دنیای فناوری

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۷۲۹

تأخیر در ارسال سفارشات و اتمام موجودی در آمازون

سی‌ان‌بی‌سی| آمازون اعلام کرد شیوع ویروس کرونا تحویل به موقع کالاها در سرویس پرایم را با اختلال مواجه کرده و برخی اقلام ضروری منزل نیز رو به اتمام هستند. به گزارش دیجیاتو، آمازون با انتشار بیانیه‌ای گفت که افزایش شدید خریدهای اینترنتی سبب شده تا ارسال سفارشات با تأخیر انجام شود. این شرکت اضافه کرد که به‌شکل شبانه‌روزی در حال همکاری با فروشندگان است تا از موجود بودن تمامی کالاها اطمینان حاصل کرده و با افزایش نیروها، تمامی سفارشات را طبق زمانبندی به دست خریداران برساند. برخی از کالاهای پرفروش مثل آب معدنی و دستمال توالت در آمازون تمام شده‌اند و مشتریان که تا پیش از بحران کرونا کالاها را بسیار سریع و پس از یک یا دو روز دریافت می‌کردند، حالا باید سفارشات خود را چند روز دیرتر تحویل بگیرند. به گفته این شرکت، کالا پس از اضافه شدن به سبد خرید، چهار روزه به دست مشتری می‌رسد. سرویس «آمازون پرایم» نیز که کالاها را یکی دو روزه ارسال می‌کرد، به‌خاطر شیوع ویروس کرونا با تأخیر آنها را به دست مشتریان می‌رساند. سرویس‌های سوپرمارکتی آمازون یعنی «Prime Now» و «Amazon Fresh» نیز تا چندین روز در تأمین کالاها دچار مشکل شدند یا نتوانستند سفارشات را تحویل دهند. افزایش تقاضای شدید، آمازون را با چالش‌های لجستیکی مواجه کرده است. این شرکت برای تأمین کالاها تلاش زیادی می‌کند، ولی تعطیلی برخی کارخانه‌ها در چین و کشورهای دیگر روند تأمین را با مشکل روبرو کرده است. علاوه بر این بعضی کارمندان مرکز تأمین این فروشگاه سر کار حاضر نشده و دورکاری می‌کنند.

اجبار شهروندان  به قرنطینه خانگی با پهپاد

گیزمودو| پلیس اسپانیا پس از اعلام وضعیت اضطراری در این کشور، از تکنولوژی‌هایی که در اختیار دارد، برای برقراری نظم و قانون استفاده خواهد کرد. به گزارش دیجیاتو، پلیس این کشور از پهپاد‌های بسیار پرسروصدا برای کنترل مردم بهره خواهد برد تا از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کند. این اقدام پلیس اسپانیا ابتدا توسط رییس پلیس این کشور در توییتر اعلام و سپس توسط نیروهای پلیس در سطح شهر مادرید اجرایی شد. پهپاد‌های پلیس مادرید که توسط یکی از اعضای نیروی حفاظتی کنترل می‌شد، به بلندگو‌های بسیار بلند مجهز شده بود. این پهپاد‌ها به شهروندان مادرید اعلام می‌کرد که نباید در سطح شهر تجمع کنند و باید هر چه زودتر به خانه‌هایشان برگردند. پلیس اسپانیا در توییتر نوشت: «ما از هیچ راهی برای حفاظت از جان مردم و شهروندان کوتاهی نمی‌کنیم. با این حال برخی از شما کار را برای ما سخت می‌کنید.» مدیر ناوبری هوایی اسپانیا (ENAIRE) هم در توییتر اعلام کرده هماهنگی‌های لازم برای به پرواز در آوردن این پهپاد‌ها توسط نیروی پلیس انجام شده و حتی نیروی هوایی این کشور نیز در جریان است. مدیر ناوبری هوایی اسپانیا می‌گوید «هدف ما این است که به جامعه یادآوری کنیم باید در خانه بمانند.» اقدامات پلیس اسپانیا پس از اعلام وضعیت اضطراری در سراسر اسپانیا توسط پرز سانچز نخست وزیر این کشور صورت گرفته است. بر اساس اعلام دولت اسپانیا، تمامی شهروندان باید برای مدت ۱۵ روز در خانه‌های خود قرنطینه شوند تا از شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا جلوگیری شود. اسپانیا دومین کشور در اروپاست که بیشترین تلفات را از این ویروس داشته است.

افزایش محبوبیت نسخه‌های غیررسمی «واتس‌اپ»

گیزچاینا| با وجود اینکه در ماه‌های اخیر ویژگی‌های جدیدی به واتس‌اپ اضافه شده، محبوبیت نسخه‌های غیررسمی واتس‌اپ مانند GBWhatsApp، YoWhatsApp و FMWhatsApp به‌صورت قابل توجهی در حال افزایش است. به گزارش دیجیاتو، پیام‌رسان‌های بی‌شماری در سال‌های اخیر توسعه پیدا کرده‌اند، اما واتس‌اپ محبوب‌ترین آنها محسوب می‌شود. این پیام‌رسان تحت مالکیت فیس‌بوک، به‌صورت ماهانه دارای 1.5 میلیارد کاربر فعال است. این پیام‌رسان علی‌رغم محبوبیت بالا، از نظر به‌روزرسانی و ارایه قابلیت‌های جدید عملکرد ناموفقی داشته و همین عامل باعث شده نسخه‌های غیررسمی زیادی برای آن توسعه پیدا کنند. بر اساس گزارش‌های اخیر، محبوبیت نسخه‌های غیررسمی این پیام‌رسان در برخی مناطق افزایش چشمگیری پیدا کرده است. در حال حاضر اپلیکیشن‌های اندرویدی زیادی بر پایه واتس‌اپ توسعه پیدا کرده‌اند که ویژگی‌های بیشتری در مقایسه با نسخه اصلی دارند. برای مثال برنامه GBWhatsApp حتی در صورت پاک کردن استاتوس، امکان مشاهده آن را برای کاربران فراهم می‌کند. در برخی مناطق جهان، نسخه‌های غیر رسمی واتس‌اپ در مقایسه با نسخه اصلی محبوبیت بیشتری دارد. برخی از این اپلیکیشن‌ها امکان استفاده از چندین حساب در یک دستگاه را برای کاربران فراهم می‌کنند و همچنین توسط آنها می‌توان فایل‌های حجیم را انتقال داد. در کشورهای آفریقایی، برنامه غیر رسمی GBWhatsApp محبوبیت بالایی دارد. واتس‌اپ تا به امروز تلاش‌های زیادی برای عدم استفاده از این برنامه‌ها کرده، اما چندان کارآمد نبوده‌اند. علاوه بر واتس‌اپ و GBWhatsApp، برنامه‌های غیررسمی YoWhatsApp و FMWhatsApp نیز محبوبیتی در کشورهایی مانند نیجریه، کنیا و آفریقای جنوبی دارند.

 

ارسال نظر