دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۲۹۷

افزونه‌ای برای حل مشکل کوررنگی در کروم

کوررنگی کاربران در مواجهه با مطالب اینترنتی می‌تواند مشکل‌زا باشد، برای مثال خواندن نمودارها یا موارد این‌چنینی را سخت کند؛ اما راه‌حلی برای این مشکل وجود دارد. به گزارش زومیت، در کامپیوترها و سیستم‌های مختلف، کنترل کاملی بر ارایه‌ رنگ‌ها وجود دارد و درواقع، روش‌های مختلفی برای نمایش رنگ‌ها ارایه شده است. برای مثال، در ویندوز ۱۰ تنظیماتی برای فیلتر رنگ مناسب کاربران ارایه شده است که این تنظیمات ازطریق Settings، ورود به بخش Ease of Access و درنهایت، انتخاب Color filters دردسترس خواهد بود. این تنظیمات برای کاربران امکان تنظیمات فیلترها را بین رنگ‌های مختلف فراهم می‌کند. اما اگر نمی‌توانید این تنظیمات را در کامپیوتر شخصی خود تغییر دهید یا ترجیح می‌دهید فیلتر رنگ‌ها را در کل سیستم خود را تغییر ندهید، می‌توانید با کمک افزونه‌ای رایگان برای مرورگر کروم که احتمالا روی مرورگر Edge کرومیوم هم نصب خواهد شد، این تنظیمات رنگ را فقط در مرورگر خود دراختیار داشته باشید. افزونه Dalton افزونه‌ای برای کوررنگی است که انواع مختلفی از کمبودهای رنگی را برای افرادی به‌ارمغان می‌آورد که شرایط خاصی در کوررنگی دارند. برای مثال، برخی افراد رنگ قرمز را کمتر می‌بینند یا برخی دیگر دچار کم‌بینی رنگ آبی یا سبز هستند که می‌توانند با تنظیم رنگ این مشکل را برطرف کنند و دیگر خبری از کوررنگی در سیستم‌ها نخواهد بود. به‌طور کلی، افزونه‌ Dalton صفحه تنظیماتی دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا نوع کوررنگی خود را تعیین کنند و بهترین تنظیمات را برای دید بهتر خود دراختیار داشته باشند. همچنین، امکان فعال و غیرفعال‌کردن این قابلیت نیز به‌راحتی وجود خواهد داشت. این افزونه را می‌توانید ازطریق فروشگاه کروم، دانلود و نصب کنید.

دور جدید تحقیقات اتحادیه اروپا از گوگل

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده مشغول انجام تحقیقاتی درباره جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط گوگل است. این در حالی است که قبلا این اتحادیه تحقیقات دیگری درباره این شرکت فناوری انجام داده. به گزارش مهر به نقل از انگجت، مقامات قانون‌گذار آنتی‌تراست (ضدانحصار) اتحادیه اروپا هنوز مشغول بررسی فعالیت‌های گوگل هستند. کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده مشغول انجام تحقیقات اولیه درباره جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط گوگل است. البته در بیانیه مذکور جزییاتی درباره این تحقیقات اعلام نشده اما یک سند فاش شده که نشان می‌دهد تحقیقات مذکور روی موضوعات مختلف از جمه جست‌وجوی محلی، تبلیغات (از جمله گروه‌های هدف‌گیری‌شده برای این منظور) خدماتی که باید برای آنها وارد حساب کاربری شد و مرورگرها متمرکز است. در حقیقت تحقیق اتحادیه اروپا تمام فعالیت‌های اصلی گوگل را در برمی‌گیرد. گوگل قبلا توضیح داده بود از اطلاعات کاربران برای ارتقای سرویس‌هایش استفاده می‌کند و به آنها امکان می‌دهد اطلاعات مذکور را مدیریت یا حذف کنند. البته تحقیقات لزوما به این معنا نیست که اتحادیه اروپا یک پرونده آنتی‌تراست علیه گوگل باز می‌کند. اما مقامات قبلا به دلیل اتهامات مربوط محدودیت‌های قراردادهای تبلیغاتی، سیاست‌های ضدرقابتی اندروید و ادعاهای مشابه، گوگل را ۸ میلیارد یورو جریمه کردند. بنابراین جای تعجبی ندارد اگر کمیسیون اتحادیه اروپا روش‌های جمع‌آوری اطلاعات در گوگل را زیر سوال ببرد، به خصوص آنکه برخی کشورهای عضو این اتحادیه به دلیل نقض قانون حفظ حریم خصوصی (GDPR) این شرکت فناوری را جریمه کرده‌اند.

آمازون بازار اسپیکرهای هوشمند را تصاحب کرد

آمارها حاکیست که اسپیکرهای هوشمند آمازون گوی رقابت را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی از گوگل ربوده و بخش اعظمی از بازارهای جهانی را به تصاحب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است. تازه‌ترین اخبار نشان می‌دهد آمازون موفق شده است ۱۰.۴ میلیون دستگاه در بازه زمانی سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی بفروشد و این بدان معناست که سهم آن ۳۶.۶ درصد از بازارهای جهانی بوده است. این در حالی است که گوگل، بزرگ‌ترین رقیب آن با یک کاهش ۴۰ درصدی در میزان فروش اسپیکرهای هوشمند در این بازه زمانی مواجه شده و در این مدت تنها ۳.۵ میلیون دستگاه فروخته و سهم آن نیز ۱۲.۳ درصد از بازار بوده است. همچنین برخی دیگر از شرکت‌های نوظهور در این عرصه همچون شرکت‌های چینی بایدو و علی‌بابا نیز موفق شده‌اند رشد و افزایش قابل توجهی را در میزان فروش و عرضه اسپیکرهای هوشمند تجربه کنند. کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز با بررسی‌های صورت‌گرفته از آمارهای منتشر‌شده نشان می‌دهد که فروش اسپیکرهای هوشمند در سومین فصل ۲۰۱۹، مجموعا ۴۴.۹ درصد رشد داشته و به ۲۸.۶ میلیون دستگاه رسیده است. پیش‌تر نیز بسیاری از تحلیلگران برآورد و اعلام کرده بودند که تا پیش از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۰۰ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند به فروش خواهد رسید.

 

ارسال نظر