دنیای فناوری

۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۰:۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۶۵۱۰۷

هشدار امنیتی به کاربران گوشی‌های اندرویدی قدیمی

کارشناسان امنیتی به کاربران دستگاه‌های اندرویدی قدیمی هشدار دادند که به علت عدم دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی در معرض نفوذ هکرها قرار خواهند گرفت. به گزارش ایسنا، نتایج تحقیقات جدید کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد از کاربران گوشی و تبلت‌های اندرویدی هنوز از نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل استفاده می‌کنند که تحت پشتیبانی گوگل نیستند، این بدان معناست که شرکت گوگل، به عنوان توسعه‌دهنده  سیستم عامل اندروید، به‌روزرسانی و آپدیت‌های امنیتی جدیدی که برای نسخه‌های جدیدتر این سیستم عامل منتشر می‌کند را برای نسخه‌های قدیمی ارایه نمی‌دهد. به گفته این کارشناسان، گوشی و تبلت‌های اندرویدی که نسخه سیستم عامل آنها اندروید ۴ یا قدیمی‌تر است، در معرض بیشترین آسیب‌پذیری و احتمال نفوذ هکرها و مجرمان سایبری قرار دارند. همچنین کاربرانی که نسخه اندروید گوشی آنها ۷ است ولی امکان به‌روزرسانی آن به نسخه جدیدتر را ندارند، نیز باید نگران امنیت دستگاه خود باشند. به‌طور کلی آنها بر این باورند که حتی در صورتی که نسخه اندروید گوشی و دستگاه‌های هوشمند کاربران جدید باشد ولی در دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی که گوگل هر از گاهی منتشر می‌کند، سهل‌انگاری کرده یا دیر اقدام به آپدیت گوشی خود کنند، نیز به همان اندازه در معرض خطر و آسیب‌پذیری قرار دارند.

راهکار جدید استارت‌آپ‌ها برای کاهش شیوع کرونا

استارت‌آپ‌های تحویل کالا در امریکا به تازگی تصمیم به تحویل محموله‌ها بدون نیاز به ارتباط مستقیم با مشتری گرفته‌اند تا احتمال ابتلا به کرونا کاهش پیدا کند. به گزارش دیجیاتو از تک‌کرانچ، یکی از استارت‌آپ‌های تحویل کالا در امریکا، «Postmates» اعلام کرده قابلیت تحویل محموله بدون نیاز به ارتباط مستقیم را برای کاربرانی که ترس ابتلا به ویروس کرونا را دارند، فعال می‌کند. استارت‌آپ دیگری با نام «Instacart» نیز چنین قابلیتی را برای کاربران خود درنظر گرفته و اعلام کرده به علت شیوع کرونا، فروش آن نسبت‌به هفته گذشته 10 برابر افزایش پیدا کرده است. کاربران این استارت‌آپ به گزینه «تحویل پشت در» دسترسی دارند. ماه گذشته میلادی سرویس‌های مشابه در کشور چین، چنین قابلیتی را برای کاربران خود درنظر گرفتند. با شیوع ویروس کرونا در ووهان، بسیاری از مغازه‌ها در این شهر تعطیل شدند. این موضوع مغاز‌ه‌داران را مجبور به ارسال کالا به مشتریان خود کرد. تحویل کالا بدون نیاز به ارتباط مستقیم میان مشتری و فرد تحویل‌دهنده، روش مناسبی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شود. در حالی که بسیاری از کاربران در کشور امریکا از رویه جدید این استارت‌آپ‌ها استقبال کرده‌اند، شماری معتقدند چنین روشی باعث کاهش درآمد کارگران می‌شود. استارت‌آپ Postmates اعلام کرده چنین رویه‌ای به نفع مشتری و پیک خواهد بود. سخنگوی این استارت‌آپ گفته است: ‌«بهداشت و ایمنی جامعه برای Postmates در اولویت قرار دارد و ما راه‌های پیشگیرانه CDC را با کاربران خود به اشتراک گذاشته‌ایم. گزینه‌ای در اختیار مشتریان خود قرار داده‌ایم که امکان ترک کالا بدون تماس را برای آنها فراهم می‌کند. ما کارمندان، بازرگانان و مشتریان را به پیروی از این اقدامات پیشگیرانه ترغیب می‌کنیم. در حالی که مانند گذشته با شرکت‌ها کار می‌کنیم، وضعیت را نیز از نزدیک بررسی خواهیم کرد و برای تامین منابع لازم برای کاهش خطرات کمک می‌کنیم.» استارت‌آپ Instacart نیز اعلام کرده است: «هدف ما، ادامه همکاری با تمام جامعه کاربری خود به صورت ایمن است. به مشتریان خود اطمینان می‌دهیم که بدون وقفه به سرویس‌های ما دسترسی خواهند داشت.» اگرچه در حال حاضر تنها دو استارت‌آپ در ایالات متحده امریکا چنین قابلیتی را برای کاربران خود درنظر گرفته‌اند، اما انتظار می‌رود با شیوع بیشتر کرونا استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بیشتری به این جمع اضافه شوند. تا به امروز نزدیک به 100 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

قابلیت استوری به توییتر هم می‌آید

به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی توییتر قصد دارد قابلیت جدیدی را که شبیه به استوری اینستاگرام است، به پلتفرم خود بیفزاید. به گزارش ایسنا، گزارش‌های منتشرشده در tech news network حاکی از آن است که شبکه اجتماعی توییتر در حال تست قابلیت آزمایشی جدیدی در برزیل است که به کاربران اجازه می‌دهد توییت‌های خود را در قالب استوری که تنها ۲۴ ساعت روی حساب کاربری آنها ظاهر و پدیدار می‌شود، با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. این توییت‌های موقتی ۲۴ ساعته که شباهت زیادی به استوری‌های اینستاگرام و واتس‌اپ دارند، Fleets نامیده می‌شود که قابلیت لایک، ریپلای و ریتوییت را نخواهند داشت. این اقدام توییتر تحت تاثیر اظهارات و اقدامات جدید بزرگ‌ترین رقیب خود یعنی فیس‌بوک صورت گرفته که پیشتر اعلام کرده بود تمرکز شبکه‌های اجتماعی روی توسعه قابلیت‌ها و محصولاتی است که اهمیت بیشتری برای حفظ حریم خصوصی کاربران قائل می‌شوند و به‌صورت دایمی در صفحات کاربری آنها قرار نمی‌گیرد. این قابلیت هم‌اکنون تنها برای کاربران برزیل قابل دسترسی است و در صورت استقبال مناسب و موفقیت عملکرد آن برای کاربران سایر کشورهای جهان نیز ارایه و منتشر خواهد شد.

 

ارسال نظر