دنیای فناوری

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۲۲

محافظ گوشی که باکتری‌ها را می‌کشد

انگجت| گوشی‌های هوشمند مملو از باکتری‌های خطرناک هستند و می‌توانند سلامت انسان را به خطر بیندازند، اما یک محافظ گوشی ضدباکتری می‌تواند این مشکل را برطرف کند. به گزارش مهر، بسیاری از افراد عادت دارند گوشی‌شان را با خود به همه جا ببرند و این موضوع تلفن همراه را به ابزاری آلوده مبدل می‌کند، اما یک شرکت تجاری به نام اوترباکس یک پوشش محافظ تلفن همراه ضدمیکروبی تولید کرده که قادر به از بین بردن باکتری‌هاست. این پوشش ضدباکتری هم میکروب‌های خطرناک را می‌کشد و هم از رشد آنها روی نمایشگر گوشی که دست انسان به‌طور مرتب با آن تماس دارد، جلوگیری می‌کند. پوشش یادشده در مقایسه با پوشش‌های عادی تولیدشده برای حفاظت از نمایشگر پنج برابر بیشتر ضدخش است. پوشش مذکور که در آینده نزدیک در ابعاد مختلف به بازار می‌آید با طیف گسترده‌ای از گوشی‌های اندرویدی و همین‌طور آیفون سازگاری دارد. قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است.

اپل ویژگی‌های آیفون جدید را لو داد

آسین‌ایج| اپل به طور تصادفی اطلاعاتی را در مورد ویژگی‌های جدید آیفون خود منتشر کرده که نشان می‌دهد این گوشی دارای حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر و نیز دوربین سلفی جاساز شده جدیدی است. به گزارش مهر، در ماه‌های اخیر اطلاعاتی در مورد برخی ویژگی‌های آیفون جدید منتشر شده که از جمله آنها می‌توان به سازگاری آن با شبکه‌های نسل پنجم، شارژ باتری بالا و غیره اشاره کرد. اما اطلاعات افشاشده توسط اپل به‌طور تصادفی نشان می‌دهد این بار هم دوربین و هم حسگر اثر انگشت آیفون در زیر نمایشگر جاسازی شده‌اند و با انگشت قابل لمس نیستند. این مساله به‌خصوص با توجه به انتقادهای گسترده در مورد طراحی زمخت و غیرحرفه‌ای دوربین‌های آیفون‌های قبلی قابل توجه است. البته هنوز مشخص نیست که دوربین اصلی آیفون هم تخت‌تر شده یا انتقال دوربین به زیر نمایشگر تنها در مورد دوربین سلفی آیفون انجام شده است. اولین بار سایت لتس‌گو‌دیجیتال با بررسی چند اختراع جدید ثبت‌شده اپل که مدتی توسط این شرکت در فضای مجازی در دسترس قرار گرفت، از این موضوع مطلع شد. اختراعات یادشده در دسامبر سال ۲۰۱۹ در ژاپن ثبت شده‌اند.

رونمایی از انسان‌های مصنوعی

ورج| استارلبز از انسان مصنوعی خود رونمایی می‌کند. به گزارش زومیت، استارلبز شرکت تابع سامسونگ، رسما پروژه‌ اسرارآمیز انسان مصنوعی خود را با عنوان نئون (Neon) رونمایی کرد. البته انسان‌های نئون فقط آواتارهای دیجیتالی و شبه‌انسان‌های کامپیوتری هستند که عملکردی مشابه هولوگرام انسانی یا سیری دارند. استارلبز نوآوری جدیدی در آواتارهای خود گنجانده، اما فعلا از توصیف جزئیات این فناوری خودداری کرده است و اخبار موجود بیشتر برپایه‌ حدس و گمان هستند. پراناف میستری، مدیرعامل استارلبز، دراین‌باره می‌گوید: «نئون نوعی زندگی است. میلیون‌ها گونه در سیاره‌ ما وجود دارند و امیدواریم گونه‌ دیگری به این مجموعه اضافه کنیم. تشبیه فناوری به بخشی از زندگی واقعی و حیات، منطقی و معقول است. درحال حاضر هیچ ایده‌ای درباره‌ی شکل واقعی آواتارهای نئون وجود ندارد؛ اما طبق کنفرانس مطبوعاتی استارلبز، می‌توان با اطمینان از برخی ویژگی‌های آن سخن گفت. برای مثال به‌گفته‌ استارلبز، آواتارهای نئون به روش محاسباتی ایجاد شده‌اند و می‌تواند با نمایش احساسات و هوش با کاربران گفت‌وگو کنند. آواتارها براساس انسان‌های واقعی شبیه‌سازی شده‌اند؛ اما حالت‌ها و گفت‌وگوها و احساسات جدیدی به آن‌ها اضافه شده است. آواتارهای نئون قابلیت سفارشی‌سازی برای وظایف مختلف دارند و می‌توانند با تأخیر کمتر از چند میلی‌ثانیه به پرس‌وجوها پاسخ دهند. آواتارها، تنها پوست‌های بصری یا دستیارهای هوش مصنوعی نیستند؛ بلکه کاربردهای متعددی دارند. در آینده‌ای نزدیک، می‌توان آواتار نئون را به‌عنوان نماینده‌ خدماتی، مشاور مالی، ارائه‌کننده‌ خدمات بهداشت و درمانی یا نگهبان به‌خدمت گرفت. نئون‌ها به‌مرور زمان نقش ایستگاه‌های تلویزیونی یا سخنران یا بازیگران فیلم را برعهده می‌گیرند یا خیلی ساده می‌توان از آن‌ها به‌عنوان دوست و همراه استفاده کرد. بدیهی است انسان‌های CGI (پردازش تصویر کامپیوتری) در سال‌های اخیر بیشتر به واقعیت نزدیک شده‌اند و در سناریوهای متعددی به‌کار گرفته می‌شوند. اگر استارلبز بتواند شکل واقع‌گرایانه‌تری از آواتارها را عرضه کند، این محصولات در سطح گسترده‌ای به‌کار خواهند رفت. باوجود این، اگر با خوش‌آمدگویی مجازی در موزه یا فرودگاه روبه‌رو شده باشید، متوجه می‌شوید درجه‌ «انسانیت» آواتارها بسیار کم است. این آواتارها در بهترین حالت، سیری یا الکسا با چهره‌ای CGI هستند؛ اما مشخص نیست آیا استارلبز می‌تواند محصول خوشایندتری تولید کند یا خیر. شرکت استارلبز در بخش روابط‌عمومی خود، به‌طور خلاصه فناوری سازنده‌ آواتارها را توصیف کرده است. آن‌ها از نرم‌افزاری اختصاصی به‌نام Core R3 برای ساخت آواتارها استفاده کرده‌اند که روش آن از اساس با دیپ‌فیک و دیگر فناوری‌های بازسازی چهره متفاوت است. استارلبز سؤال‌های زیادی را بی‌جواب گذاشت. برای مثال، اشاره‌ای به امکاناتی مثل ضبط ویدئویی باکیفیت در مدل‌های سه‌بعدی یا هوش مصنوعی برای ایجاد حرکات چهره نکرد؛ اما به‌نظر می‌رسد با دیدن محصول نهایی، بهتر می‌توان درباره‌ آن قضاوت کرد.

 

 

ارسال نظر