دنیای فناوری

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۵۱۵

رونمایی از هوش مصنوعی همنشین انسان

دیلی‌میل| قرار است یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته به نام «نئون» در نمایشگاه CES2020 رونمایی شود که می‌تواند همنشینی برای انسان باشد. به گزارش مهر، سامسونگ قصد دارد از یک هوش مصنوعی جدید بسیار هوشمند رونمایی کند که می‌تواند بهترین دوست یا همنشین انسان باشد. این سیستم هوش مصنوعی نئون (Neon) نام دارد و در نمایشگاه CES2020 رونمایی خواهد شد. قابلیت‌های این سیستم هوش مصنوعی بسیار فراتر از دستیار صوتی آن (Bixby) است. هرچند جزییات درباره نئون بسیار اندک است، اما شرکت تولیدکننده ادعا می‌کند این سیستم هوش مصنوعی می‌تواند به نوعی همنشین انسان باشد. سامسونگ درباره معرفی این سیستم نیز با احتیاط عمل کرده و به جای دستیار مجازی یا هوش مصنوعی آن را «انسان مصنوعی» یا «موجودی با هوش مصنوعی» معرفی کرده است. ساخت نئون احتمالا بخشی از هدف وسیع‌تر سامسونگ برای ساخت فناوری‌ها و پلتفرم‌های هوش مصنوعی هم‌تراز انسان است که قابلیت سخن گفتن، تشخیص و تفکر را دارند.

برزیل «فیس‌بوک» را جریمه کرد

زددی نت| دولت برزیل فیس‌بوک را به‌دنبال تحقیقات در مورد سوءاستفاده این شبکه اجتماعی از اطلاعات خصوصی کاربران جریمه مالی کرد. به گزارش مهر، علت این جریمه سوءاستفاده شرکت کمبریج آنالیتیکا از داده‌های خصوصی حدود ۸۷ میلیون کاربر فیس‌بوک برای کسب اطلاعات در مورد میزان محبوبیت دونالد ترامپ در جریان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۶ بوده است. مقدار جریمه فیس‌بوک توسط دولت برزیل، حدود ۱.۶ میلیون دلار است. فیس‌بوک باید این جریمه را به وزارت دادگستری برزیل پرداخت کند. فیس‌بوک به‌دلیل همین تخلف توسط برخی دولت‌های دیگر جهان نیز جریمه شده است. به عنوان مثال فیس‌بوک مجبور به پرداخت جریمه‌ای ۵ میلیارد دلاری به دولت امریکا به همین علت شد. دولت انگلیس هم به دلیل نقض حریم شخصی شهروندان خود توسط کمبریج آنالیتیکا در فیس‌بوک مجبور به پرداخت جریمه‌ای ۶۵۰ هزار دلاری شد. از مجموع ۸۷ میلیون نفر کاربر فیس‌بوک که داده‌های شخصی آنها بدین شکل مورد سوءاستفاده قرار گرفته، حدود ۴۴۳ هزار نفر برزیلی بوده‌اند.

پایان فرصت واتس‌اپ  به نسخه‌های قدیمی

نئووین| آخرین فرصت واتس‌اپ برای استفاده از نسخه‌های قدیمی اندروید، آی‌او‌اس و ویندوزفون به پایان رسید. به گزارش ایسنا، واتس‌اپ به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان بعد از انتشار بیانیه‌های مکرر، بارها به کاربران گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوزفون و همچنین نسخه‌های قدیمی اندروید و آی‌اواس هشدار داده بود که تنها تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی قادر خواهند بود از این پیام‌رسان استفاده کنند و بعد از آن قطع خواهد شد. این شرکت زیرمجموعه فیس‌بوک پیشتر نیز اعلام کرده بود که پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل‌های موبایلی همچون اندروید ۲.۳.۷ و همچنین ios7 و نسخه‌های قبل از آن را نیز متوقف خواهد کرد. کاربران گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوزفون بدین‌ترتیب مجبور خواهند بود به سوی خریداری و استفاده از گوشی‌های اندرویدی و iOS روی بیاورند. بدین‌ترتیب آخرین روز سال ۲۰۱۹ میلادی، آخرین مهلت واتس‌اپ برای پشتیبانی از نسخه‌های مذکور بود.

مایکروسافت 50 دامنه هکری را از دسترس خارج کرد

زددی‌نت| مایکروسافت 50 دامنه را که توسط هکرهای کره شمالی برای اقدامات خرابکارانه مورد استفاده قرار می‌گرفتند را از دسترس خارج کرد. به گزارش دیجیاتو، این غول نرم‌افزاری می‌گوید یک گروه هکری به نام Thallium

(که با نام APT37 نیز شناخته می‌شود)، از 50 دامنه مذکور برای حملات سایبری استفاده می‌کرده است. مایکروسافت ادامه می‌دهد که تیم‌های جرایم دیجیتالی و مرکز تهدید اطلاعاتی این شرکت ماه‌ها فعالیت‌های گروه هکری Thallium را تحت نظر داشته و از زیرساخت‌های آن نقشه‌برداری کرده‌اند. در تاریخ 18 دسامبر (27 آذر)، مایکروسافت در دادگاه ایالت ویرجینیا شکایت‌نامه‌ای را علیه گروه هکری Thallium تنظیم کرد. چند روز بعد مقامات امریکایی چراغ سبز را به مایکروسافت نشان دادند و این شرکت 50 دامنه‌ای را که هکرهای کره شمالی از آنها در حملات خود استفاده می‌کردند، از دسترس خارج کرد. هکرها از دامنه‌ها برای ارسال ایمیل‌های فیشینگ و میزبانی از صفحات فیشینگ استفاده می‌کرده‌اند. هکرهای گروه Thallium با فریب دادن قربانیان به روش‌های ذکرشده، نام کاربری و رمز عبور آنها را سرقت کرده و با دسترسی به شبکه‌های درونی، دامنه حملات خود را گسترده‌تر می‌کرده‌اند. مایکروسافت علاوه بر ره‌گیری اقدامات خرابکارانه هکرهای یادشده،‌هاست‌های آلوده را نیز شناسایی کرده است. تام برت یکی از مدیران ارشد بخش امنیت و اعتماد مشتریان مایکروسافت می‌گوید: «براساس اطلاعات به دست‌آمده از قربانیان، در بین اهداف مقامات دولتی، مغزهای متفکر، اساتید دانشگاه، اعضای سازمان‌های صلح جهانی و حقوق بشر و افرادی که در حوزه گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای فعالیت می‌کنند، به چشم می‌خورند. اکثر قربانیان در ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی ساکن بوده‌اند.»

 

ارسال نظر