دنیای فناوری

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۸۱۶

کمک کاربران بازی‌های رایانه‌ای به تولید واکسن کرونا

دیلی‌میل| شرکت تراشه‌سازی انویدیا کاربران بازی‌های رایانه را تشویق کرده تا ظرفیت بی‌استفاده پردازش رایانه‌هایشان را به تحقیقات برای جست‌وجوی واکسن ویروس کرونا اختصاص دهند. به گزارش مهر، شرکت انویدیا که تولیدکننده تراشه است از کاربران بازی‌های رایانه‌ای خواسته تا بخشی از قدرت رایانه‌هایشان را برای کمک به جست‌وجوی درمانی برای ویروس کرونا اختصاص دهند. برای این منظور کاربران بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند از نرم‌افزار Fold@Home استفاده کنند. پس از دانلود کردن این نرم‌افزار، اپلیکیشنی روی پی‌سی نصب و در پس‌زمینه رایانه افراد فعال می‌شود و بخشی از ظرفیت قدرت پردازش دستگاه که استفاده نمی‌شود را به کار می‌گیرد. یکی از گرو‌ه‌های کاربران بازی‌های رایانه‌ای به نام PC Master Race با شرکت انویدیا همکاری می‌کند تا کاربران را به دانلود این نرم‌افزار Fold@Home تشویق می‌کند. در حال حاضر هشت پروژه با استفاده از قدرت رایانش جمعی محاسبات پیچیده مربوط به جست‌وجوی واکسن کووید ۱۹ را انجام می‌دهند. این روند از هزینه آزمایشگاه‌های پزشکی می‌کاهد زیرا به این ترتیب آنها مجبور نیستند از ابررایانه‌های گران‌قیمت برای پردازش اطلاعات استفاده کنند. انویدیا همچنین از تولیدکنندگان دیگر تراشه خواسته افراد را به استفاده از اپلیکیشن Fold@Home تشویق کنند.

آمازون ۱۰۰ هزار نفر استخدام می‌کند

رویترز| شرکت آمازون به‌تازگی اعلام کرده که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالات متحده امریکا و رشد ناگهانی تقاضای مشتریان برای خرید آنلاین قصد دارد حدود ۱۰۰ هزار نفر را به منظور تحویل کالاها استخدام کند. به گزارش ایسنا، شرکت آمازون که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های فروشگاه آنلاین و اینترنتی در جهان به شمار می‌رود، به‌تازگی اعلام کرده که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالات متحده و استقبال بی‌نظیر شهروندان امریکایی از خریدهای اینترنتی، مجبور خواهد شد ۱۰۰ هزار نفر را برای تحویل کالاها و محصولات خریداری شده به دست مشتریان استخدام کند تا بدین‌ترتیب بتوانند کار خود را به بهترین شکل و سرعت ممکن انجام دهد و رضایت مشتریانش را جلب کند. این روزها که ویروس خطرناک و مرگبار کرونا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده امریکا ریشه دوانده، موجب ترس و واهمه شهروندان شده و آنها را به سوی خریدهای اینترنتی و آنلاین به جای خرید حضوری از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای که معمولاً تجمعات گسترده در آنها رخ می‌دهد، جذب کرده و کشانده است. طبق اعلام آمازون، این شرکت قصد دارد در کنار افزایش نرخ استخدامی خود، حقوق و دستمزد بیشتری را نیز به کارمندان کارگران و پرسنل خود در امریکا و اروپا بدهد، چرا که کار آنها بسیار بیشتر و فشرده‌تر از پیش شده است. گفته می‌شود این اقدام برای این شرکت بزرگ بالغ بر ۳۵۰ میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.

جریمه هنگفت اپل به خاطر سیاست ضدرقابتی

ونتوربیت| آژانس رقابتی فرانسه اپل را 1.23 میلیارد دلار جریمه کرد. به گفته این آژانس، اپل به شکل غیرقانونی به توزیع‌کنندگان محصولات خود دستور داده تا قیمت محصولات این شرکت را تثبیت کرده و رقابت را از بین ببرند. به گزارش دیجیاتو، این تصمیم توسط آژانس رقابت کشور فرانسه گرفته شده و بیشترین جریمه این سازمان تاکنون محسوب می‌شود. به گفته این آژانس، اپل شرکت‌های توزیع‌کننده مثل تک‌دیتا و اینگرام‌میکرو را ملزم کرده تا قیمت محصولات را تثبیت کنند و به عبارت دیگر از رقابت کردن بپرهیزند. ایزابلا داسیلوا، رییس آژانس رقابت فرانسه گفت که این آژانش سنگین‌ترین جریمه خود تا به امروز را علیه یک بازیگر اقتصادی اعلام کرده و جریمه را بر مبنای اندازه بسیار بزرگ این شرکت تنظیم کرده است. آژانس یادشده شرکت‌های تک‌دیتا و اینگرام‌میکرو را نیز به ترتیب 84.7 و 69 میلیون دلار جریمه کرد. به گفته این سازمان، توافق اپل با شرکت‌های مذکور برای تثبیت قیمت برخی خدمات و محصولات این شرکت بوده و شامل آیفون نمی‌شده است. به نظر می‌رسد این پرونده ریشه در نزاعی دارد که بین اپل و یکی از بزرگ‌ترین نمایندگی‌های فروش این شرکت در فرانسه یعنی «eBizcuss» وجود داشت. این فروشنده اپل را به سوءاستفاده از قدرت متهم کرد و سال 2012 به دلیل آنچه رقابت نابرابر اعلام شده به تعطیلی کشیده شد. این شرکت جزوی از برنامه «Premium Reseller» اپل بود که شامل فروشگاه‌هایی می‌شود که فقط محصولات اپل را می‌فروشند. اپل این تصمیم را دلسردکننده خواند و گفت که به آن اعتراض می‌کند.

نگرانی غول‌های تکنولوژی از ضعف هوش مصنوعی

رویترز| برخی از غول‌های تکنولوژی به‌تازگی درخصوص خطاهای هوش مصنوعی برای حذف اشتباهی محتوا در شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرده‌اند. به گزارش ایسنا، از آنجایی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچون غول‌های تکنولوژی نظیر گوگل، فیس‌بوک و توئیتر همگی از کارمندان و پرسنل خود درخواست کرده‌اند که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا به‌صورت دورکاری از منزل خود به کار و فعالیت‌های شغلی خود بپردازند، هم‌اکنون نگرانی‌های جدیدی مبنی بر حذف اشتباهی برخی از محتواهای اینترنتی موجود در شبکه‌های اجتماعی توسط هوش مصنوعی به وجود آمده است؛ چرا که معمولا درخصوص شناسایی و تشخیص برخی محتواهای مورددار توسط فناوری هوش مصنوعی، حذف آنها با تایید کارمندان و متخصصان و پرسنل مربوطه انجام می‌شد و در صورتی که معلوم و مشخص می‌شد که این محتوای شناسایی‌شده ناقض برخی قوانین نظیر حریم خصوصی کاربران باشد، از پلتفرم شبکه اجتماعی مربوطه حذف می‌شود. اما حالا که تمامی ادارات و شرکت‌های غول‌های تکنولوژی خالی از کارمند و متخصص شده است، به نظر می‌رسد که کنترل محتواهای شبکه‌های اجتماعی تنها توسط فناوری هوش مصنوعی امکان‌پذیر نیست بلکه نیازمند نظارت و تخصص متخصصان است که دیگر تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا در ادارات خود حضور ندارند.

دورکاری کارمندان، اپلیکیشن مایکروسافت را از کار انداخت

ورج| مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) در اروپا از دسترس خارج شد. این اتفاق همزمان با شیوع ویروس کرونا و دورکاری میلیون‌ها کارمند در کشورهای اروپایی رخ داد و کاربران قادر به ارسال پیام نبودند. به گزارش دیجیاتو، بخش پشتیبانی مایکروسافت با انتشار توییتی اعلام کرد که از مشکل مایکروسافت تیمز باخبر بوده و در حال رفع مشکلات مربوط به ارسال پیام در این سرویس است. ابزار چت مایکروسافت در بدترین زمان ممکن از کار می‌افتد؛ بسیاری از شرکت‌ها از کارمندان خود درخواست کرده‌اند تا از منزل کار کرده و به‌وسیله ابزارهایی مثل مایکروسافت تیمز با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. حتی مدارس هم از مایکروسافت تیمز برای برگزاری کلاس‌های درسی به شکل اینترنتی استفاده می‌کنند. برخی مدرسه‌های هلند از دانش‌آموزان درخواست کرده‌اند تا برای مطرح کردن سوالات خود از این نرم‌افزار استفاده کنند. مایکروسافت تیمز برای دومین مرتبه در سال جاری میلادی از کار می‌افتد. این ابزار اوایل فوریه به خاطر فراموشی مایکروسافت در تمدید کردن گواهینامه SSL از دسترس خارج شده بود. غول نرم‌افزاری سرانجام پس از گذشت سه ساعت مشکلات تیمز را رفع کرد و به خاطر از کار افتادن این ابزار عذرخواهی کرد. چند ساعت پیش از کار افتادن مایکروسافت تیمز، اکس باکس لایو نیز برای مدت کوتاهی از دسترس خارج شد. مایکروسافت دلیل از کار افتادن این سرویس را اعلام نکرده، ولی احتمالاً به‌دلیل افزایش شدید تعداد کاربران رخ داده که به‌دلیل بحران کرونا خانه‌نشین شده‌اند و خود را با بازی کردن سرگرم می‌کنند.

 

ارسال نظر