اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۰۶۴

IGTV اینستاگرام  در معرض حذف

اخبار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که احتمالا یکی از قابلیت‌های کم‌کاربرد اینستاگرام به زودی حذف خواهد شد.

یکی از قابلیت‌های جدید و محبوب اینستاگرام، IGTV بود که در جولای سال ۲۰۱۸ میلادی به پلتفرم این شبکه اجتماعی پرطرفدار اضافه شد و کاربران فراوانی را به سمت و سوی خود جلب کرد. در واقع این قابلیت به کاربران اینستاگرام اجازه می‌داد تا به تماشای ویدیوهای طولانی‌تر از یک دقیقه نیز بپردازند.بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب سایت phonearena، به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، قابلیت IGTV در اینستاگرام به منظور رقابت با شبکه اجتماعی یوتیوب که هم‌اکنون بزرگ‌ترین پلتفرم ویدیویی در جهان به شمار می‌رود، اضافه شد.

حالا به نظر می‌رسد که اینستاگرام قصد دارد تغییر و تحولات جدیدی را در پلتفرم خود در رابطه با این قابلیت محبوب ایجاد کند و آن نیز حذف آیکون IGTV در قسمت بالا سمت راست صفحه اصلی این شبکه اجتماعی است.

اینستاگرام در پاسخ به سوال گزارشگر وب‌سایت تک کرانچ در این خصوص اظهار کرده است: از آنجایی که خیل عظیمی از کاربران از ویدیوهای IGTV تنها در قسمت Explore یا Feed اینستاگرام استفاده و تماشا می‌کنند و تعداد بسیار کمی از آنها با کلیک روی آیکون اختصاصی آن در گوشه سمت راست و بالای این اپلیکیشن به تماشای ویدیوهای آن می‌پردازند، می‌خواهیم این آیکون را که مورد استفاده کاربران نیست، حذف کنیم.

بدین‌ترتیب به نظر می‌رسد که دیگر اپلیکیشن جداگانه و مستقل IGTV اینستاگرام نیز کاربردی نداشته باشد و پشتیبانی از آن به زودی از سوی این شرکت پایان یابد.

مرورگر مایکروسافت پوست‌اندازی کرد

مایکروسافت بعد از راه‌اندازی مرورگر اج و جایگزین کردن آن با اینترنت اکسپلورر در سال ۲۰۱۵، حالا نسل جدیدی از این مرورگر را عرضه کرده است.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، مایکروسافت می‌گوید نسخه جدید اج از نو و به‌طور کاملا پوست اندازی شده طراحی شده و با تمامی سیستم عامل‌های پرطرفدار سازگاری دارد.در نسخه جدید اج از یک موتور کاملا متحول شده استفاده گردیده است که با بررسی کدهای صفحات وب آنها را به بهترین نحو بر روی نمایشگر به نمایش درمی آورد. اگر چه این تغییر برای کاربران چندان محسوس نیست، اما باعث افزایش سرعت و ارتقای عملکرد مرورگر مذکور می‌شود.در اج از یک موتور دیگر به نام کرومیوم هم استفاده شده که توسط گوگل و برخی شرکت‌های همکار با آن طراحی شده و موتوری متن باز است. لذا همگان می‌توانند از آن استفاده کنند. کرومیوم در مرورگر کروم گوگل و برخی مرورگرهای دیگر مانند اپرا و بریو هم مورد استفاده قرار گرفته است. این تحول باعث می‌شود وب سایت‌ها در زمان استفاده از اج به شکلی نرم‌تر و روان‌تر باز شوند و گشت و گذار در آنها با اختلال کمتری صورت بگیرد.

افزوده شدن گزینه‌هایی برای کنترل بیشتر حریم شخصی و جلوگیری از سرقت داده‌های خصوصی افراد، یکی دیگر از تغییرات اج است. همچنین انتقال یا دریافت داده‌های ذخیره شده در نسخه جدید اج با تغییرات تازه تسهیل شده است. نسخه تازه اج با سیستم عامل‌های جدید ویندوز، مک، اندروید و‌ای او اس سازگاری دارد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بارگذاری این مرورگر می‌توانند به نشانی microsoft.com/en-us/edge مراجعه کنند.

جریمه 126 میلیون دلاری نقض حریم شخصی

نهاد مسوول رسیدگی به تخلفات شرکت‌های فناوری در زمینه حفاظت از حریم شخصی کاربران در اتحادیه اروپا از جریمه 126 میلیون دلاری برخی موسسات متخلف خبر داده است.

گزارشی که توسط نهاد جی دی پی آر وابسته به اتحادیه اروپا منتشر شده، نشان می‌دهد اعمال جریمه بر علیه برخی شرکت‌های فناوری در قاره سبز حاصل حدود ۱۶۰ هزار مورد سرقت داده‌های شخصی کاربران بوده است.

بخش عمده سرقت داده‌های خصوصی کاربران در انگلیس، آلمان و هلند رخ داده و تعداد گزارش‌های ارایه شده در این زمینه به جی دی پی آر در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل از آن ۱۲.۶ درصد افزایش یافته است. GDPR حق دارد شرکت‌های متخلف را برابر با ۴ درصد از کل درآمد سالانه آنها جریمه کند.

بیشترین جریمه اعلام شده در میان شرکت‌های غیراروپایی مربوط به گوگل در فرانسه است که موظف به پرداخت جریمه ۵۷ میلیون دلاری به علت عدم شفافیت است. در این بین شرکت‌ای ای جی در انگلیس هم که مالک خطوط هواپیمایی بریتانیاست مجبور به پرداخت جریمه ۲۳۸ میلیون دلاری به علت بی‌دقتی در زمینه نگهداری از اطلاعات خصوصی مسافران خود شده است.

 

ارسال نظر