گوگل برای همکاری مجدد با هواوی از دولت امریکا درخواست مجوز کرد

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۵۸۶
گوگل برای همکاری مجدد با هواوی از دولت امریکا درخواست مجوز کرد

جی‌اس‌ام‌آرنا| با وجود محدودیت‌هایی که طبق دستور ترامپ برای تجارت شرکت‌های امریکایی با شرکت چینی هواوی وضع شده، گوگل برای آغاز مجدد همکاری با این شرکت از دولت امریکا درخواست مجوز کرده است. به گزارش زومیت، طی ماه‌های گذشته رییس‌جمهوری امریکا کلیه همکاری‌های تجاری دولت امریکا و شرکت‌های تابعه این کشور با شرکت هواوی را ممنوع کرد؛ اما یکی از مهم‌ترین اثرات این ممنوعیت مربوط به همکاری شرکت هواوی و گوگل در خصوص استفاده از سرویس‌های موبایل گوگل یا

 Google Mobile Services در تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی این شرکت بوده است. در پی این مشکل، شرکت هواوی با ارایه سرویس‌های خود تحت HMS یا Huawei Mobile Services یک جایگزین برای GMS گوگل برای خود ساخت تا وابستگی خود به اکوسیستم گوگل را دور بزند. اما سمیر سامات، معاون اندروید و گوگل‌پلی اعلام کرد گوگل از دولت امریکا درخواست مجوزی کرده که امکان همکاری مجدد بین گوگل و هواوی برقرار شود. سامات مشخص نکرده که چه زمانی در رابطه با این درخواست تصمیم‌گیری می‌شود؛ اما گوگل حداقل فعلا امکان دخالت مستقیم در این تصمیم را نخواهد داشت.

کاخ سفید پیش از این به برخی شرکت‌های امریکایی مجوز تجارت با هواوی را داده است. از جمله مایکروسافت که پیش از این موفق به گرفتن چراغ سبز از دولت برای ادامه همکاری‌های تجاری با هواوی شده است. موافقت با درخواست مایکروسافت اجازه می‌دهد هواوی ارایه لپ‌تاپ‌های خود با سیستم عامل ویندوز و سایر محصولات و خدمات مایکروسافت را ادامه دهد. برای گوگل دریافت این مجوز به معنی امکان ارایه GMS و سایر سرویس‌های مشابه به ابزارهای اندرویدی ساخت هواوی است. تا پیش از دستور ممنوعیت تجارت با هواوی از سوی ترامپ، گوگل به مشتریان موبایل‌های اندرویدی اخطار داده بود که امکان دسترسی به سرویس موبایلی گوگل (GMS) از طریق تولیدات شرکت هواوی وجود ندارد. هواوی نیز امکان نصب پیش‌فرض سرویس‌های گوگل روی موبایل‌ها و تبلت‌های اندرویدی‌ای را که پس از دستور ترامپ تولید یا به بازار عرضه کرده است ندارد. اما این سوال مطرح است که آیا هواوی توسعه HMS را در صورت دریافت مجوز همکاری گوگل از دولت امریکا متوقف می‌کند؟ در این صورت این به معنی اعتماد مجدد این شرکت و سایر شرکت‌های سازنده موبایل‌های اندرویدی به گوگل و دولت امریکاست. تصمیمی که آینده نتیجه آن را مشخص می‌کند.

 

 

ارسال نظر