیمارستان‌ها راحت‌تر می‌توانند انواع داده‌های پزشکی را از طریق اینترنت و خدمات کلود به اشتراک گذاشته و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند. این امر موجب می‌شود تا یافتن روش‌های درمانی برای مقابله با ویروس کرونا تسهیل شود. در این سرویس کلود برنامه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی نیز در دسترس است تا پزشکان به الگوهای مناسب درمانی نیز دست یابند. 

 

ارسال نظر