دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۸۰۳

قابلیت جدید برای واتس‌آپ اندرویدی‌ها

گزارش‌ها حاکیست که قابلیت جدید «پشت خط انتظار» به تماس‌های پیام‌رسان واتس‌آپ در گوشی‌های اندرویدی اضافه شده است. به گزارش ایسنا، فیس‌بوک به عنوان شرکت توسعه‌دهنده و مالک اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌آپ به تازگی اعلام کرده است که کاربران گوشی‌های اندرویدی از این پس قادر خواهند بود از قابلیت جدیدی تحت عنوان «پشت خط انتظار» هنگام تماس‌های صوتی روی این پلتفرم بهره‌مند شوند که به آنها اجازه می‌دهد تا به‌جای شنیدن صدای بوق اشغال هنگامی که به کسی زنگ می‌زنند و فرد دیگری نیز به‌طور همزمان با آنها تماس می‌گیرد، از تماس آن نفر سوم باخبر شوند تا بتوانند به آن پاسخ دهند. این قابلیت به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی‌شده واتس‌آپ اضافه شده است تا از عدم اطلاع کاربران از تماس افراد با آنها جلوگیری به عمل بیاورد و همچون خط‌های مخابراتی، فرد را در پشت خط انتظار نگه دارد تا در صورت تمایل، به تماس آنها پاسخ دهند. از دیگر قابلیت‌های جدیدی که به نسخه جدید واتس‌آپ اضافه شده، می‌توان به امکان مدیریت اضافه شدن به گروه‌های واتس‌اپی و اسکنر اثرانگشت برای قفل و باز کردن اکانت کاربران در این اپلیکیشن اشاره کرد.

گوگل به مشتریان جدیدش اینترنت ارزان نمی‌دهد

گوگل مدت‌هاست با راه‌اندازی خدمات فیبر به علاقه‌مندان سرویس اینترنت پرسرعت ارایه می‌دهد، اما از این پس مشتریان جدید گوگل فیبر تنها می‌توانند از طرح‌های گران‌قیمت استفاده کنند. به گزارش مهر، ارزان‌ترین سرویس گوگل فیبر خدمات اینترنت با سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه بود. اما گوگل این خدمات کم‌هزینه را به مشتریان جدید خود ارایه نکرده و آنها را مجبور به استفاده از خدمات گران‌قیمت‌تر با سرعت یک یا چند گیگابیت در ثانیه می‌کند. هزینه استفاده از اینترنت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه گوگل در هر ماه ۵۰ دلار بود. اما کاربران جدید دیگر نمی‌توانند این طرح را سفارش دهند و ارزان‌ترین طرح در دسترس استفاده از اینترنت با سرعت ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه با هزینه ۷۰ دلار در ماه است. به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد از این پس از طریق ارایه خدمات گوگل فیبر درآمد بیشتری به جیب بزند. ارایه خدمات گوگل فیبر از سال ۲۰۱۲ آغاز شده و فعلا در شهرهای بزرگ ۱۸ ایالت امریکا ارایه می‌شود.

ماهانه هزاران آیفون خرد می‌شود

قابلیت امنیتی که آیفون و مک را در صورت به سرقت رفتن برای سارقان بلا استفاده می‌کند، به مانعی برای بازیابی قانونی این گوشی‌ها تبدیل شده و ماهانه هزاران آیفون به جای بازسازی، روانه مراکز اسقاط می‌شوند. به گزارش دیجیاتو، قابلیت Activation Lock استفاده از آیفون، آیپد و سیستم‌های مک‌ را به اپل‌آیدی یک کاربر خاص محدود می‌کند و اگر حین فروش یا واگذاری موبایل Activation Lock آنلاک نشود، مالک جدید بدون وارد کردن اپل‌آیدی و پسورد نمی‌تواند از آیفون استفاده کند. هرچند این قابلیت مانع دسترسی سارقان به محتوای دستگاه می‌شود، اما مشکل اینجاست که بسیاری از کاربران از این مساله اطلاع ندارند و گوشی را بدون غیرفعال کردن Activation Lock در اختیار مراکز بازیابی قرار می‌دهند. در نتیجه این مراکز قادر به ریفربیش یا فروش مجدد دستگاه نبوده و چاره‌ای جز اسقاط آن ندارند. این مشکل شایع‌تر از آن چیزی است که قبلا تصور می‌شد. «پیتر شیندلر»، بنیان‌گذار و مالک یک مرکز بازیابی دستگاه‌های الکترونیکی در «کلرادو» از دریافت ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ آیفون قفل‌شده در هر ماه خبر می‌دهد که به جای ریفربیش باید مستقیما اسقاط شوند. مشکل آیفون‌های قفل‌شده به مرکز کلرادو محدود نشده و شامل مراکز بازیابی متعدد دیگری هم می‌شود. شیندلر برای غلبه بر این مساله به اپل توصیه می‌کند روشی را برای عبور از سد قابلیت Activation Lock و آنلاک دستگاه‌های اهدایی پیش پای مراکز بازیابی قانونی بگذارد.

مهم‌ترین تهدید امنیتی 2020

شرکت امنیتی مک‌آفی، ویدئوهای جعل عمیق را یک تهدید سایبری عمده در سال 2020 دانست و از ضرورت برخورد با آن خبر داد. به گزارش فارس، ویدئوهای جعل عمیق که با استفاده از هوش مصنوعی به تقلید از سخنرانی‌های افراد مشهور و سیاستمداران می‌پردازند، چنان دقیق جعل می‌شوند که تشخیص قلابی بودن آنها تقریبا غیرممکن است و از همین رو مک‌آفی این پدیده را یک تهدید امنیتی جدی دانسته است. مک‌آفی در گزارش امنیتی تازه خود برای سال 2020 تاکید کرده که ماهیت جرایم سایبری در حال تغییر است و باید قوانین جدیدی به منظور مقابله با این شرایط وضع شوند. بر اساس بررسی‌های این شرکت، تهدیدات ناشی از هوش مصنوعی و طراحی ماشین‌های دارای توان خودآموزی روزبه‌روز در حال گسترش هستند و استفاده از ویدئوهای جعل عمیق موجب انتشار اخبار و اطلاعات دروغین و نیز شکل‌گیری آشوب‌های اجتماعی خواهند شد. از فناوری جعل عمیق می‌توان برای دور زدن فناوری‌های شناسایی چهره و طراحی باج‌افزارهای پیشرفته برای انجام حملات سایبری مخرب استفاده کرد.

 

ارسال نظر