کرونا برای همیشه شیوه کار و آموزش را تغییر خواهد داد

۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۹۸۳

ورج| مایکروسافت با گسترش استفاده از سرویس تیمز، پیش‌بینی می‌کند که جهان‌گیری کرونا تغییری همیشگی در روند کار و آموزش ایجاد خواهد کرد. به گزارش زومیت، مایکروسافت با اشاره به استفاده از برنامه تیمز (Teams) پیش‌بینی می‌کند که جهان‌گیری ویروس کرونای جدید، نقطه عطفی در راستای تغییر دایمی در روند کار و آموزش به‌حساب می‌آید. استفاده از مایکروسافت تیمز در چند ماه گذشته با شیوع ویروس کرونا رشد چشم‌گیری داشته و کاربران فعال روزانه این سرویس تنها در یک هفته از ۳۲ میلیون به ۴۴ میلیون کاربر رسیده است. در حالی که کاربران مایکروسافت تیمز روزبه‌روز بیشتر می‌شوند، مایکروسافت خبر از شکل‌گیری روند دورکاری جدیدی می‌دهد تا بر تغییر رویه کاری فعلی تاکید کند.

به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، افراد بیشتری از قابلیت‌های ویدیویی سرویس تیمز استفاده کرده و مایکروسافت شاهد رکورد ۲.۷ میلیارد دقیقه جلسات ویدیویی کاربران در سرویسش بوده‎؛ این عدد سه برابر آمار ۹۰۰ میلیون دقیقه‌ای ثبت‌شده در اوایل فروردین، حدود زمانی است که کسب‌وکارها به دورکاری روی آوردند. کاربران از مکالمات ویدیویی تیمز بیشتر از هر زمان دیگری استفاده می‌کنند و تماس‌های ویدیویی رشد ۱۰۰۰ درصدی را تجربه می‌کند. طبق گفته مایکروسافت کاربران هلند و نروژ با استفاده از تماس ویدیویی در حدود ۶۰ درصد مواقع، بیشترین استفاده‌کنندگان از قابلیت تماس ویدیویی هستند. این عدد برای کاربران امریکا و انگلستان به ترتیب ۳۸ و ۴۷ درصد است. مهندسان مایکروسافت در پشت صحنه در تلاشند تا از کفایت ظرفیت‌های این شرکت برای تمام کاربران اطمینان حاصل کنند. مایکروسافت تیمز در اروپا مشکل اندکی پیدا کرد که به‌دلیل افزایش نجومی کاربران در کشورهایی مانند ایتالیا بود و باعث غافل‌گیری مایکروسافت شد. جرد اسپاتارو، مدیر مایکروسافت ۳۶۵ می‌گوید: «با بالاگرفتن اوضاع در اروپا، الگوهای جغرافیایی مشاهده‌شده مطابق انتظارات ما نبود. صادقانه بخواهم بگویم، ما غافل‌گیر شدیم. مشکلاتی که مشاهده شد، نتیجه تلاش ما در اعمال سریع تغییرات موردنیاز بود.»

کسب‌وکارها دفاتر، تماس‌ها و جلسات با مشتریان خود را آنلاین کرده و از این رو تعداد درخواست‌های استریم در سرویس استریم ویدیو این شرکت افزایش یافته است. مایکروسافت هم‌اکنون محدودیت 10‌هزار کاربری را به صدهزار کاربر افزایش داده تا شرکت‌های بیشتری به استفاده از سرویس تیمز این شرکت رغبت پیدا کنند.

افزایش تقاضا، اولویت‌بندی مایکروسافت برای ویژگی‌های تیمز را دست‌خوش تغییر کرد. تصاویر پس‌زمینه‌ دلخواه بالاخره برای همه در تیمز، پس از گذشت یک‌سال از معرفی اولیه، در دسترس است. قابلیت بالا بردن دست که ماه پیش معرفی شد اواخر این ماه در دسترس خواهد بود. مسوولان جلسات‌ نیز از امروز قادر خواهند بود با کلیکی ساده اشخاص را از جلسه بیرون کنند. مایکروسافت همچنین در حال کار روی نمای تماس‌ها در تیمز است تا کاربران بیشتری بتوانند نمایش داده شوند. سران مایکروسافت اخیرا از یکی از قابلیت‌های زوم (Zoom) که به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرد، رونمایی کرده‌‌اند. با این قابلیت می‌توانید همه کاربران حاضر در گفت‌وگو را به سادگی و در ظاهری گالری مانند ببینید. «تیمز امروزه از چهار نفر پشتیبانی می‌کند؛ اما ما می‌دانیم که بسیاری از افراد به جلسات بیشتر از چهار نفر نیاز دارند و می‌خواهند افراد بیشتری را در کادر خود ببینند. از این رو ما اولویت‌های خود را تغییر داده تا به سرعت این قابلیت را در تیمز فراهم آوریم و افراد بیشتری بتوانند همزمان مکالمه داشته‌باشند.»

در دوره‌ کار در خانه، وب‌کم‌ها و لپ‌تاپ‌ها به سرعت در فروشگاه‌ها به فروش می‌روند؛ زیرا کاربران نیاز به تجهیزات برای کار و یادگیری از خانه دارند. مایکروسافت الگوهایی مشابه را در شبکه‌ تامین می‌بیند. طبق گفته اسپاتارو دوران رایانه‌ رومیزی بازگشته است. مردم در حال تشخیص کارایی بیشتر رایانه‌های شخصی نسبت به آی‌پد برای کار از خانه‌ هستند؛ البته استفاده با دستگاه‌های موبایل از تیمز نیز بیشتر شده است.

 

ارسال نظر