دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۴۸۱

تماس تلفنی با ویندوز ۱۰

وین‌سنترال| کاربران برنامه your phone در ویندوز ۱۰ از این پس قادر خواهند بود با اتصال گوشی اندرویدی خود به رایانه، با دوستان و مخاطبان موردنظر خود تماس برقرار کنند. به گزارش ایسنا، مایکروسافت شرکت توسعه‌دهنده سیستم عامل ویندوز به تازگی اعلام کرده است که کاربران در جدیدترین نسخه از این سیستم عامل یعنی ویندوز ۱۰ قادر خواهند بود از این پس تماس تلفنی نیز برقرار کنند. برنامه Your Phone مبتنی بر ویندوز ۱۰ در جدیدترین به‌روزرسانی خود برای کاربران رایانه امکان برقراری تماس تلفنی را برقرار کرده است تا آنها بتوانند با مخاطبان و دوستان موردنظر خود گوشی‌های هوشمند اندرویدی خود را به‌طور مستقیم به رایانه شخصی خود متصل کنند و از آن طریق تماس تلفنی و صوتی با سایر کاربران برقرار کنند. این برنامه پیش‌تر نیز امکان همگام‌سازی پیام‌های متنی و اعلان‌ها و عکس‌ها را از گوشی اندرویدی با کامپیوتر شخصی ویندوز ۱۰ برای کاربران فراهم کرده بود و حالا نیز با افزودن یک قابلیت جدید و کاربردی دیگر قصد دارد نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران رایانه را به سوی خود جلب کند. طبق گفته‌های شرکت توسعه‌دهنده، برای استفاده از این قابلیت، سیستم عامل اندروید گوشی‌های هوشمند کاربران نیز باید نسخه ۷ و بالاتر از آن باشند.

هوش مصنوعی   مانع انتشار متون توهین‌آمیز می‌شود

اینستاگرام  قابلیت جدیدی در برنامه خود قرار داده که از نشر متون توهین‌آمیز توسط کاربران جلوگیری خواهد کرد. به گزارش دیجیاتو، شبکه اجتماعی اینستاگرام همواره به شیوه فعالانه برخورد خود با قلدرهای اینترنتی و ترول‌ها می‌بالد. این شبکه اجتماعی عقیده دارد که توانسته قابلیت‌هایی در اپلیکیشن خود قرار دهد تا از آزارهای سایبری دیگر کاربران جلوگیری کند. در همین راستا قابلیتی در پلتفرم خود قرار داده که به صورت مستقیم توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود و به کاربرانی که قصد دارند متون توهین‌آمیز و آزاردهنده با محتوای نامناسب بنویسند، اخطار می‌دهد تا متن خود را تغییر دهند. اینستاگرام این اختیار را به کاربر می‌دهد که پیش از نشر متن، آن را ویرایش کرده تا از نفرت‌پراکنی جلوگیری شود. البته این اولین‌بار نیست که شاهد کنترل نشر یا بازنشر محتوای نامناسب از سوی این غول شبکه‌های اجتماعی هستیم. پیش از این نیز اینستاگرام از نوشتن کامنت‌هایی با محتوای ترویج‌کننده نفرت جلوگیری می‌کرد. این کمپانی با تکیه بر هوش مصنوعی می‌تواند محور و موضوع اصلی هر کامنت را تشخیص دهد و از نشر آن توسط کاربر جلوگیری کند. طیف سنی کاربران این شبکه اجتماعی متشکل از نوجوانان، جوانان و میانسالان بوده که طبیعتا  هدف  این کمپانی نیز محافظت از همین قشر است. ویژگی جدیدی که ارایه شده نیز با هدف ارتقا و آموزش کاربران به منظور عدم تخطی از چارچوب قوانین این شبکه اجتماعی است. همچنین این قابلیت از بسته شدن احتمالی حساب‌های کاربری افرادی که متون نامناسب می‌نویسند نیز جلوگیری خواهد کرد. بر اساس گفته‌های اینستاگرام، ویژگی جدید ابتدا در چند کشور محدود فعال خواهد شد که این کمپانی هنوز نام آنها را مشخص نکرده است. احتمالا این قابلیت طی ماه‌های آینده در کشورهای دیگر نیز عرضه شود تا کل مردم دنیا بتوانند از شبکه اجتماعی امنی برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و ویدیو‌های خود بهره ببرند.

تحریم گوشی‌های جدید اندرویدی در ترکیه

رویترز| گوگل سرویس‌رسانی به موبایل‌های اندروید جدیدی که در ترکیه عرضه می‌شوند را متوقف می‌کند. رگولاتوری ترکیه، گوگل را به دلیل نقض قوانین رقابتی متهم و جریمه کرده بود. به گزارش مهر، گوگل به شرکای تجاری خود در ترکیه اعلام کرده از این پس نمی‌تواند برای سرویس‌رسانی به موبایل‌های اندروید جدیدی که در بازار این کشور عرضه می‌شود، با آنها همکاری کند. در سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی هیات رقابت ترکیه گوگل را به دلیل نقض قوانین رقابتی درخصوص فروش نرم‌افزارهای موبایلش ۱۷.۴ میلیون دلار جریمه کرد و به این شرکت 6 ماه فرصت داد تا با انجام تغییراتی به بهبود رقابت کمک کند. قانون‌گذاران ترکیه از گوگل خواسته بودند تا توافقنامه‌های توزیع تمام نرم‌افزارهای خود را تغییر و به مشتریان اجازه دهد بین موتور جست‌وجوهای مختلف در دستگاه‌های اندروید حق انتخاب داشته باشند. اما هیات رقابت ترکیه در ۷ نوامبر سال جاری اعلام کرد تغییراتی که گوگل در قراردادهایش با شرکای تجاری انجام داده، کافی نیست. گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به شرکای تجاری خود اعلام کردیم که نمی‌توانیم برای سرویس‌رسانی به موبایل‌های اندروید جدیدی که در بازار ترکیه عرضه‌می‌شود، با آنها همکاری کنیم. به عبارت دیگر موبایل‌های جدید به گوگل‌پلی‌استور، جیمیل، یوتیوب و غیره دسترسی نخواهند داشت.» البته گوگل تاکید کرده که گوشی‌های فعلی شهروندان ترک مشمول این تصمیم نمی‌شوند. مشتریان می‌توانند مدل موبایل‌های موجود را بخرند و هنوز هم می‌توانند از دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌هایشان مانند قبل استفاده کنند. سرویس‌های دیگر گوگل هیچ تغییری نخواهند داشت. این شرکت در ادامه بیانیه اعلام کرده برای حل مشکل با مقامات ترکیه همکاری می‌کند. به گفته هیات رقابت ترکیه، جریمه تحمیلی برگوگل فقط ۰.۰۵ درصد از درآمد روزانه این شرکت است و تا زمانی که تقاضای هیات انجام نشود، پابرجا می‌ماند.

 

ارسال نظر