افزایش ۶۶ درصدی شکایات اینترنتی از ابتدای پاییز

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۰۰:۳۲:۵۱
کد خبر: ۱۶۰۶۸۵

مقایسه شکایات در حوزه اینترنت حاکی از آن است که آمار شکایات ثبت‌شده در حوزه اینترنت در آذرماه سال جاری در مقایسه با شهریورماه، بیش از ۶۶ درصد رشد داشته است. به گزارش ایسنا، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) را تا پایان آذرماه سال جاری منتشر کرده است.

گزارش‌های ارایه‌شده بر اساس تعداد تیکت‌ها یا شکایات ثبت‌شده در سامانه سپاس و هفت حوزه کاری است که مشترکان می‌توانند از طریق مرکز تماس یا سایت، به شکایت در سامانه اقدام کنند. حوزه‌های کاری شامل اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده می‌شود.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از آن است که تعداد شکایات ثبتی در آذرماه نسبت به آبان‌ماه ۲۶.۴ درصد و نسبت به مهرماه ۲۶.۲ درصد افزایش داشته است. بیشترین شکایات ثبتی در آذرماه مربوط به حوزه اینترنت (۵۷.۶ درصد) و کمترین شکایات مربوط به حوزه سرویس ارزش افزوده بوده است.

نکته قابل توجه افزایش چشمگیر شکایات حوزه اینترنت است که در آذرماه نسبت به آبان‌ماه افزایش ۶۰.۸ درصدی داشته است. در آذرماه از طریق درگاه مرکز تماس (۱۹۵)، ۶۶۴۳ شکایت ثبت‌ شده است که ۵۴.۲ درصد کل شکایات ثبتی در آذرماه بوده و نسبت به آبان‌ماه افزایش ۱۸.۴درصدی داشته است. این در حالی است که مقایسه شکایات ثبت‌شده در حوزه اینترنت که ۷۰۵۸ مورد در آذرماه بوده، در مقایسه با شهریورماه سال جاری و ۴۲۴۹ شکایت، حاکی از افزایش ۶۶ درصدی شکایات است.

نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده از شرکت مخابرات حاکی از آن است که در آذرماه در حوزه اینترنت ۲۲۹۲ شکایت ثبت ‌شده که ۷۱.۳ درصد شکایات مربوط به پشتیبانی و ارایه خدمات بوده و در آذرماه نسبت به آبان‌ماه و مهرماه افزایش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آذرماه نسبت به آبان‌ماه ۷۰.۵ درصد افزایش داشته، درحالی که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۴۹.۱ درصد افزایش داشته است.

با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آذرماه نسبت به آبان‌ماه افزایش ۲۱.۴ درصدی داشته است. شکایات ثبت‌شده از شرکت مخابرات در آذرماه در بخش پشتیبانی و ارایه خدمات در مقایسه با شهریورماه، ۳۸ درصد، در بخش کیفیت سرویس ۲۶ درصد و در بخش مشکلات مالی و تعرفه ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده از همراه اول حاکی از آن است که در آذرماه در حوزه اینترنت ۶۰۶ شکایت ثبت و به 72.78 درصد از کل شکایات رسیدگی شده است. آمار نشان می‌دهد این اپراتور در رسیدگی به شکایات ثبتی آذرماه 49.5 درصد نسبت به آبان ماه رشد داشته در حالی که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۳۲.۳ درصد افزایش داشته است.

شکایات ثبت‌شده از شرکت همراه اول در آذرماه در بخش پشتیبانی و ارایه خدمات در مقایسه با شهریورماه، ۷۱ درصد، در بخش کیفیت سرویس 18 درصد و در بخش مشکلات مالی و تعرفه ۲۳ درصد افزایش داشته است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده از ایرانسل حاکی از آن است که در آذرماه در حوزه اینترنت ۴۵۲ شکایت ثبت‌شده که ۴۶.۷ درصد شکایات مربوط به پشتیبانی و ارایه خدمات بوده است و در آذرماه نسبت به آبان‌ماه و مهرماه افزایش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آذرماه نسبت به آبان‌ماه ۱.۴ برابر افزایش داشته، درحالی که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۶۷.۷ درصد افزایش داشته است.

با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آذرماه نسبت به آبان‌ماه افزایش ۷۲.۳ درصدی داشته است. شکایات ثبت‌شده از شرکت ایرانسل در آذرماه در بخش پشتیبانی و ارایه خدمات در مقایسه با شهریورماه، ۲۲۴ درصد، در بخش کیفیت سرویس ۲۸۰ درصد و در بخش مشکلات مالی و تعرفه ۱۸۶ درصد افزایش داشته است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده از رایتل حاکی از آن است که در آذرماه در حوزه اینترنت ۱۲۰ شکایت ثبت‌شده که ۵۲.۵ درصد شکایات مربوط به پشتیبانی و ارایه خدمات بوده و در آذرماه نسبت به آبان‌ماه و مهرماه افزایش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آذرماه نسبت به آبان ماه ۳.۳ برابر افزایش داشته، درحالی که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱.۱ برابر افزایش داشته است.

با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آذرماه نسبت به آبان‌ماه افزایش ۲.۲ برابری داشته است. شکایات ثبت‌شده از شرکت رایتل در آذرماه در بخش پشتیبانی و ارایه خدمات در مقایسه با شهریورماه، ۱۱۶۰ درصد، در بخش کیفیت سرویس ۱۳۷ درصد و در بخش مشکلات مالی و تعرفه ۱۱۱ درصد افزایش داشته است.

 

ارسال نظر