دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۳۰۵

نگرانی امریکا از اپلیکیشن‌های خارجی

رییس کمیته امنیت ملی مجلس امریکا با ارسال نامه‌ای به اپل و گوگل درباره وابستگی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موجود در اپ‌استور و گوگل پلی با دولت‌های خارجی ابراز نگرانی کرده است. به گزارش مهر، امریکا به‌شدت درباره اپلیکیشن‌هایی که خارج از این کشور توسعه می‌یابند نگران است. استفان لنیچ -رییس کمیته امنیت ملی مجلس امریکا با ارسال نامه‌هایی به گوگل و اپل می‌خواهد بداند آیا این شرکت‌ها توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را مجبور می‌کنند تا قبل از عرضه محصول آنها در اپ‌استور و گوگل پلی، وابستگی‌های خود به کشورهای خارجی را فاش کنند یا خیر.

این نماینده امریکایی نگران آن است که اپلیکیشن‌هایی مانند تیک‌تاک، گریندر و فیس‌اپ اطلاعات حساس را در اختیار چین و کشورهای دیگر قرار دهند. لینچ گمان می‌کند کشورهای دیگر از اطلاعات به دست‌آمده برای اخاذی و سوءاستفاده از کارمندان دولت امریکا برای تاثیرگذاری روی سیاست‌های امریکا استفاده می‌کنند. البته گوگل و اپل تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده‌اند. هنوز هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که این شرکت‌ها اطلاعات حساس را به سازمان‌های دیگر می‌فرستند.

گوگل به کاربران اندرویدی مژده داد

گوگل سرویس جدیدی را تحت عنوان RCS برای گوشی‌های اندرویدی در امریکا عرضه کرده که جایگزین سرویس مخابراتی پیامک یا SMS خواهد شد. به گزارش ایسنا، گوگل به‌تازگی برای کاربران گوشی‌های اندرویدی در ایالات متحده امریکا امکان جدیدی را فراهم کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد به تمامی کاربران اندرویدی دیگر به‌راحتی پیام دهند و به قابلیت‌های دیگری همچون خواندن پیام، نماد در حال تایپ و پشتیبانی از ارسال تصویر و مکالمات گروهی مجهز خواهد بود. در واقع این امکان همچون پیام‌رسان iMessage در گوشی‌های آیفون است که به کاربران و دارندگان این دستگاه‌ها اجازه می‌دهد که به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند. این اپلیکیشن که RCS یا Rich Communication Services نام دارد، هم‌اکنون تنها برای کاربران امریکایی فعال و قابل استفاده است و سایر کاربران در کشورهای دیگر باید منتظر افزوده شدن این قابلیت در ماه‌های آینده باشند.

بدترین پسوردهای سال 2019

طی شش ماه اول سال 2019 میلادی بیش از چهار میلیارد حساب کاربری فاش شده که به تنهایی آمار نگران‌کننده‌ای محسوب می‌شود و بدتر از آن، پسوردهایی است که کاربران برای حفاظت از اکانت‌های خود انتخاب می‌کنند. به گزارش دیجیاتو، محققین شرکت NordPass به تازگی رده‌بندی بدترین پسوردهای سال 2019 را براساس بیش از 500 میلیون حساب فاش‌شده منتشر کرده که کاملاً تعجب‌برانگیز است. سه پسورد محبوب کاربران در سال 2019 میلادی که توسط حدود 6.5 میلیون کاربر استفاده می‌شود، به‌شدت ناامن و ضعیف است. فهرست ناامن‌ترین پسوردهای سال 2019 شامل 12345، 123456789، test1، password، zinch، g_czechout، asdf، qwerty، Aa123456، abc123، 111111، 123123 و test می‌شود.  اگرچه باور کردن این لیست کار سختی است، اما اوضاع همین اندازه خراب است. یکی دیگر از اشتباهات کاربران، استفاده از یک رمز عبور مشترک برای چند حساب کاربری است. در این صورت با افشای یکی از آنها، تعداد زیادی اکانت دیگر نیز در دسترس هکرها قرار می‌گیرند. طبق آخرین آمار مایکروسافت، پایگاه داده بیش از سه میلیارد حساب کاربری افشا‌شده نشان می‌دهد نزدیک به 44 میلیون کاربر مایکروسافت از رمز عبور مشترک یا شناخته شده استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید ببینید حساب کاربری متصل به ایمیل شما هک شده یا خیر، بهترین راه استفاده از وب‌سایت HIBP است. در این سایت با وارد کردن آدرس ایمیل می‌توانید اکانت‌هایی که با این آدرس هک شده‌اند را پیدا کنید.

تقلید الکسا از  صدای یک بازیگر مشهور

بلندگوی هوشمند شرکت آمازون از این پس می‌تواند صدای یک بازیگر مشهور را تقلید و با استفاده از این صدا فرامین کاربران را اجرا کند. به گزارش فارس، کاربران بلندگوی هوشمند شرکت آمازون موسوم به الکسا از این پس می‌توانند با پرداخت مبلغی ناچیز کاری کنند تا دستورات آنها با صدای ساموئل ال جکسون بازیگر هالیوودی اجرا شود. بر همین اساس کاربران الکسا با پرداخت یک دلار می‌توانند صدای ساموئل ال جکسون را جایگزین صدای عادی این بلندگو کنند. برای فعال کردن این صدا کاربران باید در ابتدای صدور فرامین عبارت «از سم جکسون می‌خواهم تا...» را بیان کنند.

بلندگوی الکسا برای انجام اموری همچون اعلام وضعیت آب و هوا، پخش اخبار، خرید آنلاین، گفتن لطیفه و غیره به کار می‌رود. این خدمات به‌صورت آزمایشی ارایه می‌شود و در صورتی که از این ابتکار استقبال شود، می‌توان انتظار داشت که صدای برخی هنرپیشه‌ها و ورزشکاران مشهور دیگر به بلندگوی هوشمند الکسا اضافه شود.

 

ارسال نظر