دنیای فناوری

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۰:۴۲:۰۵
کد خبر: ۱۶۱۳۶۶

افزایش محبوبیت سایت‌های پخش زنده اینترنتی

آسین ایج| سایت‌های پخش زنده فیلم و موسیقی روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند و محبوبیت این صنعت به‌طور کلی نسبت به سال قبل 12 درصد افزایش یافته است. به گزارش فارس، رقابت خدمات پخش زنده اینترنتی یا استریم که انبوهی از فیلم و سریال را به‌طور زنده و بدون نیاز به بارگذاری در دسترس عموم قرار می‌دهند، بر علاقه کاربران به استفاده از این خدمات افزوده است. پیش از این تصور می‌شد زیاد شدن تعداد سایت‌ها و خدمات استریم باعث کاهش محبوبیت آنها می‌شود، اما بررسی‌های استریم المنتس عکس این مطلب را نشان می‌دهد. از جمله شبکه‌های اجتماعی که از رشد سایت‌های استریم بهره برده، فیس‌بوک است که با رشدی 6 درصدی مواجه بوده است. رشد میزان ساعات استفاده از خدمات استریم به ازای هر کاربر 78 درصد بوده است. گزارش استریم المنتس که مربوط به سه ماهه چهارم سال 2019 است، نشان می‌دهد یکی از خدمات پخش مستقیم یا استریم روبه‌رشد، اجرای بازی‌های آنلاین بدون نیاز به بارگذاری آنهاست. استفاده از این خدمات تنها از طریق فیس‌بوک 210 درصد رشد نشان می‌دهد. پیش‌بینی‌ها حاکی‌ است که این رشد در سال جاری میلادی هم ادامه یابد.

گروه هکری لازاروس حمله به ارزهای دیجیتال را آغاز کرد

آسین ایج| شرکت امنیتی روسی کاسپراسکای از تغییراتی اساسی و مهم در تاکتیک‌های گروه هکری لازاروس خبر داد که نشانه علاقه‌مند شدن آنها به سرقت ارزهای دیجیتال است. به گزارش مهر، بررسی‌های جدید کاسپراسکای نشان می‌دهد گروه هکری لازاروس از سال ۲۰۱۸ به سرقت ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شده و در همین راستا عملیاتی موسوم به اپل جئوس را به اجرا گذاشت. این عملیات مخرب در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه یافته و لازاروس با کسب تجارب قبلی گام‌های محتاطانه‌ای را برای استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف در همین زمینه برداشته است. از جمله برنامه‌های مورد استفاده برای سرقت ارزهای دیجیتال تلگرام است. قربانیان حملات گروه هکری لازاروس اهل کشورهای مختلفی مانند انگلیس، لهستان، روسیه و چین هستند. همچنین برخی شرکت‌های فعال در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیز به همین علت دچار مشکل شده‌اند. گروه یادشده در سال ۲۰۱۸ بدافزار قدرتمندی برای حمله به رایانه‌های مک تولید کرد که وب‌سایت‌های ثالث را آلوده می‌کرد و کاربرانی که به آنها مراجعه می‌کردند شاهد آلوده شدن رایانه‌های خود و سرقت ارزهای دیجیتالشان بودند.

کمک ۴ میلیارد دلاری واقعیت افزوده به امارات

تک‌رادار| واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو تکنولوژی پرکاربردی هستند که دولت امارات متحده عربی، سرمایه‌گذاری هدف‌داری روی آنها انجام داده است. از همین رو دولت این کشور انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰، بالغ بر یک درصد از این طریق به تولیدات ناخالص ملی خود بیفزاید. به گزارش دیجیاتو، شاید رقم یک درصد چندان چشمگیر نباشد، ولی با کمی حساب و کتاب می‌توان متوجه شد که این عدد، حدود ۴.۱ میلیارد دلار می‌شود که تنها قرار است از راه بهره‌برداری از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) به دست بیاید. بر اساس گزارش‌های شرکت PwC خاورمیانه، بخش زیادی از اقتصاد امارات متحد عربی به کمک درآمد‌های حاصل از AR (حدود ۲.۸ میلیارد دلار) و VR (حدود ۱.۳ میلیارد دلار) تامین خواهد شد. از همه مهم‌تر این است که این تکنولوژی برای تمامی صنایع مفید است. برای مثال بیش از همه ارایه‌دهندگان خدمات درمانی و بخش فروش از آن بهره خواهند برد و این کشور امیدوار است ۴۰هزار شغل جدید از این طریق ایجاد کند. مدیر بخش دیجیتال PwC خاورمیانه می‌گوید: «هیچ جای دیگری بهتر از امارات متحده عربی برای نوآوری و تغییرات مناسب نیست. با به بلوغ رسیدن تکنولوژی AR و VR، انتظار داریم هر دوی این تکنولوژی‌ها به‌صورت محسوسی روی اقتصاد این کشور تاثیر بگذارند. این تکنولوژی‌ها به ما اجازه می‌دهد تا به‌سادگی از نسل فعلی به فرآیندهای تاثیرگذارتر منتقل شویم.»

افزونه مرورگر اطلاعات مشتریان آمازون را جمع‌آوری کرد

دیلی‌میل| شرکت آمازون اعلام کرده یک افزونه مرورگر که در فرآیند خرید آنلاین به مشتریان کمک می‌کند، اطلاعات شخصی آنان از جمله نام و آدرس پستی را جمع‌آوری کرده است. به گزارش مهر، به نظر می‌رسد افزونه مرورگری به نام Honey اطلاعات کاربران را فاش می‌کند. شرکت آمازون از کاربرانش خواسته تا این افزونه را حذف کنند. افزونه مذکور در فرآیند خرید به مشتری کمک می‌کند و رایگان است. هنگامی که مشتری مشغول خرید آنلاین است، این افزونه به‌طور اتوماتیک کدهای کوپن تخفیف را می‌یابد و ثبت می‌کند. اما اکنون آمازون اعلام کرده افزونه مذکور یک ریسک امنیتی است. این شرکت اعلام کرده هنگامی که در فصل تعطیلات مشتریان مشغول بررسی و خرید از وب‌سایت آمازون بوده‌اند، سرویسHoney اطلاعات کاربران را جمع‌آوری کرده است. اتهامات در حالی اعلام می‌شود که یک هفته قبل شرکت پرداخت آنلاین «پی پال» این سرویس را به قیمت ۴ میلیارد دلار خرید. برخی از کارشناسان معتقدند دلیل این ادعای آمازون نگرانی درباره رقابت در بازار است.

 

ارسال نظر